Tο Focus άλλαξε, και η νέα γενιά έβαλε πλώρη για περισσότερα.

Γιατί αλλάζουν τα μικρομεσαία τόσο πολύ;

8.325 Επισκέψεις στο άρθρο (20/7/2018)

Τι ζητούν όλοι από τα μικρομεσαία και από τι κινδυνεύουν; Τι νέο φέρνουν τα νέα μοντέλα της κατηγορίας για να επιβιώσουν;

Τα μικρομεσαία αλλάζουν. Γίνονται ομορφότερα. Γίνονται ωριμότερα. Γίνονται μεγαλύτερα. Τα μικρομεσαία όπως τα ξέραμε την περασμένη δεκαετία μεταμορφώνονται σε μία κατηγορία με νέες προτεραιότητες, νέο ρόλο και νέο αγοραστικό κοινό. Γιατί;

Εσύ πας σε μια έκθεση να αγοράσεις ένα Ford Focus και δίπλα του βλέπεις το Kuga, βλέπεις το Ecosport βλέπεις το Edge. Εντάξει, το Edge ξεφεύγει σε μέγεθος και τιμή, όμως σου ανοίγει την όρεξη, και εκεί που το Focus ήταν το κατάλληλο αυτοκίνητο για σένα, τώρα τεντώνεσαι να αγοράσεις το Kuga. Κι αν δεν μπορείς, καλύτερα μικρότερο και Ecosport αλλά τουλάχιστον όχι Focus. Είναι το Focus κακό; Καθόλου. Ίσα ίσα μάλιστα είναι ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία.

Όμως το Focus άλλαξε, και η νέα γενιά έβαλε πλώρη για περισσότερα. Γιατί πριν καν λανσαριστεί για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό, τα Golf, Astra και Auris και όλα τα άλλα, πρέπει να επιζήσουν μέσα στην ίδια τους τη γκάμα. Και αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Και όχι μόνο για το Focus.

Τα μικρομεσαία σήμερα δέχονται πίεση από δύο πλευρές. Από τη μία τα μεσαία είναι μια κατηγορία που συρρικνώνεται και έτσι μέρος της αγοράς τους κατεβαίνει στα μικρομεσαία. Έχει λοιπόν περισσότερες απαιτήσεις από ποτέ. Σε χώρους, σε ποιότητα, σε τεχνολογία σε εξοπλισμό. Και έτσι τα μικρομεσαία πρέπει να μεγαλώσουν, αναβαθμιστούν, αποκτήσουν τεχνολογία αιχμής. Χωρίς όμως να ανεβάσουν τιμή. Γιατί τότε πιέζονται από την ίδια τους την γκάμα των SUV. Αν το μικρομεσαίο γίνει ακριβούτσικο, τότε το SUV φαίνεται καλύτερη αγορά. Οπότε πάλι χάνει το μικρομεσαίο.

Και η Ford είναι η πρώτη που αντιδρά σε αυτή την πίεση, με το νέο Focus ως το πρώτο μικρομεσαίο με στόχο να κερδίσει την μεσαία κατηγορία και να αντισταθεί στα SUV. Δύσκολο, πολύ δύσκολο.

Και θα είναι ακόμη πιο δύσκολο για τους κατασκευαστές που δεν κάνουν γρήγορες αλλαγές. Όπως η VW που έχει το Golf ίδιο τις τελευταίες γενιές, ενώ ο ανταγωνισμός αλλάζει. Η Hyundai για παράδειγμα αλλάζει το i30 σε κάθε γενιά για να το κρατήσει στο επίκεντρο. Η Peugeot ετοιμάζεται για ένα νέο 308 προς την κατεύθυνση του 3008 σχεδιαστικά, αν και έχουμε μέλλον. Η Citroen, από την άλλη, άλλαξε το C4 Cactus με τέτοιο τρόπο που από τα crossover έκανε το «πέρασμα» του στα χάτσμπακ, αντικαθιστώντας το C4 που αποσύρθηκε. H Nissan κανείς δεν ξέρει τι θα κάνει με το Pulsar, ενώ η Renault στο πρόσφατο Megane έχει δώσει μια σχεδίαση που μόνο μικρομεσαίο δεν το λες.

Εσείς όμως έχετε αλλάξει τις απαιτήσεις σας προς τα μικρομεσαία; Θέλετε ακόμη τα ίδια πράγματα; Μήπως σας έχουν δελεάσει τα SUV και πλέον δεν κοιτάτε καν τα μικρομεσαία; Και τελικά τι μικρομεσαίο θέλετε σήμερα;

AUTOFIT PASXA
skoda