Ευρώ στον άνεμο. Προσοχή στην τουρμπίνα – κόστος 2.500 ευρώ
(3/5/2025)
Το turbo είναι ακριβό εξάρτημα. Για καινούργιο υπολόγιζε πάνω από 2.500 ευρώ μαζί με εργατικά.
Τα τελευταία χρόνια όλοι οι diesel κινητήρες, είναι με υπερπλήρωση εξάτμισης, αλλιώς turbo. Φυσικά και αυτό χρήζει μεγάλης προσοχής, κατά την φάση των περιοδικών ελέγχων του αυτοκινήτου, ώστε ο κινητήρας να δουλεύει σωστά με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο πιο απλοποιημένος έλεγχος του είναι αν μπορεί να σηκώνει σωστή πίεση λειτουργίας, χωρίς «περίεργο» θόρυβο.
Επίσης, σημαντικό είναι να μην διαφεύγουν καυσαέρια ή πίεση από το κέλυφος, λάδι από την μεριά του ελαιαγωγού υψηλής πίεσης ή το έδρανο του άξονα της φτερωτής του (φέρνοντας αρκετή ποσότητα λαδιού στους σωλήνες εισαγωγής γεμίζοντάς τους με επικαθίσεις). Η χρήση του αυτοκινήτου επιφέρει και τη φυσιολογική φθορά, πέρα από τις όποιες ζημιές μπορεί να προκύψουν από παράγοντες όπως η κακή λίπανση, η διαρροή λαδιού turbo, η υψηλή θερμοκρασία καυσαερίων κτλ. Έτσι κοντά στις 200.000 χλμ., ίσως χρειαστεί, ακόμα και προληπτικά η επισκευή του, ώστε να μην προχωρήσουμε λίγο αργότερα στην εξ`ολοκλήρου αντικατάστασή του. Οπότε αν το diesel που αγόρασες με 100.000 χλμ. έχει στην πραγματικότητα 300.000 χιλιόμετρα, ετοιμάσου για έξοδα επισκευής ή και αντικατάστασης turbo με την τελευταία να ξεπερνάει τα 2.500 ευρώ.