Γιατί η ηλεκτροκίνηση, τόσο νωρίς, δεν είναι καλή ιδέα;

Γιατί η ηλεκτροκίνηση, τόσο νωρίς, δεν είναι καλή ιδέα;

3.211 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2022)

Αν ο στόχος είναι να αντικατασταθούν όλα τα παλιά αυτοκίνητα με νέα που δε ρυπαίνουν, η ηλεκτροκίνηση όχι μόνο δεν πετυχαίνει αυτόν τον στόχο, αλλά ίσως και να τον καθυστερεί. Γιατί;

Τι λέει η Renault, και γιατί έχει δίκιο;

Για μια μάρκα σαν τη Renault, το να λέει κάτι που εκ πρώτης είναι αρνητικό για την ηλεκτροκίνηση, ακούγεται περίεργο. Η Renault εξάλλου είναι αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των εξελίξεων της ηλεκτροκίνησης, αφού με τον συνέταιρό της, τη Nissan, και την θυγατρική της πλέον, Mitsubishi, είναι πρωτοπόροι στα ηλεκτρικά.
 
Όμως η Renault, δια στόματος του επικεφαλής της Luca de Meo, φαίνεται πως έχει σαφείς αντιρρήσεις, όχι τόσο ώς προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά ως προς το πόσο γρήγορα αντικαθιστά τα συμβατικά. Ή καλύτερα, πόσο γρήγορα θέλουν οι κυβερνήσεις και η Ε.Ε., να αντικαταστήσει τα συμβατικά.
 
Είναι πλέον στόχος το 2035 να πάψουν οι πωλήσεις συμβατικών μοντέλων. Που σημαίνει πως με το στόχο αυτό μόλις 13 χρόνια στο μέλλον, δεν υπάρχει κατασκευαστής στα καλά του που θα ξεκινήσει να εξελίξει ένα ολοκαίνουργιο συμβατικό μοντέλο. Αν μη τι άλλο, με τόσο στενά χρονικά περιθώρια, τα συμβατικά μοντέλα της ερχόμενης δεκαετίας θα είναι «ξαναζεσταμένα» των μοντέλων που κυκλοφορούν, ή έστω μικρές εξελίξεις της υπάρχουσας τεχνολογίας.
 
Ακόμη περισσότερο, με όλες τις μάρκες να τρέχουν να προλάβουν να έχουν από τη μία τις γκάμες ηλεκτρικών έτοιμες το 2035, και από την άλλη το μάρκετινγκ που θα πείσει πως είναι οι καλύτερες στη νέα αυτή αρένα, δεν περισσεύει φράγκο για οτιδήποτε δεν έχει σχέση με ηλεκτροκίνηση.
 
Το πρόβλημα λοιπόν είναι πως με τον στόχο τόσο κοντά, οι μάρκες πληρώνουν «χρυσή» την κούρσα προς το 2035, κάτι που κρατάει τα ηλεκτρικά μοντέλα πολύ ακριβά στην αγορά. Ακόμη χειρότερα, τα συμβατικά είναι σε δεύτερη μοίρα, και ακόμη και η μερίδα της αγοράς που  δεν «φτάνει» να αγοράσει ηλεκτρικό, δεν βρίσκει κανένα λόγο να αντικαταστήσει το παλιό συμβατικό με νέο. Ειδικά όταν ξέρει πως στην αγορά μεταχειρισμένου σε πέντε-εφτά χρόνια δεν θα το αγοράζει κανείς, αφού τα ηλεκτρικά θα είναι προ των πυλών.

Η ζημιά, εξηγεί η Renault γίνεται ακριβώς εκεί. Θα μπορούσε μια πιο ομαλή μετάβαση να δώσει χρόνο η αντικατάσταση να γίνει σταδιακά, και έτσι η αγορά να συνεχίσει να αντικαθιστά τα παλιά μοντέλα με νέα, οικολογικά. Σε πέντε χρόνια, αν οι ρυθμοί ήταν όπως την δεκαετία «πρo covid», το 70% των παλιών μοντέλων θα είχε αντικατασταθεί με νέα, συμβατικά μεν, αλλά 100 φορές πιο «καθαρά». Και αυτό θα είχε πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον, από το να παραμείνει ο στόλος στάσιμος για άλλα 10 χρόνια, με απλά την προσθήκη μερικών ηλεκτρικών.
 
Εσείς τι λέτε; Έχει δίκιο η Renault; Είναι η μετάβαση πολύ απότομη; Και πως διαλέγεις αυτοκίνητο σήμερα, αν σε 13 χρόνια η συμβατική τεχνολογία θα αποσυρθεί;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

peugeot
skoda