
Κάτι αλλάζει ο χρόνος και μοντέλα που ξεχάσαμε, ξαφνικά έγιναν «θρύλοι» και επανήλθαν ως ρετρό.
Η αυτοκίνηση όπως είναι σήμερα δεν «γεννάει» μοντέλα που θα μπορούσαν να επιστρέψουν ως ρετρό στο μέλλον.
Και τα ίδια τα ρετρό μοντέλα σήμερα εξαντλούν τις πιθανότητες να δώσουν ρετρό στο μέλλον.
Κάποια μοντέλα ίσως έχουν αυτό το «κάτι διαφορετικό» που θα τα κάνει να ξεχωρίζουν στο μέλλον.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Κάτι αλλάζει ο χρόνος και μοντέλα που ξεχάσαμε, ξαφνικά έγιναν «θρύλοι» και επανήλθαν ως ρετρό
Πόσες φορές είχες φέρει στο νου σου το Renault 5 πριν το επαναφέρει στη ζωή η Renault; Η αναβίωση παλιών μοντέλων ως ρετρό δεν είναι καινούργια ιδέα, είναι όμως κάτι που θα δούμε και στο μέλλον; Ποια μοντέλα που ξέρεις από τα τελευταία 20 χρόνια θεωρείς πως μπορεί στο μέλλον να αναβιώσουν ως ρετρό;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ρετρό μοντέλα είναι πως όσο και αν οι κατασκευαστές τους θέλουν να χτίσουν την εικόνα του θρύλου από το παρελθόν, κάτι δεν «κολλάει» στην υπόθεση. Βλέπεις τώρα για παράδειγμα την αγορά της Μ. Βρετανίας, που όταν το πρώτο Panda είχε γεμίσει τους δρόμους της Ευρώπης, εκεί δεν το ήξερε η μάνα του και όλοι αγόραζαν Fiesta. Και τώρα ξαφνικά με το νέο Grande Panda όλη η αγορά λειτουργεί λες και υπήρχε από ένα σε κάθε σπίτι. Ποιος το λάτρεψε τόσο πολύ τότε; Και το ίδιο ισχύει και για τα μοντέλα της Renault. Το 4 και το 5 πούλησαν καλά, όμως ρώτα κάποιον με Starlet όταν το 5άρι ήταν στην αγορά, και θα σου πει χίλιους λόγους γιατί είχε προτιμήσει το Toyota.
Η αυτοκίνηση όπως είναι σήμερα δεν «γεννάει» μοντέλα που θα μπορούσαν να επιστρέψουν ως ρετρό στο μέλλον
Το αξιοσημείωτο πάντως με τα ρετρό είναι ότι ξεπέρασαν το φράγμα των μοντέλων επιδόσεων και πλέον βλέπουμε να προέρχονται από όλες τις κατηγορίες της αγοράς. Δεν χρειάζεται να είσαι η Mustang για να αντλήσεις από το παρελθόν, ένα απλό 500 από τη δεκαετία του `50 κάνει το ίδιο. Αρκεί να ξεχωρίζει. Και αλήθεια είναι πως οι δεκαετίες του `50, `60, `70 και `80 έδωσαν πολλά αυτοκίνητα με σχήματα αναγνωρίσιμα, όμορφα, διαφορετικά και αξιόλογα. Σήμερα όμως; Η σχεδίαση σήμερα ακόμη ίσως δεν έχει κατασταλάξει για να δούμε αμέσως τι θα μείνει στην «ιστορία». Οι ομοιότητες είναι πολλές μεταξύ των αυτοκινήτων, λόγω κυρίως των κανονισμών ασφαλείας, ενώ η εξελικτική λογική στη σχεδίαση δεν αφήνει κανένα σχήμα ανέπαφο και του «αλλάζει» τα φώτα μέχρι να το αλλάξει τελείως.
Τα ρετρό σήμερα εξαντλούν τις πιθανότητες να δώσουν ρετρό στο μέλλον
Και μετά είναι τα ίδια τα ρετρό που λανσάρονται σήμερα. Αν το Renault 5 της δεκαετίας του `70 επανήλθε σήμερα και είναι σχεδόν το ίδιο, το σημερινό 5άρι δεν έχει τίποτα να κρατήσει για να το μεταφέρει με τη σειρά του στο Renault 5 σε 50 χρόνια από σήμερα. Κάθε ρετρό μοντέλο που λανσάρεται στερεί και μια φρέσκια ιδέα για ένα νέο μοντέλο σήμερα που θα γίνει ρετρό στο μέλλον. Και υπάρχει και η περίπτωση του 500. Το πρώτο από τα ρετρό μοντέλα που είδαμε λανσαρίστηκε το 2007, και σχεδόν 20 χρόνια μετά είναι βασικά το ίδιο. Μπορεί να παραμείνει το ίδιο για πάντα, αλλά να γίνει το σημερινό μοντέλο ρετρό στο μέλλον αποκλείεται.
Κάποια μοντέλα ίσως έχουν αυτό το «κάτι διαφορετικό» που θα τα κάνει να ξεχωρίζουν στο μέλλον
Εντάξει, είμαστε πολύ κοντά στα μοντέλα του 2025 για να δούμε αυτά που μπορεί να γίνουν ρετρό στο μέλλον. Από αυτά όμως της τελευταίας 20ετίας, που είναι ήδη στα μισά του χρόνου που «χρειάζεται» για να αναβιώσει ένα μοντέλο, ποια μπορεί να δούμε το 2040 ως ρετρό; Ποιο έχει αυτό το «κατιτίς» για να επανέλθει; Και δε μιλάμε για γρήγορα, σούπερ σπορ ακριβά αυτοκίνητα. Μιλάμε για τα απλά, καθημερινά μοντέλα που είχε από ένα κάθε γειτονιά. Ίσως ακόμη και αυτά να τα βλέπουμε ακόμη ως παλιά και όχι «θρυλικά», ειδικά στην Ελλάδα που ακόμη τα βλέπουμε στο δρόμο κανονικότατα. Και πάλι όμως κάποιο θα ξεχωρίζει.
Τι λες; Εσύ βλέπεις αυτοκίνητα σημερινά ή ακόμη και 20ετίας που έχουν αυτό το κάτι που χρειάζεται για να γίνουν στο μέλλον ρετρό; Ποιά είναι και τι έχουν που τα κάνει να αξίζουν;