Captur, Arona, T-Cross, Stonic και Crossland ρίχνονται στην μάχη για την αποτελεσματικότερη ανάρτηση. Θα μπορέσει κάποιο να έχει λιγότερες αναταράξεις από το C3 Aircross ή να είναι πιο ήσυχο από το Bayon; Οι απαντήσεις στο δεύτερο μέρος του Mega Test Ανάρτησης.
Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήσαμε το πρώτο μεγάλο τεστ ανάρτησης, ένα τεστ όπου αξιολογούμε τη λειτουργία της ανάρτησης και το πόσο αποτελεσματικά θα αποσβέσει διαδοχικές εγκάρσιες ανωμαλίες (όπως σαμαράκια, λακκούβες, φρεάτια κ.τ.λ.) στο δρόμο και τι θόρυβος θα περάσει μέσα στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας. Τόσο με τα όργανα μέτρησης, όσο και στην πράξη με την αίσθηση που αφήνει το καθένα μοντέλο.
Στο πρώτο μέρος, λοιπόν, αναλύσαμε-δοκιμάσαμε τα Peugeot 2008, Ford Puma, Nissan Juke, Citroen C3 Aircross και Hyundai Bayon. Πρωταθλητής, με τις λιγότερες αναταράξεις σε πρώτη φάση αναδείχτηκε το Citroen C3 Aircross. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του με τις μεγάλες διαδρομές και το απαλό rebound ήταν το μυστικό της επιτυχίας, καθώς απορροφούσε αποτελεσματικά τους κραδασμούς πριν εισέλθουν στην καμπίνα, μετά το πέρασμα από το σαμαράκια. Αντίστοιχα στο κομμάτι του θορύβου, αυτό που πρώτευσε ήταν το Hyundai Bayon. Εδώμπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τα αποτελέσματα του πρώτου μέρους, αλλά και το πώς γίνεται η δοκιμασία.
Το Renault Captur είχε και τις λιγότερες αναταράξεις, αλλά και την πιο ήσυχη ανάρτηση μεταξύ των δέκα μοντέλων.
Η νέα πεντάδα μοντέλων λοιπόν έφερε «αναταράξεις» στην κορυφή των αναταράξεων. Αυτό γιατί το Renault Captur κατάφερε οριακά να ξεπεράσει την επίδοση του C3 Aircross που είχε προκαλέσει «σεισμό» 8,4 MMI. To μοντέλο της Renault έκανε 8,3 ΜΜΙ, ρίχνοντας στο κάθισμα 38 γρ. του ειδικού υγρού, επίδοση που αποδίδεται στην πολύ εξαιρετικά άμεση και ομαλή φόρτιση του αμορτισέρ και την προοδευτική αποφόρτιση του. Την άνεση του Captur άλλωστε την έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο κείμενα του AutoΤρίτη.
Βέβαια υπάρχει και ένα αλλά… Κρίνοντας αποκλειστικά την ανάρτηση το Captur είναι ο τελικός νικητής, όμως σε συνολική αίσθηση το C3 Aircross ήταν πιο άνετο. Και φυσικά υπάρχει εξήγηση γι αυτό. Τα Advanced comfort καθίσματα του C3 Aircross περιορίζoυν τις δονήσεις που διαπερνούν το σώμα. Έτσι ναι μεν μέσα στην καμπίνα οι αναταράξεις είναι ελαφρώς ισχυρότερες από του Captur, ωστόσο οι επιβάτες θα τις νιώσουν λιγότερο.
Η σχετικά σφικτή ανάρτηση του Arona δίνει ένα ευχάριστο οδηγικό τέμπο στο δρόμο και παράλληλα αποδεικνύεται απορροφητική στις έντονες ανωμαλίες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν ωστόσο τα αποτελέσματα και των υπόλοιπων τεσσάρων μοντέλων. Νέο κάτοχο απέκτησε και η τρίτη θέση, στην οποία βρέθηκε το SEAT Arona, με 8,5 MMI. Παρά το γεγονός πως πρόκειται για μοντέλο με σχετικά σφιχτή αίσθηση, όπως και στην περίπτωση του Ford Puma η ανάρτησή του πήρε εξαιρετικό βαθμό κατά τη φάση της φόρτισης.
Δεν τα πήγε ιδιαίτερα καλά το Opel Crossland στο Mega Test ανάρτησης. Παρά το γεγονός πως γενικότερα δείχνει άνετο και ανάλαφρο στο δρόμο στα σαμαράκια είχε έντονες αναταράξεις και ήταν θορυβώδες.
Από εκεί και πέρα ο σεισμογράφος μας δεν φάνηκε ιδιαίτερα φιλικός με τα υπόλοιπα μοντέλα που δοκιμάσαμε αρχής γενομένης από το Opel Crossland που είδε την μέγιστη ένδειξη στα 8,9 ΜΜΙ και το ποτήρι να έχει απώλεια 50 γρ. «καφέ» ακριβώς. Το μικρό SUV της VW, τo Τ-Cross, παρά το γεγονός πως στις μικρές ανωμαλίες του δρόμου είναι πολύ αποτελεσματικό, στις έντονες εγκάρσιες τεχνητές ανωμαλίες της δοκιμής μας η επίδοση που έκανε ήταν 9,0 ΜΜΙ (50 γρ. υγρού επίσης). Τέλος, το Kia Stonic πλήρωσε το τίμημα του σφιχτού σεταρίσματος που έχει -και του χαρίζει ένα πιο απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, καθώς ο σεισμογράφος έδειξε ένδειξη 9,2 βαθμών της κλίμακας Μερκάλι.
Το Τ-Cross στις μικρές ανωμαλίες του δρόμου είναι πολύ αποτελεσματικό, ωστόσο στις έντονες εγκάρσιες τεχνητές ανωμαλίες της δοκιμής μας είχε αρκετές αναταράξεις, αλλά από την άλλη ήταν από τα πιο ήσυχα.
Πάμε στον επίσης πολύ σημαντικό τομέα της άνεσης, αυτόν που αφορά στο πόσο θόρυβο κάνει η ανάρτηση όταν περνά συνεχείς ανωμαλίες στο δρόμο. Εμείς καταγράψαμε πάλι το μέγιστο βαθμό θορύβου που δημιουργήθηκε κατά τα διαδικασία. Όπως θα δούμε υπάρχουν διαφοροποιήσεις στην κατάταξη, καθώς πλέον παίζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ρόλο, όπως φυσικά και η ηχομόνωση της καμπίνας. Στο πρώτο μέρος του Mega Test ανάρτησης των B-SUV, η πιο ήσυχη ανάρτηση ήταν αυτή του Hyundai Bayon με 79,9 db, ωστόσο η νέα πεντάδα μοντέλων διαφοροποίησε πολύ την κατάταξη.
Το σφιχτό Kia Stonic διαθέτει ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και μια ήσυχη ανάρτηση, παρόλο που οι επιβάτες θα νιώσουν αναταράξεις σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου.
Το Renault Captur μετά την κορυφαία επίδοση στις αναταράξεις πέτυχε την κορυφαία επίδοση και στο θόρυβο που προκλήθηκε από την ανάρτηση με 78,2 db. Απόδειξη πως οι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά συνολικά, ώστε να προσφέρουν κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης στο γαλλικό μοντέλο.
Μπορεί ο σεισμογράφος να μην ήταν ιδιαίτερα «φιλικός» μαζί τους πριν, αντιθέτως όμως το ντεσιμπελόμετρο «συμπάθησε» ιδιαιτέρως τα VW T-Cross και Kia Stonic, καθώς πέτυχαν τη δεύτερη καλύτερη επίδοση με 79,3 db αμφότερα. Όσον αφορά τέλος στα άλλα δύο μοντέλα, το SEAT Arona και το Opel Crossland, θα τα συναντήσουμε προς το τέλος της λίστας. Πιο συγκεκριμένα το SEAT Arona με ένδειξη 83,0 db βρέθηκε στην όγδοη θέση, ενώ το μοντέλο της Opel με 83,3 db κατέλαβε τη δέκατη και τελευταία θέση.
Κατά τη διαδικασία μετρήσαμε το βάρος του νερού που χύνεται από ένα γεμάτο ποτήρι, παρουσιάζοντας τις πρακτικές συνέπειες σε ένα καθημερινό παράδειγμα.
Ανεση ανάρτησης
Μοντέλο
Μέγιστες Αναταράξεις (ΜΜΙ)
Νερό που χύθηκε με 40 χλμ./ώρα (γρ.)
Ελαστικά
Renault Captur 1,0 TCe 92 PS Auto
8,3
38
215/60 R17
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
8,4
37
205/60 R16
SEAT Arona 1,0 TGI
8,5
41
205/55 R17
Ford Puma 1,0 Ecoboost 155 PS mHEV
8,6
42
215/55 R17
Peugeot 2008 1,2T 130 PS
8,8
48
215/60 R17
Hyundai Bayon 1,0T 100 PS
8,9
49
205/55 R17
Opel Crossland 1,2T 130 PS
8,9
50
195/60 R16
VW T-Cross 1,0 95 PS
9
50
205/60 R16
Nissan Juke 1,0T 114 PS
9
51
215/60 R17
Kia Stonic 1,0T 120 PS
9,2
56
205/55 R17
*Όλα τα μοντέλα είχαν ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω
Θόρυβος ανάρτησης
Μοντέλο
Decibel MAX
Decibel στα 40 χλμ./ώρα
Ελαστικά
Renault Captur 1,0 TCe 92 PS Auto
78,2
62,2
215/60 R17
Kia Stonic 1,0T 120 PS
79,3
61,5
205/55 R17
VW T-Cross 1,0 95 PS
79,3
59,5
205/60 R16
Hyundai Bayon 1,0T 100 PS
79,9
62,2
205/55 R17
Ford Puma 1,0 Ecoboost 155 PS mHEV
80,5
63,2
215/55 R17
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
81,1
61,7
205/60 R16
Nissan Juke 1,0T 114 PS
81,9
62,3
215/60 R17
SEAT Arona 1,0 TGI 90 PS
83
62,9
205/55 R17
Peugeot 2008 1,2T 130 PS
83,2
60,5
215/60 R17
Opel Crossland 1,2T 130 PS
83,3
61,6
195/60 R16
*Όλα τα μοντέλα είχαν ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω