ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

«Κόφτης» στα 180 χλμ./ώρα: Η νέα πραγματικότητα;

11.256 Επισκέψεις στο άρθρο (1/5/2021)

autotriti team

Εσένα θα σε πείραζε αν από αύριο το αυτοκίνητό σου είχε κόφτη στα 180; Ή δεν θα το έπαιρνες καν χαμπάρι;


Πως θα σου φαινόταν αν το αυτοκίνητό σου από αύριο είχε κόφτη τελικής στα 180 χλμ./ώρα; Θα σε πείραζε; Θα σε απασχολούσε; Θα το καταλάβαινες; Η Volvo για παράδειγμα άνοιξε το χορό και το κάνει πλέον σε όλα τα νέα της αυτοκίνητα. Ποιος ενοχλείται;
 
Η μείωση της τελικής ταχύτητας δεν είναι φυσικά καινούργια ιδέα. Οι Γερμανοί ήταν οι πρώτοι που έθεσαν τη «συμφωνία κυρίων» με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα σε όλα τα μοντέλα που δεν θεωρούνται υπεραυτοκίνητα.
 
Για τους Γερμανούς όμως αυτό είχε νόημα. Με τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας τους να μην διαθέτουν όρια ταχύτητας, ο περιορισμός αυτός είναι ουσιαστικός, αφού χωρίς αυτόν θα πήγαιναν… όσο πάει.
 
Η περίπτωση της Volvo όμως διαφέρει. Γιατί τα 180 είναι πάνω από κάθε όριο ταχύτητας (εκτός Γερμανίας) οπότε δεν περιορίζει σημαντικά τους οδηγούς. Εκτός φυσικά από όσους θέλουν να πάνε πιο γρήγορα. Όμως αν αντί για 250 πας 180, δεν σώζεσαι περισσότερο σε περίπτωση σύγκρουσης. Οπότε; Η ίδια η μάρκα θέλει να πιστεύει πως η κίνηση αυτή έχει τη σημασία της. Πως δηλαδή η μάρκα δεν αστειεύεται με την ταχύτητα και κάνει κάτι γι αυτό.

Με το ίδιο σκεπτικό πολύ πρόσφατα μάθαμε πως σύμφωνα με το αφεντικό της Renault, Luca de Meo η εταιρεία σκέφτεται να περιορίσει τη μέγιστη τελική ταχύτητα όλων των καινούριων της αυτοκινήτων στα 180χλμ./ώρα μέσω ενός συστήματος που λέγεται Safety Coach. Σύμφωνα με τον ίδιο «η υψηλή ταχύτητα είναι η κύρια αιτία που συμβαίνουν τροχαία δυστυχήματα», ενώ εκτός της Renault μια τέτοια απόφαση φαίνεται πως θα επηρεάσει και τα μοντέλα της Dacia.
 
Εσείς όμως, θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να πάει πιο γρήγορα, αλλά είναι περιορισμένο στα 180; Θα ήταν αυτό πρόβλημα; Στην πράξη, πόσο συχνά πάτε τόσο γρήγορα; Και πόσο συχνά αναρωτιέστε μήπως δεν πρέπει, ειδικά αφού στην Ελλάδα είναι παράνομη παντού αυτή η ταχύτητα; Αν στο επόμενο ΚΤΕΟ για παράδειγμα περιόριζαν στο αυτοκίνητό σας την τελική στα 180, γιατί «δεν αστειεύονται» με την ασφάλεια, τι θα λέγατε;
  
Τι λέτε λοιπόν; Πόσο θα σας πείραζε αν από αύριο το αυτοκίνητό σας ήταν περιορισμένο στα 180, ενώ μπορούσε περισσότερο; Και τελικά είναι κάτι που θα σας απομάκρυνε από μια μάρκα αν αγοράζατε καινούργιο, ή μήπως όχι;

Smart
Omoda