ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Mercedes-AMG GT XX: Έσπασε το «φράγμα» του 1 MW στη φόρτιση

 Σχολιάστε 
1.193 Επισκέψεις στο άρθρο (10/9/2025)
Mercedes-AMG GT XX: Έσπασε το «φράγμα» του 1 MW στη φόρτιση
5 Φωτογραφίες »

Νέο ρεκόρ για το πρωτότυπο Mercedes-AMG GT XX.
Φόρτιση με ισχύ 1.041 kW - Πήρε αυτονομία 125 χλμ. σε 1 λεπτό!
Η μπαταρία χρησιμοποιεί Κυλινδρικά στοιχεία NCMA με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.
Νέος φόρτισης αλα Tesla Supercharger που κάνει το γέμισμα πιο γρήγορα από ένα βενζινάδικο

autotriti team

Νέο ρεκόρ για το πρωτότυπο Mercedes-AMG GT XX

Η Mercedes-AMG αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι η καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στην πίστα. Μετά τα 25 ρεκόρ που κατέρριψε στο υψηλής ταχύτητας κέντρο δοκιμών του Nardο στην Ιταλία, το CONCEPT AMG GT XX πέτυχε κάτι που μέχρι χθες έμοιαζε αδιανόητο: φόρτιση με ισχύ που ξεπέρασε το 1 megawatt μέσω ενός και μόνο CCS καλωδίου.

Φόρτιση με ισχύ 1.041 kW - Πήρε αυτονομία 125 χλμ. σε 1 λεπτό!

Στο πρωτότυπο σταθμό φόρτισης που αναπτύχθηκε από κοινού με την Alpitronic, το ηλεκτρικό supercar έφτασε τα 1.041 kW μόλις μισό δευτερόλεπτο μετά την έναρξη της φόρτισης, κρατώντας το «φράγμα» του 1 MW για περίπου δυόμισι λεπτά. Σε αυτό το διάστημα, μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου υγρόψυκτου καλωδίου CCS, πέρασαν έως και 1.176 Αμπέρ. Το αποτέλεσμα; 17,3 kWh σε μόλις ένα λεπτό, δηλαδή αυτονομία περίπου 125 χιλιομέτρων (WLTP).


Με την φόρτιση των 1.041 kW κατάφερε να πάρει 125χλμ. αυτονομίας σε 1 λεπτό!
5 Φωτογραφίες »

Με την φόρτιση των 1.041 kW κατάφερε να πάρει 125χλμ. αυτονομίας σε 1 λεπτό!

Η μπαταρία χρησιμοποιεί Κυλινδρικά στοιχεία NCMA με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα

Η επιτυχία αυτή στηρίζεται στη νέα μπαταρία υψηλών επιδόσεων που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου στο Affalterbach. Χρησιμοποιεί κυλινδρικά στοιχεία NCMA με ενεργειακή πυκνότητα άνω των 300 Wh/kg και άμεση ψύξη μέσω ηλεκτρικά μη αγώγιμου λαδιού, το οποίο διατηρεί τις περισσότερες από 3.000 κυψέλες στην ιδανική θερμοκρασία. Η τάση των 800 Volt μειώνει το βάρος και επιταχύνει τους χρόνους φόρτισης, ενώ το εξελιγμένο θερμικό management εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση ακόμη και υπό ακραία καταπόνηση.

Νέος φόρτισης αλα Tesla Supercharger που κάνει το γέμισμα πιο γρήγορα από ένα βενζινάδικο

Παράλληλα με το όχημα, η Mercedes-Benz και η Alpitronic ανέπτυξαν έναν πρωτότυπο σταθμό φόρτισης που συνδυάζει τεχνολογία MCS (αρχικά για βαρέα φορτηγά) με το πιο λεπτό καλώδιο CCS, προσφέροντας αντοχή και ασφάλεια σε ακραία επίπεδα έντασης. Έτσι πλέον φτάνουμε στο σημείο οι φορτιστές να ολοκληρώνουν το γέμισμα ενός αυτοκινήτου πιο γρήγορα από ότι ένα φουλάρισμα στο βενζινάδικο.

Η τεχνογνωσία από το πρόγραμμα αυτό θα περάσει άμεσα στην παραγωγή: από το 2026, οι νέοι ταχυφορτιστές υψηλών επιδόσεων θα εγκατασταθούν σε πάρκα φόρτισης Mercedes-Benz σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, ανεβάζοντας τον πήχη για όλη την αγορά ηλεκτροκίνησης. Ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εκθρονίσουν την Tesla και τους Superchargers από την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της φόρτισης. Το ερώτημα βέβαια είναι στην ποσότητα των φορτιστών που θα βγάλει η Mercedes και κυρίως πόσο πυκνό θα είναι το δίκτυο που θα δημιουργήσει.