mono-sto-autotriti
Ήπια υβριδικό και «βγάλε γλώσσα» στην κατανάλωση

Ήπια υβριδικό και «βγάλε γλώσσα» στην κατανάλωση

2.541 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2022)

Τα ήπια υβριδικά συστήματα κάνουν όλο κα πιο συχνά την εμφάνισή τους στα μοντέλα της αγοράς. Τι παραπάνω προσφέρουν ώστε να τα επιλέξετε και πόσο σας συμφέρει;

Οι ανάγκες των εταιρειών να συμβαδίσουν με τις ευρωπαϊκές νόρμες για τους ρύπους, τις  οδήγησαν να αναπτύξουν διάφορες τεχνολογίες,  που συνδυάζουν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ως ένα ενδιάμεσο στάδιο πριν την ηλεκτροκίνηση.   

Το πιο απλό είναι η ενσωμάτωση ενός ήπιου υβριδικού συστήματος (mild hybrid), όπου ο «πρωταγωνιστικός ρόλος» παραμένει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος. Μία λύση που όπως έχουμε δει στη Digital Έκθεση Οικονομίας, μπορεί να σου εξοικονομήσει περίπου 1.200 ευρώ το χρόνο.

Το βασικό χαρακτηριστικό της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν συνδέεται άμεσα με το σύστημα μετάδοσης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι εφικτή η κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Σε αυτή την κατηγορία, ο ηλεκτροκινητήρας έχει υποστηρικτικό ρόλο, μπορεί να προσφέρει επιπλέον ισχύ σε οδήγηση πλήρους φορτίου και παράλληλα να αντλήσει ενέργεια κατά την επιβράδυνση αποθηκεύοντάς την στις μπαταρίες. Έτσι θα είναι πιο γεμάτα από χαμηλά και κάθε φορά που θα χρειάζεσαι extra boost θα αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας.

Με ήπια υβριδικό κερδίζεις 15 αλoγα

Για παράδειγμα ο 1,0 Ecoboost των Fiesta και Focus απέκτησε ένα δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, μια extra μπαταρία λιθίου, ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερο τούρμπο. Έτσι, η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στα 155 άλογα και η ροπή στα 240 Nm, από 140 και 210, ενώ η Ford υπόσχεται και εξάλειψη του turbo lag. 

Επιπλέον, η «ήπια» υβριδική τεχνολογία παρέχει λειτουργίες είναι η έναρξη του κινητήρα μέσω ηλεκτρικής μίζας, η διευρυμένη λειτουργία του συστήματος «start-stop» και γενικότερα η προσφορά ηλεκτρικής ενέργειας στα περιφερειακά συστήματα.

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν επιτυγχάνεται στιγμιαία αύξηση της ισχύος λόγω μειωμένων απωλειών ενέργειας, εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά και μείωση των εκπομπών ρύπων από τον θερμικό κινητήρα. 

300 ευρώ κέρδος το χρόνο σύμφωνα με τις μετρήσεις μας

Ας δούμε όμως τι συμβαίνει στην πράξη σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις: Ως μοντέλο αναφοράς θα πάρουμε το Hyundai i20 με τον 1,0 λτ. T-GDi κινητήρα 100 ίππων, σε συνδυασμό με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Συγκριτικά με το ίδιο μοντέλο χωρίς το σύστημα 48V, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται 0,3 δλ. γρηγορότερα ενώ όσον αφορά στην κατανάλωση, η μέση κατανάλωση είναι 6,7 από 7,5 λτ./100 χλμ., η οποία συμβαίνει κατά κύριο λόγο χάρη στην χαμηλότερη κατανάλωση εντός πόλης (7,7 έναντι 8,6 λτ./100 λχμ.).

Επειδή φυσικά τα πάντα είναι σε συνάρτηση της τιμής, τα δύο μοντέλα στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο τα χωρίζουν ακριβώς 1.000 ευρώ, δηλαδή η απόσβεση θα γίνει  περίπου σε τρία χρόνια.
 
Τέλος, προσθέστε στη μαθηματική συνάρτηση κόστους πως οι μειωμένοι ρύποι συνεπάγονται με μειωμένα τέλη…
 
Εσείς αν είχατε την επιλογή να αγοράσετε το ίδιο μοντέλο με και χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα τι θα επιλέγατε και γιατί; Πόσο παραπάνω θα πληρώνατε για να το έχετε;
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
DEH NEOS TAXYFORTISTIS
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel