Έχει κανείς απαιτήσεις εκτός δρόμου όταν αγοράζει SUV;

2.571 Επισκέψεις στο άρθρο (7/5/2019)

Οι κατασκευαστές το ξεπέρασαν. Η αγορά το συνηθίζει. Εσείς; Έχετε ακόμη εκτός δρόμου απαιτήσεις όταν αγοράζετε SUV; Και τελικά είναι απαιτήσεις ή ψευδαισθήσεις;

Αγοράζεις SUV με σκοπό να το πας εκτός δρόμου; Πόσο εκτός δρόμου; Χώμα πατημένο ή κατσάβραχο; Και το αγοράζεις 4κίνητο γιατί έχεις απαιτήσεις για ικανότητες εκτός δρόμου; Τι ακριβώς περιμένεις;

Φαίνεται πως μεγάλη μερίδα της αγοράς έχει ακόμη εκτός δρόμου απαιτήσεις από τα SUV. Ναι, σαφώς τα μοντέλα αυτά ξεκίνησαν τη ζωή τους κάποτε ως εκτός δρόμου οχήματα, όμως αυτό ήταν πριν τουλάχιστον 20 χρόνια, και η αγορά, όπως και τα αυτοκίνητα αυτά, έχουν εξελιχθεί.

Η εξέλιξή τους είναι τέτοια που να ακολουθεί της απαιτήσεις της αγοράς. Η αγορά θέλει ψηλή θέση οδήγησης, άνετους χώρους, και αίσθηση ασφάλειας λόγω όγκου. Θέλει και σχετικά αυξημένη διαδρομή στην ανάρτηση για να καταπίνει τις ανωμαλίες στους καρόδρομους, ή άντε και να καβαλάει και ένα πεζοδρόμιο που και που. Για εκτός δρόμου ικανότητες, ούτε κουβέντα πλέον.

Πολλοί θεωρούν ακόμη πως αφού προσφέρεται τετρακίνηση, τουλάχιστον κάποιες εκδόσεις έχουν πιο «χωμάτινο» χαρακτήρα. Το πιο χωμάτινο όμως που μπορούν να έχουν τα αυτοκίνητα αυτά είναι τα λάστιχά τους. Η τετρακίνηση, ως τεχνολογία αλλά και ως εφαρμογή, ελάχιστα βοηθάει εκτός δρόμου. Αντίθετα, δημιουργεί ψευδαισθήσεις.

Αν αυτό δεν είναι ικανό να πείσε πως τα SUV δεν είναι για εκτός δρόμου, τότε μια ματιά στους εμπρός προβόλους και πόσο περιορίζουν τη γωνία προσέγγισης είναι αρκετή. Ποια γωνία, ρωτάτε; Τη γωνία που μετρούσαμε κάθε φορά σε κάθε νέο SUV, όταν τα μοντέλα είχαν την εκτός δρόμου χρήση στη λίστα με τις ικανότητές τους. Αυτή που βοήθησε το Ford Ecosport να ξεχωρίσει στο πρόσφατο off road test του AutoΤρίτη.

Τώρα πια δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά και έτσι οι μούρες  μεγαλώνουν και κρεμάνε προς τα κάτω ώστε να βοηθήσουν τόσο στην αεροδυναμική, όσο και στην αισθητική που πλέον θέλει τα SUV να έχουν όχι άγρια και σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά, αλλά κάτι από σπορ σχεδιαστικά στοιχεία.

Το να βλέπεις λοιπόν CR-V και RAV-4 ανεβασμένα σε ράμπες έξω από εκθέσεις αυτοκινήτων σημαίνει πως είτε οι έμποροι έχουν ψευδαισθήσεις, είτε, το πιθανότερο, προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ψευδαισθήσεις των αγοραστών, που ακόμη νομίζουν πως SUV=εκτός δρόμου.

Γιατί σίγουρα αυτά τα οχήματα θα περάσουν εύκολα από λίγο χώμα ή λάσπη, δεν θα βρουν σε κάποια πέτρα ή λακκούβα, αλλά δεν μπορείς να τα αποκαλέσεις off-road όπως κάποια κλασικά «τζιπάκια» του παρελθόντος. Μιλάμε όμως για οχήματα που στην άσφαλτο και με ταχύτητες πάνω από 70-80 χλμ./ώρα ένιωθες λιγότερη ασφάλεια απότι σε δύσβατες διαδρομές!

Εσείς το νομίζετε; Εσείς έχετε απαιτήσεις εκτός δρόμου; Αγοράζετε SUV σε τετρακίνητη έκδοση θεωρώντας πως αυτό είναι πιο «χωμάτινο»; Μήπως τα πράγματα δεν είναι έτσι; Μήπως τα SUV είναι απλά ψηλότερα Ι.Χ. και δεν έχουν καμία σχέση με τα σκληροτράχηλα εκτός δρόμου οχήματα του παρελθόντος; Τι λέτε; Έχετε μήπως ψευδαισθήσεις;

AUTOFIT PASXA
4green