ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η έντονη οδήγηση κάνει καλό στην μπαταρία των ηλεκτρικών – Τι αποκαλύπτει το Stanford

1.228 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2025)
Η έντονη οδήγηση κάνει καλό στην μπαταρία των ηλεκτρικών – Τι αποκαλύπτει το Stanford
2 Φωτογραφίες »

Έρευνα του Stanford δείχνει πως η οδήγηση στην κίνηση παρατείνει τη ζωή της μπαταρίας έως και 38%.
Με απλά λόγια, το σταμάτα - ξεκίνα της πόλης κάνει καλό στα EV.
H πραγματική διάρκεια ζωής των μπαταριών μπορεί να ξεπεράσει τα 500.000 χλμ.
H θερμότητα και τα ακραία επίπεδα φόρτισης παραμένουν οι δύο μεγάλοι εχθροί της μπαταρίας.

autotriti team

Έρευνα του Stanford δείχνει πως η οδήγηση στην κίνηση παρατείνει τη ζωή της μπαταρίας έως και 38%

Μια πρωτοποριακή έρευνα του Stanford University, που δημοσιεύτηκε στο Nature Energy, ανατρέπει πλήρως όσα ξέραμε για τη φθορά των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντί να τις φθείρει, η καθημερινή, οδήγηση στην κίνηση με επιταχύνσεις και στάσεις μπορεί να παρατείνει τη ζωή της μπαταρίας έως και 38%, δηλαδή να της προσθέσει σχεδόν 300.000 επιπλέον χιλιόμετρα ζωής.

Με απλά λόγια, το σταμάτα - ξεκίνα της πόλης κάνει καλό στα EV

Η ομάδα του Stanford ανακάλυψε ότι τα συνεχή μικρο-κύματα ρεύματος που προκαλούνται από το φρενάρισμα, την επιτάχυνση, τις στάσεις στα φανάρια, προστατεύουν τη δομή της μπαταρίας. Σε αντίθεση με τα εργαστηριακά τεστ, όπου η μπαταρία φορτίζεται και εκφορτίζεται με σταθερό ρυθμό, στην πραγματικότητα οι παύσεις και οι αλλαγές έντασης ρεύματος επιβραδύνουν την υποβάθμιση που προκαλεί το φαινόμενο lithium plating και τη θερμότητα. Με απλά λόγια, το σταμάτα - ξεκίνα της πόλης κάνει καλό. Οι σύντομες φάσεις ανάπαυσης στα φανάρια επιτρέπουν στην μπαταρία να «αναρρώνει», ενώ οι στιγμιαίες επιταχύνσεις τη βοηθούν να δουλεύει πιο αποτελεσματικά. Η νέα μελέτη βάζει τέλος στο φόβο ότι η δυναμική οδήγηση καταστρέφει το σύστημα. Δεν σημαίνει φυσικά να οδηγείς βίαια ή να αφήνεις το αυτοκίνητο να υπερθερμαίνεται, αλλά ότι δεν χρειάζεται να «χαϊδεύεις» το πεντάλ για να προστατέψεις το EV σου. Η φυσιολογική οδήγηση, με μέτρο και ρεαλιστικούς ρυθμούς, είναι τελικά η πιο υγιής.

H πραγματική διάρκεια ζωής των μπαταριών μπορεί να ξεπεράσει τα 500.000 χλμ.

Η έρευνα αυτή αλλάζει εντελώς τα δεδομένα για το πραγματικό κόστος χρήσης και τη μεταπωλητική αξία των ηλεκτρικών. Αν η μπαταρία ζει 38% περισσότερο, τότε οι περισσότεροι οδηγοί θα αλλάξουν αυτοκίνητο πριν μειωθεί η χωρητικότητα στο 70%, δηλαδή πολύ μετά τη λήξη της εργοστασιακής εγγύησης. Με βάση το Stanford, η πραγματική διάρκεια ζωής των μπαταριών μπορεί να ξεπεράσει τα 400.000–500.000 χλμ, κάτι που μειώνει θεαματικά το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και ενισχύει τη μεταπωλητική αξία.

H θερμότητα και τα ακραία επίπεδα φόρτισης παραμένουν οι δύο μεγάλοι εχθροί της μπαταρίας.

Παρότι η έντονη οδήγηση δεν κάνει κακό, η θερμότητα και τα ακραία επίπεδα φόρτισης παραμένουν οι δύο μεγάλοι εχθροί. Οι ειδικοί συστήνουν φόρτιση έως 80–90% για καθημερινή χρήση, αποφυγή παρατεταμένης στάσης με 100% ή σχεδόν 0% μπαταρία, προθέρμανση της μπαταρίας πριν τη γρήγορη φόρτιση DC και στάθμευση σε σκιερά ή κλειστά σημεία για σταθερή θερμοκρασία. Για τους υποψήφιους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών η έρευνα δείχνει ότι οι μπαταρίες τους είναι πολύ πιο ανθεκτικές απ’ ό,τι νομίζουμε.