Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν συστήματα υπερπλήρωσης στα οποία μεταβάλλεται η επιφάνεια των πτερυγώσεων (VTG), αλλά και ηλεκτρικά turbo, προκειμένου να μειωθεί η υστέρηση απόκρισης.

    Πώς λειτουργεί;

    30.733 Επισκέψεις στο άρθρο

    Στην αρχή είχαμε ένα turbo για όλους τους κυλίνδρους, πριν από μερικά χρόνια είδαμε μεγάλους κινητήρες να εξοπλίζονται με δύο turbo, όπως για παράδειγμα τους V8 twin-turbo, στους οποίους το κάθε σύστημα υπερπλήρωσης αναλάμβανε την υπερτροφοδότηση των τεσσάρων από τους συνολικά οκτώ κυλίνδρους. Ποια είναι λοιπόν η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων; Ενδεχομένως η ιδέα του πρώην μηχανικού της Ford, Jim Clarke, ο οποίος οραματίζεται τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στον οποίο θα υπάρχει ένα μικρό turbo για κάθε κύλινδρο. Η λειτουργία του δε διαφέρει ως προς τους συμβατικούς κινητήρες μόνο λόγω του συστήματος υπερπλήρωσης, στο οποίο ο κάθε στροβιλοσυμπιεστής επικοινωνεί με την εισαγωγή και την εξαγωγή ενός αποκλειστικά κυλίνδρου. Λίγο πριν τις βαλβίδες εισαγωγής υπάρχουν δύο πεταλούδες γκαζιού, ώστε στις χαμηλές στροφές να ανοίγει μόνο η μία. Πρόκειται για μία πατέντα που ακούγεται πολύ ενδιαφέρουσα, έχει πολλά πλεονεκτήματα, αλλά και σοβαρά μειονεκτήματα που μπορούν να σταθούν εμπόδια για τη μαζική παραγωγή τέτοιου είδους κινητήρων, ειδικά σήμερα, που το ηλεκτρικό turbo έχει ήδη αποδείξει ότι είναι πολύ σκληρός «αντίπαλος».

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Hyundai
    4green