«Οδύσσεια» το Ράλλυ Ισπανίας

3.142 Επισκέψεις στο άρθρο (27/10/2018)

Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα έγινε ο τέταρτος κατά σειρά «μνηστήρας» της πρωτοπορίας στο Ράλλυ Ισπανίας, με το πέρασμα από τις σημερινές ειδικές και την επιλογή των ελαστικών από όλους τους οδηγούς να θυμίζει εν πολλοίς Ομήρου Οδύσσεια.

Ο πολυμήχανος Οδυσσέας επιδόθηκε σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό και μακροχρόνιο ταξίδι, μέχρι να φτάσει στην αγαπημένη του Πηνελόπη, ενώ κλήθηκε να πάρει και πολλές δύσκολες και καθοριστικές αποφάσεις στην πορεία αυτού. Τώρα θα μας πείτε, πως μπορεί να παραλληλιστεί η Οδύσσεια του Ομήρου με το σημερινό σκέλος του Ράλλυ Ισπανίας; Ας εξηγήσουμε...

Το πρόγραμμα της σημερινής ημέρας περιλάμβανε 7 ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων η πρώτη -SS8- ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας. Η βροχόπτωση έπαιξε καθοριστικό ρόλο και αυτό, όχι για τόσο για την κατάσταση των ειδικών διαδρομών, αλλά για την επιλογή των ελαστικών που εξελίχθηκε σε παζλ για δυνατούς λύτες. Τι κι αν υπήρχαν μόνο δύο επιλογές -περίπου όπως με τα διλήμματα του Οδυσσέα-, όλοι οι οδηγοί πήγαν στη δοκιμασμένη λύση της μαλακής γόμας, παραγκωνίζοντας τα βρόχινα ελαστικά της Michelin που αποδείχθηκαν τελικώς και η πιο ενδεδειγμένη λύση. Βέβαια, τα τελευταία υστερούν αντοχής, κάτι που κατάλαβε για τα καλά ο Οττ Τάνακ (Toyota Yaris WRC) με το πρώτο κλατάρισμα να έρχεται στην τρίτη ε.δ. της μέρας. 
 

Τα πράγματα πήγαν καλύτερα όμως, για τον ομόασταβλό του, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος βρίσκεται στην πρώτη θέση, ακολουθούμενος κατά πόδας από τους τέσσερις έταιρους «μνηστήρες» Σεμπιαστιάν Οζιέ (Ford Fiesta WRC) Σεμπαστιάν Λέμπ (Citroen C3 WRC), Έλφιν Έβανς (Ford Fiesta WRC) και Τιερί Νεβίλ (Hyundai i20 WRC). Οι διαφορές που χωρίζουν τους πέντε οδηγούς είναι απειροελάχιστες με τον επικεφαλής να έχει ολοκληρώσει τις 14 ειδικές διαδρομές σε 2:35:01.8 και τους υπόλοιπους να ακολουθούν με διαφορά 4,7 δλ., 8 δλ., 9,8 δλ. και 12,7 δλ. αντίστοιχα.

Σημειώνουμε πως, ο Οζιέ επωφελήθηκε από μία ξαφνική μπόρα που έπιασε στην προτελευταία ειδική για τα αυτοκίνητα που τον ακολουθούσαν και ανέβηκε στη δεύτερη θέση. Ο έταιρος Σεμπαστιάν -ο Λέμπ- με τη βαριά φανέλα των 9 παγκόσμιων τίτλων έδειξε για ακόμη μια φορά την «πάστα» από την οποία είναι φτιαγμένος οδηγώντας εξαιρετικά, ενώ παράλληλα κατάφερε να βρίσκεται στη μάχη για το κυνήγι της πρωτιάς παρά την μακρόχρονη απουσία του από ράλλυ με τέτοιες συνθήκες. Όσο και αν ο νέος είναι ωραίος, ο παλιός θα είναι πάντα... αλλιώς!

Τέλος, αναφέρουμε πως, η δράση στην Καταλωνία θα συνεχιστεί αύριο στις 9:15 ώρα Ελλάδοας με τρεις ειδικές διαδρομές και την power stage. Δείτε την κατάταξη του Ράλλυ Ισπανίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά το πέρας της 14ης ειδικής διαδρομής.

Toyota
moto