Πως θα σας φαινόταν να είχατε ένα «Μαύρο Κουτί» στο αυτοκίνητό σας όπως των αεροπλάνων;
«Μαύρο κουτί» στο αυτοκίνητο: Κάνει για την Ελλάδα;
4.431 Επισκέψεις στο άρθρο (10/1/2018)
Εσείς θα βάζατε «μαύρο κουτί» στο αμάξι σας να παρακολουθεί τον τρόπο οδήγησής σας για χαμηλότερα ασφάλιστρα; Μήπως θα οδηγούσατε πιο προσεχτικά;
autotriti team
Τι αποτέλεσμα θα είχε ένας «μεγάλος αδελφός» που παρακολουθεί τον τρόπο που οδηγείς; Θα σε έκανε πιο προσεκτικό; Θα τηρούσες τον ΚΟΚ; Θα έτρεχες λιγότερο; θα οδηγούσες λιγότερο; Και τελικά θα είχε κανένα θετικό αποτέλεσμα; Ή μόνο ρουφιανιά;
«Μαύρο κουτί» λέμε ένα σύστημα καταγραφής της λειτουργίας ενός αυτοκινήτου, αντίστοιχο με αυτά που υπάρχουν στα αεροπλάνα για να μαθαίνουμε ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει κατά τη λειτουργία τους. Μαύρα κουτιά για αυτοκίνητα υπάρχουν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και χρησιμοποιούνται κυρίως σε συνδυασμό με πακέτα ασφάλισης για μειωμένα ασφάλιστρα αλλά και ως μέσα πίεσης για μείωση των θανάτων στους δρόμους.
Η λογική είναι πως ένα σύστημα καταγραφής του τρόπου οδήγησης θα αποτελεί μια υπενθύμιση πως κάθε κίνηση ελέγχεται και έτσι οι οδηγοί θα είναι πιο προσεκτικοί. Με δεδομένο ότι οι οδηγοί με ηλικία 18-25 είναι τα πιο συχνά θύματα της ασφάλτου, πολλές χώρες επιτρέπουν στις ασφαλιστικές να “κοπανάνε” τα ασφάλιστρα σε αυτές τις ηλικίες ώστε να δυσκολεύουν στους νέους οδηγούς να αγοράζουν γρήγορα αυτοκίνητα. Με τα μαύρα κουτιά, η θεωρία λέει ότι οι νέοι οδηγοί, προκειμένου να πετύχουν χαμηλά ασφάλιστρα θα είναι προσεκτικοί και θα προστατεύσουν την ζωή τους.
Φυσικά η λογική αυτή ισχύει και για όλους τους οδηγούς, ειδικά σε χώρες όπου η παραβατικότητα στους δρόμους είναι έντονη, όπως στην Ελλάδα. Το μαύρο κουτί αποτελεί μια ιδέα με την οποία πειραματίζονται ήδη στην Ιταλία και την Ισπανία, και πάλι με στόχο την προστασία των νέων κυρίων οδηγών, αλλά και ως εργαλείο για μείωση των ατυχημάτων συνολικά.
Το κοινό σε όλες τις περιπτώσεις είναι πως με ένα μαύρο κουτί στο αυτοκίνητο, οι ασφαλιστικές μπορούν να «πουλήσουν» φθηνότερα ασφάλιστρα. Είτε τοποθετώντας το για ένα διάστημα μέχρι να αξιολογηθεί ο οδηγός και βάση αυτής της αξιολόγησης να προκύψει το ασφάλιστρο, είτε με μόνιμη εγκατάσταση και συνεχή παρακολούθηση για ακόμη χαμηλότερα ασφάλιστρα. Επιτρέπει ακόμη και την ασφάλιση με το χιλιόμετρο, αφού πολλά αυτοκίνητα «κάθονται» τον περισσότερο χρόνο ενώ άλλα κινούνται όλη μέρα. Για κάποιους οδηγούς λοιπόν, το σύστημα αξίζει.
Για εσάς; θα οδηγείτε καλύτερα αν έχετε έναν μεγάλο αδελφό να παρακολουθεί την κάθε σας κίνηση; Νομίζετε πως θα σας αξιολογούσε θετικά για τη συμπεριφορά σας στο δρόμο; θα το βάζατε για να πετύχετε χαμηλότερα ασφάλιστρα; και τελικά θα το θέλατε στο αυτοκίνητο του παιδιού σας για να το προστατεύσει από τον εαυτό του; Τι λέτε;
Εδώ χρειάζεται διόρθωση :(Με δεδομένο ότι οι οδηγοί με ηλικία 18-25 είναι τα πιο συχνά "θύματα" της ασφάλτου, ) "Δολοφόνοι" είναι σωστότερο διότι συνήθως σκοτώνουν αθώους......
για τα ελληνικά δεδομένα θα ΄πρεπε να είναι υποχρεοτικό
OXI
Η ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΗΛΙΚΙΑ.
Γιατι τα γεροντια πανε πισω..αυτοι ειναι που βγαινουν αναποδα στις εθνικες
Εδώ χρειάζεται διόρθωση :(Με δεδομένο ότι οι οδηγοί με ηλικία 18-25 είναι τα πιο συχνά "θύματα" της ασφάλτου, ) "Δολοφόνοι" είναι σωστότερο διότι συνήθως σκοτώνουν αθώους......
Εννοείται πως ΟΧΙ.-