autotriti team
Βάλε δίπλα δίπλα ένα μικρομεσαίο με 120 άλογα δέκα ετών και ένα καινούργιο. Η κατανάλωση είναι, αν όχι μισή, σίγουρα 30% κάτω. Που τα 8 και δέκα λίτρα που ήταν «χαμηλή» τότε, και πού τώρα που ακόμη και τα 7 λίτρα ακούγονται πολλά. Τι άλλαξε;
Καλομάθαμε. Και καλομάθαμε στο ντίζελ. Γιατί όταν όλη η αγορά για σχεδόν 15 χρόνια χόρευε στο χορό της πετρελαιοκίνησης στην Ευρώπη, και τα τελευταία έξι-επτά και στην Ελλάδα, οι κατασκευαστές είχαν ένα σημαντικό πρόβλημα. Όταν το ένα μοντέλο με ντίζελ έδινε κατανάλωση 5, και το ίδιας απόδοσης βενζίνης έδινε 8 και εννιά, η διαφορά έβαζε μάτι.
Και φυσικά, μαζί με το επιπλέον κόστος κατασκευής του ντίζελ, οι εταιρείες «τσιμπούσαν» τις τιμές των ντίζελ προς τα πάνω, αφού η αγορά έκανε ουρά να γλιτώσει σε καύσιμο. Όμως η βενζίνη είχε πάντοτε καλύτερα περιθώρια κέρδους, και έτσι το να παίρνει τις πωλήσεις το πετρέλαιο δεν ήταν λύση για πολύ. Τα βενζινοκίνητα έκαναν δίαιτα.
Μέσα σε δέκα χρόνια, από το 2005 μέχρι το 2015 οι βενζινοκινητήρες ξαναφτιάχτηκαν από την αρχή. Και το αποτέλεσμα είναι φυσικά η χαμηλότερη κατανάλωση, που ειδικά τώρα με τα υβριδικά σύνολα, πεφτει χαμηλότερα και από τα ντίζελ. Το πιστεύει όμως κανείς;
Βλέπεις η βενζίνη είναι «διάβολος». Ανεβάζει στροφές, το τούρμπο σφυρίζει και το πόδι βαραίνει. Και δεν πά-να λέει ο κατασκευαστής 5 λίτρα, τα κάνεις 12 για πλάκα. Ποιός να πιστέψει μετά τα νούμερα τους κατασκευαστή όταν μετράς διπλάσια κατανάλωση και μόνο αν το πας ταξίδι με 80 βλέπεις αυτά που σου λέει το βιβλιαράκι;
Εκτός και αν το πας όπως το πήγε αυτός που έκανε τη μέτρηση που μπήκε στο βιβλιαράκι. Γιατί εδώ και τρία χρόνια οι μετρήσεις δεν είναι θεωρητικές, αλλά γίνονται στο δρόμο. Που σημαίνει πως αν το λέει ο κατασκευαστής, υπάρχει τρόπος. Το ερώτημα είναι, πόσο κοντά είναι η οδήγησή σου στον τρόπο αυτόν.
Το γνωστό γερμανικό (κλεφτο)group απέδειξε πρόσφατα ότι δεν πρέπει να έχουμε καμία εμπιστοσύνη σε αυτά που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Νομίζω δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περί αυτού από κανέναν νοήμονα καταναλωτή.
για συμβατικα συνηθως προσθετω 20% στην μεγιστη. για plugin hybrid πολλαπλασιαζω επι 10 τουλαχιστον, σχεδον ολα εχουν μπαταρια που κρατα 10-25 πραγματικα χλμ. το τεστ για εκπομπες και καταναλωση ειναι 8,8 χλμ και το κανουν με φουλ μπαταρια οποτε αν βλεπεις 1,5λτ/100χλμ απο μεγαλα suv η πραγματικη ειναι τουλαχιστον 15
Οι εργοστασιακές καταναλώσεις εντός πόλης, είναι απλά ανέφικτες. Όσο ελαφρύ πόδι και αν έχεις. Οι πραγματικές συνθήκες κίνησης δεν έχουν καμία σχέση με τις μετρήσεις. Υπολογίζεις 1,5 lt/100km πάνω και είσαι μέσα. Εκτός πόλης, οι εργοστασιακές είναι ρεαλιστικές.
Δυστυχώς σε ο,τι εργοστασιακή κατανάλωση διαβάζω, είμαι βέβαιος ότι είναι ανέφικτη όσο προσεκτικα κι αν οδηγεί κάποιος. Προσθέτω 50% και βρισκομαι πιο κοντά στην πραγματική...
Η κατανάλωση ήτανε πάντα και εξακολουθεί να είναι στο πόδι του οδηγού.
Είχα βενζινοκίνητο 1.6 suv (με αυτονατη εμπλοκή τετρακίνηση)τα τελευταία δέκα χρονια. Η κατανάλωση του με συντηρητική οδηγηση σε αυτοκινητόδρομο ήταν περίπου 8λ/100 χλμ με σταθερή ταχύτητα 120χλμ/ώρα. Πήρα το καλοκαίρι ντίζελ suv 1.5 πρόσθιοκινητο. Με τις ίδιες συνθήκες ξοδεύει 5.4 ενώ ο κατασκευαστής έλεγε 4.5. Μάλλον κι εσείς του ειδικού τύπου πρέπει να συνεννοηθειτε και να κάνετε ενημερώνετε ότι το κάθε όχημα πόσα καίει με σταθερή ταχύτητα 50 90 120 χλμ. Αφού δεν το κάνουν οι εταιρείες ας το κάνετε εσείς.
...κατά προσέγγιση είναι, ώστε να γνωρίζουμε το τι αγοράζουμε... πρωτίστως είναι θέμα κατασκευαστή συνολικά, μοτέρ, κιβώτιο ταχυτήτων, κ.τ.λ. μετά οδηγού, καιρικών συνθηκών-μορφολογία του εδάφους, κ.τ.λ.