• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η πίσω κίνηση του Fiat 124 Spider θα χαρίσει χαμόγελα στον ενθουσιώδη οδηγό...

... μέχρι ενός σημείου όμως γιατί η απουσία μπλοκέ διαφορικού δεν βοηθά στην γλιστερή άσφαλτο.

Πρώτη δοκιμή: Fiat 124 Spider

5.987 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/10/2016

Επιτέλους ένα διθέσιο «ανοιχτό», πισωκίνητο και fun to drive Fiat, έστω και αν για να συμβεί αυτό χρειάστηκε η μαγιά και το DNA του Mazda MX-5…

 
Το 124 Spider σηματοδοτεί την επιστροφή της Fiat στα roadster μετά από 3 δεκαετίες και βάλε, όταν και σταμάτησε η παραγωγή του τότε ανοιχτού διθέσιου μοντέλου της ιταλικής φίρμας, που λανσαρίστηκε το 1966 με το ίδιο όνομα. Για μισό λεπτό, όμως. Δέκα δεν είναι τα χρόνια από την διακοπή παραγωγής της Barchetta του 1995; Ε, δε θα θεωρήσουμε το πισωκίνητο 124 Spider διάδοχο της «βαρκούλας», που μπορεί να ήταν όμορφη στα μάτια και ευχάριστη στην οδήγηση, αλλά από κάτω από το… χαλάκι έκρυβε ένα ωραιότατο προσθιοκίνητο Fiat Punto. 

Eσωτερικό - Χώροι: Λιτό, αλλά καλοφτιαγμένο το διθέσιο εσωτερικό
Σε αντίθεση με την εξωτερική εικόνα, oι Ιταλοί δεν ξόδεψαν χρόνο και φαιά ουσία για το διθέσιο εσωτερικό, το οποίο έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το «αδελφό» Mazda MX-5. Την όποια διαφορά κάνουν το σήμα της Fiat στο τιμόνι, τα διαφορετικά πάνελ των θυρών και οι επενδύσεις. Όπως και να έχει η καμπίνα εκφράζει άμεσα τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα όλης της κατασκευής. Η οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας αποτελεί και το μόνο αισθητικό highlight στο λιτό κατά τα άλλα εσωτερικό, με τον πίνακα οργάνων να περιέχει τα απαραίτητα. Στο κέντρο δεσπόζει το μεγάλο στροφόμετρο, δεξιά του είναι το ταχύμετρο, ενώ αριστερά είναι οι ψηφιακές ενδείξεις για το trip computer και τον δείκτη καυσίμου. Το καλοφινιρισμένο, αλλά κάπως μουντό χρωματικά εσωτερικό, εμφανίζει καλή ποιότητα κατασκευής με μπόλικο μαλακό πλαστικό και στιβαρή συναρμογή, χωρίς αστοχίες και τριγμούς. 

Kινητήρας – Επιδόσεις: Ιταλική καρδιά με 140 άλογα
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέρη, ο κινητήρας είναι ιταλικής προέλευσης και δεν είναι άλλος από τον turbo 1,4 ΜultiAir, που αποδίδει 140 άλογα και 240 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ. Να θυμίσουμε την καινοτομία του κινητήρα αυτού, που διαθέτει 1 εκκεντροφόρο μιας και οι βαλβίδες εισαγωγής ελέγχονται ηλεκτροϋδραυλικά. Στην πράξη ο κινητήρας μπορεί να εμφανίζεται κάπως ράθυμος κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., αλλά σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο σφιχτής κλιμάκωσης, την πλούσια ροπή και το χαμηλό βάρος, οι επιδόσεις έχουν μπρίο (0-100 σε 7,9 δλ, 60-100 με 4η σε 5,5 δλ και 80-120 με 5η σε 6,6 δλ). Εκρηκτικό δεν το λες και δεν ανεβάζει υψηλές στροφές, αλλά ο ήχος από τις εξατμίσεις έχει χρώμα και ο επιλογέας σε προκαλεί να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις και να επιταχύνεις γρήγορα.  Ευχάριστη έκπληξη ήρθε από την κατανάλωση. Eντάξει τα 6,5 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται η Fiat έρχονται μόνο με προσπάθεια σε ανοιχτό δρόμο και με χαμηλή ταχύτητα, αλλά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου τιμές 8,5-8,9 λτ./100 χλμ. και μάλιστα με σβέλτη οδήγηση δεν είναι άσχημες. Πάντως με εκπομπές CO2 148 γρ./χλμ. δεν έχει ελεύθερη είσοδο στον «πράσινο» δακτύλιο.

Στο δρόμο: «Ζυγισμένο» και αρκούντως διασκεδαστικό
Η συνταγή της επιτυχίας για το Fiat 124 Spider βασίζεται στο σχετικά χαμηλό βάρος (1.050 κιλά) χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, στην ιδανική κατανομή βάρους 50-50 ανά άξονα και χαμηλά, σε μηχανικές επιλογές όπως τα διπλά ψαλίδια της ανάρτησης μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους, στην τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα και του κιβωτίου στο κέντρο του αυτοκινήτου, στο χαμηλό κέντρο βάρους και φυσικά στην πίσω κίνηση. 

Διαβάστε ολόκληρη την πρώτη δοκιμή του Fiat 124 Spider στο τεύχος που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα την Τρίτη 18/10.

 
  • Giorgio

    Το αυτοκίνητο είχα την ευκαιρία να το κάνω Test drive στο Μιλάνο τον Ιούλιο και ήταν πολύ διασκεδαστικό. Πολύ όμορφο Design,από κοντά δείχνει ακόμα πιο όμορφο και ιδιαίτερο, με πολλά στοιχεία και από το παλιό 124 στο μπροστινό μέρος του αλλά και κάτι από Maserati-Mazda και παλιό 124 στο πίσω μέρος του. Στην οδήγηση πού καλό σταθερό,νιώθεις αυτοπεποίθηση,ασφάλεια και μία έντονα θετική αύρα οδηγώντας το. Είναι γρήγορο,λίγο σθεναρό και νωθρό στις χαμηλές αλλά μετά μόλις ενεργοποιηθεί το turbo έφυγες.. Το εσωτερικό του ίσως είναι και το μόνο fault μια πού και η Mazda έχει για το MX-5 το ίδιο ακριβός με μοναδική διαφοροποίηση τα πάνελ στις πόρτες και την καλύτερη ποιότητα δέρματος στα καθίσματα.Το υπόλοιπο cockpit είναι ακριβός το ίδιο.Το κακό δεν είναι ότι είναι λίγο ή μέτριας ποιότητας το εσωτερικό,είναι πού προσεγμένο και το καλύτερο πού είχε ποτέ ένα MX-5, απλά μειώνει και το 2 μοντέλα και ειδικά το 124 αφού όλα γίνονται στο βωμό του κόστους. Οι Ιάπωνες έτσι και αλλιώς δεν φημίζονται για τα ιδιαίτερα design στα cockpit τους.Πολύ απλά και φτηνιάρικα πλαστικά και βινύλιο. Απλά το interior design είναι κάτι που Ιταλοί είναι number 1 παγκοσμίως και θα έπρεπε να κάνουν την διαφορά όπως μία προσθήκη ξύλινης επένδυσης,ένα ντουλαπάκι μικρό στο ταμπλό και όργανα ταχύμετρου και στροφών από Magneti Marelli φυσικά και όχι ιαπωνικά. Στο επόμενο facelift(2019-2020) θα γίνει σίγουρα μία μικρή ανανέωση μαζί με τον κινητήρα που σίγουρα για εκπομπές ρύπων 148 Co2 για αυτοκίνητο 2016 είναι πολλοί. Συμπέρασμα: H Fiat έκανε καλή δουλειά και μπορεί ακόμα καλύτερα

      6
  • @giorgio

    Με αυτά που γράφεις, και συμφωνώ, δεν νομίζω να έκανε καλή δουλειά...μάλλον μια πρόχειρο-δουλειά έκανε, μόνο και μόνο για να βγάλει ένα κακέκτυπο του miata στην αγορά, μπας και βγάλει κάνα φράγκο!!! Μπορούσε να το κάνει να ξεχωρίζει, ακριβώς όπως το περιγράφεις...δυστυχώς στο βωμό του κόστους, δεν βγάινουν πια αμαξάρες με προσωπικότητα, όπως π.χ. το nardi-torino....