Την ώρα που πρωτεύουσες του κόσμου ετοιμάζονται να απαγορεύσουν την πετρελαιοκίνηση και που οι πωλήσεις καινούργιων με κινητήρες βενζίνης είναι διπλάσιες έναντι των πετρελαιοκίνητων στη χώρα μας, το ελληνικό δημόσιο αγοράζει νέα περιπολικά με κινητήρες ντίζελ; Γιατί;
Η Ελληνική Αστυνομία εξοπλίστηκε με 120 νέα περιπολικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που χρειάζεται μιας και ακόμη χρησιμοποιεί τα Skoda Octavia πρώτης γενιάς που είναι εδώ και καιρό έτοιμα για μουσείο. Όμως για κάποιο λόγο η Ελληνική Αστυνομία προμηθεύτηκε 120 αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ.
Με δεδομένο ότι η πετρελαιοκίνηση αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό πίεση από όλες τις χώρες της Ευρώπης, λόγω της αποδεδειγμένης ρύπανσης σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου που είναι επιβλαβείς για την υγεία μας, με δεδομένο ότι το ντίζελ ως καύσιμο πνέει τα λοίσθια στην αγορά λόγω ακριβώς των επικείμενων απαγορεύσεων στα επόμενα πέντε χρόνια, και με επίσης δεδομένο ότι δεν θέλουμε άλλα ντίζελ οχήματα στις ήδη επιβαρυμένες πόλεις μας, θα έλεγε κανείς πως το ελληνικό δημόσιο θα ήταν το πρώτο που θα έδινε το καλό παράδειγμα.
Ειδικά για τα αυτοκίνητα που προμηθεύτηκε, τα Nissan Qashqai προσφέρονται επίσης με τον 1.3άρη βενζινοκινητήρα απόδοσης 160 ίππων. Με κινητήρα βενζίνης, τα Qashqai είναι πιο γρήγορα σε όλες τις επιδόσεις από τον 1.7 ντίζελ με τον οποίο τα προμηθεύτηκε η Ελληνική Αστυνομία.
Ο λόγος που τα ντίζελ προτιμήθηκαν έναντι της βενζινοκίνητης έκδοσης, είναι ότι η ΕΛΑΣ επιθυμούσε τετρακίνηση, η οποία στο Qashqai προσφέρεται αποκλειστικά με τον πετρελαιοκινητήρα. Και επειδή τα οχήματα προορίζονται και για την ελληνική επαρχία, η τετρακίνηση κρίνεται απαραίτητη.
Και μπορεί φυσικά η τετρακίνηση να είναι προτεραιότητα, όμως θα μπορούσε η ΕΛΑΣ να αποκλείσει από τον διαγωνισμό της τις ντίζελ εκδόσεις και έτσι να προτιμήσει μοντέλα που προσφέρονται με βενζινοκινητήρες και τετρακίνηση. Και είναι αρκετά τα μοντέλα αυτά που διαθέτουν τετρακίνηση και βενζίνη, ενώ έχουν και καλύτερες επιδόσεις.
Από την άλλη, μπορούμε να πούμε πως αφού πρόκειται για αυτοκίνητα που θα «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση, και καθώς μιλάμε για 4κίνητα μικρομεσαία SUV, η διαφορά στην κατανάλωση δεν είναι αμελητέα, με αποτέλεσμα σε έναν στόλο 120 οχημάτων, το συνολικό κόστος κίνησης να μειώνεται σημαντικά!
Τι λέτε όμως εσείς; Είναι η αγορά ντίζελ περιπολικών πρόβλημα; Θα ήταν καλύτερα αν η ΕΛΑΣ αγόραζε βενζινοκίνητα μοντέλα; Βλέπετε κάποιο λόγο γιατί το ντίζελ μπορεί να είναι χρήσιμο σε ένα περιπολικό;
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει πληροφόρηση σχετικά με το διαγωνισμό (τους όρους, τις προδιαγραφές που ζητούσε το Υπουργείο και το σκεπτικό), το άρθρο το θεωρώ ελλιπές. Παράδειγμα και προς τους αναγνώστες: Αν έχετε έστω και λίγη εμπειρία από διαγωνισμούς, το πρώτο είναι ότι είναι μειοδοτικοί, που σημαίνει ότι μπορεί να ζητούσαν και βενζινοκίνητα, αλλά το κόστος απόκτησης ήτανε υψηλότερο από την τελική επιλογή (συμπεριλαμβανομένου ΚΑΙ του σέρβις) ή πχ να ζητούσε η προκήρυξη ΜΥ β 2019 και οι λοιποί να είχανε παλιότερο στοκ (οι αυτοκινητοβιομηχανίες/αντιπροσωπείες δίνουν ότι έχουν προς διάθεση κι όχι ότι υπάρχει στη βιτρίνα για τους ιδιώτες). Γνωρίζω από πρώτο χέρι τι γίνεται σε τέτοιες προκηρύξεις. Παράδειγμα τα octavia 1ης γενιάς που η προμήθεια είχε πολύ πιο απλό εσωτερικό και με υαλοκαθαριστήρα στην πέμπτη πόρτα (tip και για να ξεχωρίζεις τα... ασφαλίτικα). Το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι από τη στιγμή που τα συγκεκριμένα οχήματα θα λειτουργούν στην επαρχία, οι diesel εκδόσεις είναι μακράν οι ιδανικότερες για το ρόλο. Η ταχύτητα σε επαρχιακό δίκτυο είναι άχρηστη, εκεί η ροπή και η τετρακίνηση είναι το ζητούμενο. Όσο για τους ρύπους... η οικονομία είναι το τελευταίο που κοιτάς όταν ουρλιάζει η σειρήνα πάνω από το κεφάλι σου. Αυτά και σρυ αν κούρασα.
Το θέμα είναι ότι για απαγορεύσεις μιλάει μόνο ο ειδικός τύπος. Από το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό περί επικείμενης απαγόρευσης των ντίζελ ή παλαιότερων οχημάτων. Και ο λόγος που ο κόσμος φοβάται να αγοράσει πλέον πετρέλαιο είναι η τρομοκρατία περί απαγόρευσης από άρθρα, τα οποία όμως όσο αφορά την Ελλάδα δεν στηρίζονται πουθενά πάρα μόνο σε εξαγγελίες φορέων και κυβερνήσεων άλλων χωρών που και πάλι όμως απ όσο ξέρω δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια ιδιαίτερη απαγόρευση των ντίζελ. Με τα οχήματα της αστυνομίας δεν έχω κανένα πρόβλημα εφ όσων είναι τελευταίας τεχνολογίας euro6 και άρα πολύ πιο καθαρά από κάτι άλλες σακαρακες με αστυνομικά χρώματα που έχω δει να κυκλοφορούν.
Πετρέλαιο ροπή αξιοπιστία διατήρηση Υψηλής ταχύτητας σε καταδίωξη σε αυτοκινητόδρομο... τώρα το μειονέκτημα τι ποιότητα καύσιμο θα βάζουνε... και δεύτερον με τα σέρβις τι θα γίνει;
Είναι συγκριτικά πάρα πολλά τα οφέλη των κινητήρων ντήζελ έναντι της βενζίνης, είναι καταρχήν ισχυρότεροι,με το πετρέλαιο μπορεί να γράψεις πάνω από 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ενώ με της βενζίνης όχι, είναι επίσης απλουστεροι και με σαφώς λιγότερη συντήρηση γι'αυτό σε όλα τα βαρέα μηχανήματα παντού και πάντα μόνο ντήζελ δουλεύει και προφανώς είναι αστείο οχήματα που έχουν σκληρή χρήση και από πολλούς οδηγούς να στραφούν στη βενζίνη.
Οπως καθε εταιρια εχει δικαιωμα σε ντιζελ ετσι κ ο μεγαλυτερος οργανισμος οπως το κρατος μπορει να εχει το ιδιο δικαιωμα. Τα οχημα γραφουν απειρα χιλιομετρα και τοσο το καυσιμο οσο και το service επιβαρυνουν τον πολιτη. Ξεκαθαρα ντιζελ και πλ αργησαν να ξυπνησουν
Πάρτε το χαμπαρι και είδηση ηλεκτρικά αυτοκινητα στην κατεστραμμένη οικονομικά Ελλαδιτσα μας δεν μπορούν να πωλούνται λογο μειωμένης αγοραστικής δύναμης συνέπεια της μακροχρόνιας κρίσης. Κάντε επιτέλους μια αληθινή ενημέρωση για την τεραστια ρύπανση κατα τη διαρκεια κατασκευής μπαταριών στις χώρες αυτές και μετα να μας πιάσουν οι οικολογικές ανησυχίες! Και μην τρομοκρατείται τον κοσμο για απαγορεύσεις στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες περί κυκλοφοριας των ντίζελ οχημάτων πήγαινε στο εξωτερικο να δείτε τι ισχυει.....
Όταν είδα τον τίτλο του άρθρου νόμιζα ότι πηγαίνατε προς την ηλεκτροκίνηση και είμαουν έτοιμος να πω τα εξαμάξης....βέβαια όταν διάβασα το άρθρο σας και είδα το δίλημα σας κατάλαβα ότι απλά είναι ένα άρθρό που ακόμα και ο πιο ανίδεος μπορεί να απαντήση....ειλικρινά τώρα θέλατε να αγοράσει βενζινοκίνητο αυτοκίνητο δημόσια υπηρεσία όταν γράφουν μέσο όρο 700,000χλμ?Είναι πολύ απλό ...φθηνότερο καύσιμο μεγαλύτερη αξιοπιστία και φθηνότερη συντήρηση.ΓΙΑ εμένα η ερώτηση θα έπρεπε να είναι...ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΕΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΑ QASQAI?Αν ήταν για χρήση σε ορεινά χωριά το καταλαβαίνω...αντε και σε κάποιες επαρχίες...στις πόλεις και στις μεγαλόπολεις ..τι σκατά θα τα κάνει?
.....Εγω θα ελεγα να αγορασουν ηλεκτρικα! Να τα βαζουν στην πριζα, και να περιμενουν.....15-20 ωρες να φορτισουν για να βγουν σε περιπολια!!!!!
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει πληροφόρηση σχετικά με το διαγωνισμό (τους όρους, τις προδιαγραφές που ζητούσε το Υπουργείο και το σκεπτικό), το άρθρο το θεωρώ ελλιπές. Παράδειγμα και προς τους αναγνώστες: Αν έχετε έστω και λίγη εμπειρία από διαγωνισμούς, το πρώτο είναι ότι είναι μειοδοτικοί, που σημαίνει ότι μπορεί να ζητούσαν και βενζινοκίνητα, αλλά το κόστος απόκτησης ήτανε υψηλότερο από την τελική επιλογή (συμπεριλαμβανομένου ΚΑΙ του σέρβις) ή πχ να ζητούσε η προκήρυξη ΜΥ β 2019 και οι λοιποί να είχανε παλιότερο στοκ (οι αυτοκινητοβιομηχανίες/αντιπροσωπείες δίνουν ότι έχουν προς διάθεση κι όχι ότι υπάρχει στη βιτρίνα για τους ιδιώτες). Γνωρίζω από πρώτο χέρι τι γίνεται σε τέτοιες προκηρύξεις. Παράδειγμα τα octavia 1ης γενιάς που η προμήθεια είχε πολύ πιο απλό εσωτερικό και με υαλοκαθαριστήρα στην πέμπτη πόρτα (tip και για να ξεχωρίζεις τα... ασφαλίτικα). Το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι από τη στιγμή που τα συγκεκριμένα οχήματα θα λειτουργούν στην επαρχία, οι diesel εκδόσεις είναι μακράν οι ιδανικότερες για το ρόλο. Η ταχύτητα σε επαρχιακό δίκτυο είναι άχρηστη, εκεί η ροπή και η τετρακίνηση είναι το ζητούμενο. Όσο για τους ρύπους... η οικονομία είναι το τελευταίο που κοιτάς όταν ουρλιάζει η σειρήνα πάνω από το κεφάλι σου. Αυτά και σρυ αν κούρασα.
Υποτιμάτε την νοημοσύνη μας, δεν καταλαβαίνετε καθόλου ότι σας έχουμε πάρει χαμπάρι???
βενζινη θα επρεπε αλλα κατι αξιοπηστο οχι ρενω..γερμανια η ιαπωνια οχι σαν ιαπωνια
Πραγματικά , διαβάζετε αυτά που γράφετε? Υπάρχει κάποιος που να κατεχει τα βασικα εκει στο Περιοδικό;
Το θέμα είναι ότι για απαγορεύσεις μιλάει μόνο ο ειδικός τύπος. Από το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό περί επικείμενης απαγόρευσης των ντίζελ ή παλαιότερων οχημάτων. Και ο λόγος που ο κόσμος φοβάται να αγοράσει πλέον πετρέλαιο είναι η τρομοκρατία περί απαγόρευσης από άρθρα, τα οποία όμως όσο αφορά την Ελλάδα δεν στηρίζονται πουθενά πάρα μόνο σε εξαγγελίες φορέων και κυβερνήσεων άλλων χωρών που και πάλι όμως απ όσο ξέρω δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια ιδιαίτερη απαγόρευση των ντίζελ. Με τα οχήματα της αστυνομίας δεν έχω κανένα πρόβλημα εφ όσων είναι τελευταίας τεχνολογίας euro6 και άρα πολύ πιο καθαρά από κάτι άλλες σακαρακες με αστυνομικά χρώματα που έχω δει να κυκλοφορούν.
Έχει νόημα να μην είναι ντίζελ τα περιπολικά, όταν είναι όλα τα ταξί (εκτός τα λίγα Prius);
Πετρέλαιο ροπή αξιοπιστία διατήρηση Υψηλής ταχύτητας σε καταδίωξη σε αυτοκινητόδρομο... τώρα το μειονέκτημα τι ποιότητα καύσιμο θα βάζουνε... και δεύτερον με τα σέρβις τι θα γίνει;
Είναι συγκριτικά πάρα πολλά τα οφέλη των κινητήρων ντήζελ έναντι της βενζίνης, είναι καταρχήν ισχυρότεροι,με το πετρέλαιο μπορεί να γράψεις πάνω από 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ενώ με της βενζίνης όχι, είναι επίσης απλουστεροι και με σαφώς λιγότερη συντήρηση γι'αυτό σε όλα τα βαρέα μηχανήματα παντού και πάντα μόνο ντήζελ δουλεύει και προφανώς είναι αστείο οχήματα που έχουν σκληρή χρήση και από πολλούς οδηγούς να στραφούν στη βενζίνη.
ειστε απαραδεκτοι!!!! πατε να καθορισετε εσεις, με τα αρθρα σας, το τι αναγκες εχει η ελ.ας;;;;;;
Οπως καθε εταιρια εχει δικαιωμα σε ντιζελ ετσι κ ο μεγαλυτερος οργανισμος οπως το κρατος μπορει να εχει το ιδιο δικαιωμα. Τα οχημα γραφουν απειρα χιλιομετρα και τοσο το καυσιμο οσο και το service επιβαρυνουν τον πολιτη. Ξεκαθαρα ντιζελ και πλ αργησαν να ξυπνησουν
Πάρτε το χαμπαρι και είδηση ηλεκτρικά αυτοκινητα στην κατεστραμμένη οικονομικά Ελλαδιτσα μας δεν μπορούν να πωλούνται λογο μειωμένης αγοραστικής δύναμης συνέπεια της μακροχρόνιας κρίσης. Κάντε επιτέλους μια αληθινή ενημέρωση για την τεραστια ρύπανση κατα τη διαρκεια κατασκευής μπαταριών στις χώρες αυτές και μετα να μας πιάσουν οι οικολογικές ανησυχίες! Και μην τρομοκρατείται τον κοσμο για απαγορεύσεις στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες περί κυκλοφοριας των ντίζελ οχημάτων πήγαινε στο εξωτερικο να δείτε τι ισχυει.....
Όταν είδα τον τίτλο του άρθρου νόμιζα ότι πηγαίνατε προς την ηλεκτροκίνηση και είμαουν έτοιμος να πω τα εξαμάξης....βέβαια όταν διάβασα το άρθρο σας και είδα το δίλημα σας κατάλαβα ότι απλά είναι ένα άρθρό που ακόμα και ο πιο ανίδεος μπορεί να απαντήση....ειλικρινά τώρα θέλατε να αγοράσει βενζινοκίνητο αυτοκίνητο δημόσια υπηρεσία όταν γράφουν μέσο όρο 700,000χλμ?Είναι πολύ απλό ...φθηνότερο καύσιμο μεγαλύτερη αξιοπιστία και φθηνότερη συντήρηση.ΓΙΑ εμένα η ερώτηση θα έπρεπε να είναι...ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΕΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΑ QASQAI?Αν ήταν για χρήση σε ορεινά χωριά το καταλαβαίνω...αντε και σε κάποιες επαρχίες...στις πόλεις και στις μεγαλόπολεις ..τι σκατά θα τα κάνει?
... ο χρόνος θα δείξει αν είναι μία πάρα πολύ καλή αγορά αυτού του είδους τα οχήματα για την συγκεκριμένη υπηρεσία... όποιοι κατάλαβαν, κατάλαβαν...