2 φωτογραφίες »

Ο επαγωγικός κινητήρας του Tesla Model S.

Πως δουλεύει ο επαγωγικός ή ασύγχρονος κινητήρας;

47.614 Επισκέψεις στο άρθρο

Η αρχή λειτουργίας όλων των ηλεκτρικών μηχανών είναι σχετικά απλή. Υπάρχει ένα ακίνητο μέρος που ονομάζεται στάτης και ένα κινούμενο μέρος που ονομάζεται ρότορας. Ας ξεκινήσουμε από τον στάτη. Αυτός αποτελείται από έναν ατσάλινο κύλινδρο με θυρίδες στις οποίες τυλίγονται με συγκεκριμένη πλέξη 3 πηνία. Αυτά τα πηνία τροφοδοτούνται από ρεύμα. Αυτή η τροφοδοσία δημιουργεί ένα περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο εντός του στάτη. Η δε ταχύτητα αυτού του πεδίου ονομάζεται σύγχρονη ταχύτητα.

Πάμε στον ρότορα. Αυτός περιβάλλεται από τον στάτη. Λόγω του περιστρεφόμενου μαγνητικού πεδίου, δημιουργείται στον ρότορα μια τάση που ονομάζεται ηλεκτρεγερτική δύναμη. Με την σειρά της αυτή η τάση δημιουργεί ρεύμα που διαρρέει τον ρότορα. Λόγω του ρεύματος που διαρρέει πλέον τον ρότορα και του περιστρεφόμενου μαγνητικού πεδίου του στάτη, αναπτύσσεται δύναμη Lorentz στον πρώτο η οποία τον περιστρέφει. 

Αυτό ήταν, μόλις φτιάξαμε έναν επαγωγικό κινητήρα. Γιατί όμως ονομάζεται επαγωγικός; Επειδή σύμφωνα με την ανωτέρω περιγραφή, η τάση, το ρεύμα και το μαγνητικό πεδίο του ρότορα οφείλονται σε εκείνα του στάτη. Γιατί ονομάζεται και ασύγχρονος; Επειδή η ταχύτητα του περιστρεφόμενου μαγνητικού πεδίου του ρότορα είναι πάντα λίγο μικρότερη από εκείνη του στάτη. Αυτή η διαφορά στην ταχύτητα ονομάζεται ολίσθηση και είναι μέχρι περίπου 5% ανάλογα του κινητήρα. Τυπικός βαθμός απόδοσης για έναν επαγωγικό κινητήρα είναι περίπου το 90%.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

SPRING SEAT
NISSAN