
17 μοντέλα πέρασαν από το μικροσκόπιο του Euro NCAP.
Τι κόστισε την κορυφαία βαθμολογία σε πέντε αυτοκίνητα.
Ποια μοντέλα πήραν πέντε αστέρια.
Αρίστευσαν τα πρώτα δύο τουρκικά αυτοκίνητα.
Επανεξέταση και πεντάστερα τα Lynk & Co 08 και Volkswagen ID.Buzz.
17 μοντέλα πέρασαν από το μικροσκόπιο του Euro NCAP (updated)
Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP μετά τις καλοκαιρινές διακοπές επέστρεψε με νέες δοκιμές πρόσκρουσης για τον μήνα Σεπτέμβριο. Από το μικροσκόπιό του πέρασαν 17 αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας βαθμολογίες τεσσάρων και πέντε αστεριών. Ανάμεσα στα μοντέλα που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκονται τα το Citroen C5 Aircross, MG3, Suzuki e Vitara και Toyota Urban Cruiser, όπως και τα τουρκικής προέλευσης Togg, T10F και Τ10Χ.
Συνολικά, οι ειδικοί του Euro NCAP εξέτασαν 17 νέα μοντέλα, αξιολογώντας τα πάντα, από την παθητική τους ασφάλεια – πόσο καλά προστατεύει ένα αυτοκίνητο τους επιβάτες και τυχόν άλλους χρήστες του δρόμου – έως τις δυνατότητες των πιο σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Τι κόστισε την κορυφαία βαθμολογία σε τέσσερα αυτοκίνητα
Η πλειονότητα των μοντέλων έλαβε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία των πέντε αστέρων, ενώ κανένα δε βαθμολογήθηκε κάτω από τέσσερα αστέρια. Ανάμεσα σε αυτά βρίσκουμε τη BMW Σειρά 1, το Citroen C5 Aircross, το MG3, το Suzuki e Vitara και το Toyota Urban Cruiser. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Euro NCAP η BMW Σειρά 1 βαθμολογήθηκε με λιγότερους βαθμούς για την ασθενή προστασία του θώρακα και του αριστερού ποδιού του οδηγού σε περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης, καθώς και για τα πόδια του συνοδηγού. Ομοίως, η προστασία του θώρακα του οδηγού που προσέφεραν το e Vitara και το Urban Cruiser αξιολογήθηκε ως ασθενής, ενώ η προστασία του κεφαλιού του πίσω επιβάτη ήταν οριακή. Το Citroën C5 Aircross έχασε βαθμούς τόσο στις κατηγορίες προστασίας πεζών και Safety Assist. Το MG3 πήρε επίσης 4 αστέρια λόγω βλάβης στο μηχανισμό ασφάλισης του καθίσματος οδηγού που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό του δεξιού μηρού, ενώ και το κεφάλι του οδηγού «τερμάτισε» τον αερόσακο στο τιμόνι. Μάλιστα ο EuroNCAP ενημέρωσε την MG για την αστοχία αυτή και η MG δήλωσε πως θα προχωρήσει σε αλλαγές στην παραγωγή των νέων μοντέλων από τον Αύγουστο του 2025.
Ποια μοντέλα πήραν πέντε αστέρια
Τα Audi Q4 e-tron , Hyundai Ioniq 9, MINI Aceman και smart #5, όλα SUV, εξασφάλισαν βαθμολογία πέντε αστέρων. Το μικρότερο αυτοκίνητο της MINI, το τρίθυρο hatchback Cooper, πήρε και αυτό κορυφαία βαθμολογία πέντε αστεριών.
Από τη μεριά τους, οι πέντε Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετείχαν σύμφωνα με τον Euro NCAP: «παρείχαν ένα ανταγωνιστικό επίπεδο ασφάλειας που σε γενικές γραμμές ήταν εφάμιλλο των Ευρωπαίων και Κορεατών ανταγωνιστών τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων». Το Aion V , ένα SUV, το Exlantix ES , ένα οικογενειακό σεντάν, το IM IM6 , ένα crossover και το BYD Dolphin Surf, ένα οικογενειακό hatchback, έφυγαν και αυτά με πέντε αστέρια.
Αρίστευσαν τα πρώτα δύο τουρκικά αυτοκίνητα
Το ίδιο ίσχυσε και για τα τουρκικά, Togg T10F και Τ10Χ. Το T10F, ένα ηλεκτρικό οικογενειακό σεντάν, και το T10X, ένα ηλεκτρικό SUV, είναι τα πρώτα μοντέλα της Togg, η οποία ιδρύθηκε το 2018 και ξεκίνησε την κατασκευή μοντέλων στα τέλη του 2022. Το T10F σημείωσε 95% για την προστασία των ενήλικων επιβατών και το T10X πέτυχε 94%, βαθμολογίες που τα κατατάσσουν μεταξύ των αυτοκινήτων με τις υψηλότερες επιδόσεις που έχουν δοκιμαστεί από τον Euro NCAP. «Αμφότερα, αποδείχθηκαν εξίσου ανταγωνιστικά όσον αφορά την προστασία των παιδιών, σημειώνοντας 85% στις δοκιμές για παιδιά επιβαίνοντες, καθώς και των πεζών και των ποδηλατών. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού τους παρείχαν επίσης ισχυρή ασφάλεια», λέει ο EuroNCAP.
Συνέχεια του άρθρου >>>
