• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι αυτοκίνητα θα οδηγούσαμε αν δεν υπήρχαν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ασφάλειας και ρύπων;

Πόσο καλύτερα αυτοκίνητα οδηγούμε λόγω Ευρώπης;

Διαβάστηκε από 6515 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2019
 

Αλήθεια, πόσο επηρεάζει η συμμετοχή μας στην Ε.Ε. τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα; Πόσο καλύτερα ή πόσο χειρότερα θα ήμασταν αν δεν ανήκαμε στην Ε.Ε. και τελικά τι είναι καλύτερο;

Τι σχέση έχει η Ε.Ε. με τα αυτοκίνητα; Τα αυτοκίνητα, θα έλεγε κανείς, είναι παγκόσμια προϊόντα και όπου κι αν βρεθείς είναι τα ίδια; Ή όχι;

Η απάντηση είναι «περίπου». Βλέπεις η Ε.Ε. έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης για το πως είναι τα αυτοκίνητα σήμερα. Το αυτοκίνητο είναι ένα «προϊόν» το οποίο έχει πολλές διαφορετικές πλευρές. Από τη μία υπάρχει η ασφάλεια η οποία παρέχει. Η Ε.Ε. καθορίζει ολοκληρωτικά το πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο. Για την έγκριση τύπου που απαιτείται ώστε να μπορέσει ένα αυτοκίνητο να πουληθεί στην Ε.Ε., υπάρχουν προδιαγραφές στα υλικά, στη σχεδίαση, μέχρι και στη λειτουργία των φώτων. Όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα πρέπει να έχουν Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου. Και αυτή είναι πολύ αυστηρή.

Στην ίδια έγκριση τύπου περιλαμβάνονται και οι ρύποι. Βλέπεις η Ε.Ε. καθορίζει και πόσο ρυπογόνα μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα. Μέσα από τις νόρμες Euro τα αυτοκίνητα τα τελευταία 30 χρόνια έχουν μεταμορφωθεί στις πιο καθαρές «συσκευές» καύσης. Σε σύγκριση με άλλες συσκευές που καίνε καύσιμα και δεν ελέγχονται από νόρμες, όπως οι καυστήρες για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα είναι απείρως πιο «πράσινα».

Και μαζί με τις απαιτήσεις για ρύπους έρχονται και οι απαιτήσεις για αξιοπιστία. Όταν τους ίδιους ρύπους πρέπει να τους εκπέμπεις για τουλάχιστον 120.000 χλμ. πριν χειροτερέψουν, οι κατασκευαστές υποχρεώνονται να φτιάξουν αυτοκίνητα που δεν "ρημαδιάζουν" σύντομα.

Ακόμη μία πτυχή του αυτοκινήτου που ελέγχει η Ε.Ε. είναι η εγγύηση. Υποχρεωτική στα δύο χρόνια μπορεί να μην ακούγεται πολλή, όμως σύντομα θα αυξηθεί και είναι σαφώς καλύτερη από τους 3 και έξι μήνες που ισχύει σε πολλές χώρες εκτός Ευρώπης.

Τι σημαίνουν αυτά για την Ελλάδα; Δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι σήμερα μία χώρα με πολύ χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, αν δεν ήταν στην Ε.Ε. το πιθανότερο να δεχόταν μοντέλα και εκδόσεις όπως αυτά που κυκλοφορούν στη μέση ανατολή, την Αφρική, τη Νότια Αμερική και την Ασία. Μοντέλα με μηδέν αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, μοντέλα με καταναλώσεις επιπέδου 1980, αυτοκίνητα με ελάχιστη εγγύηση και ανύπαρκτη αξιοπιστία.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Τι γνώμη έχετε για την επιρροή της Ε.Ε. στα αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Είμαστε καλύτερα ή βλέπετε κάποιους λόγους που είμαστε χειρότερα;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

SUV με λιγότερα από 15.000 ευρώ από την Opel

Ανάρτηση SUV σκανάρει 500 φορές/δλ. το δρόμο (+vid)

Νέα BMW M3 προ των πυλών

Ελλάδα: Η 8η ακριβότερη βενζίνη στον κόσμο

Η κίνηση στους δρόμους

Επιστρέφουν τα Audi RS 3 και TT RS

Η Renault αποκάλυψε το e-Plein Air

Ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη για την Kia

Αποφάσισαν να τρακάρουν

Ford Capri με 450 άλογα στροφάρει 9άρες

Συνεργασίας συνέχεια για Daimler & BAIC

Το επόμενο Audi R8 θα είναι «ηλεκτρισμένο»

Τα SUV «οδηγούν» σε κέρδη τη Hyundai

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

OPEL: SUV με λιγότερα από 15.000 ευρώ

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Ιουλίου

RENAULT: Ανακάλυψε την καλοκαιρινή φροντίδα Renault!

RENAULT: CLIO από 10.990€ και ...θα σκάσει ο τζίτζικας που δεν μπορεί να το αποκτήσει. Εσύ όμως μπορείς!

περισσότερα »