ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο μούφα είναι οι εργοστασιακές καταναλώσεις;

5.787 Επισκέψεις στο άρθρο (28/1/2021)

Είναι τα νούμερα του κατασκευαστή για την κατανάλωση….μπαρούφες; Ή μήπως με τον νέο τρόπο μέτρησης είναι πιο κοντά από ποτέ στην πραγματικότητα;

autotriti team


Έχεις προσέξει πόσο έχουν πέσει τα νούμερα στις εργοστασιακές καταναλώσεις τα τελευταία δέκα χρόνια; Πότε λέγαμε 10-12 λίτρα τα 100, και τώρα αν δεν είναι κάτω από 5 δεν του γυρνάμε ούτε δεύτερο βλέμμα. Τα πιστεύει όμως κανένας αυτά τα νούμερα;

Βάλε δίπλα δίπλα ένα μικρομεσαίο με 120 άλογα δέκα ετών και ένα καινούργιο. Η κατανάλωση είναι, αν όχι μισή, σίγουρα 30% κάτω. Που τα 8 και δέκα λίτρα που ήταν «χαμηλή» τότε, και πού τώρα που ακόμη και τα 7 λίτρα ακούγονται πολλά. Τι άλλαξε;

Καλομάθαμε. Και καλομάθαμε στο ντίζελ. Γιατί όταν όλη η αγορά για σχεδόν 15 χρόνια χόρευε στο χορό της πετρελαιοκίνησης στην Ευρώπη, και τα τελευταία έξι-επτά και στην Ελλάδα, οι κατασκευαστές είχαν ένα σημαντικό πρόβλημα. Όταν το ένα μοντέλο με ντίζελ έδινε κατανάλωση 5, και το ίδιας απόδοσης βενζίνης έδινε 8 και εννιά, η διαφορά έβαζε μάτι.

Και φυσικά, μαζί με το επιπλέον κόστος κατασκευής του ντίζελ, οι εταιρείες «τσιμπούσαν» τις τιμές των ντίζελ προς τα πάνω, αφού  η αγορά έκανε ουρά να γλιτώσει σε καύσιμο. Όμως η βενζίνη είχε πάντοτε καλύτερα περιθώρια κέρδους, και έτσι το να παίρνει τις πωλήσεις το πετρέλαιο δεν ήταν λύση για πολύ. Τα βενζινοκίνητα έκαναν δίαιτα.

Μέσα σε δέκα χρόνια, από το 2005 μέχρι το 2015 οι βενζινοκινητήρες ξαναφτιάχτηκαν από την αρχή. Και το αποτέλεσμα είναι φυσικά η χαμηλότερη κατανάλωση, που ειδικά τώρα με τα υβριδικά σύνολα, πεφτει χαμηλότερα και από τα ντίζελ. Το πιστεύει όμως κανείς;

Βλέπεις η βενζίνη είναι «διάβολος». Ανεβάζει στροφές, το τούρμπο σφυρίζει και το πόδι βαραίνει. Και δεν πά-να λέει ο κατασκευαστής 5 λίτρα, τα κάνεις 12 για πλάκα. Ποιός να πιστέψει μετά τα νούμερα τους κατασκευαστή όταν μετράς διπλάσια κατανάλωση και μόνο αν το πας ταξίδι με 80 βλέπεις αυτά που σου λέει το βιβλιαράκι;

Εκτός και αν το πας όπως το πήγε αυτός που έκανε τη μέτρηση που μπήκε στο βιβλιαράκι. Γιατί εδώ και τρία χρόνια οι μετρήσεις δεν είναι θεωρητικές, αλλά γίνονται στο δρόμο. Που σημαίνει πως αν το λέει ο κατασκευαστής, υπάρχει τρόπος. Το ερώτημα είναι, πόσο κοντά είναι η οδήγησή σου στον τρόπο αυτόν.

Οπότε, τι λες; Είναι τα νούμερα του κατασκευαστή αξιόπιστα; Έχουν αξία; Είναι βάση για να διαλέξεις αυτοκίνητο που δεν καίει; Μήπως είναι απλά εργαλεία του μάρκετινγκ, ή για να το πούμε πιο απλά είναι μπαρούφες;

Toyota
KGM