Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων εξέδωσε μια νέα ανακοίνωση με διευκρινίσεις για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Διευκρινίσεις για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα
Μια νέα ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων δίνει κάποιες διευκρινίσεις σε ό,τι αφορά στο νέο τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.
Το τέλος είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν δύο χρόνια
Σε αυτή αναφέρεi ότι το Περιβαλλοντικό τέλος είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά και ότι πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 όμως αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
Μειώθηκε η ηλικία των εισαγόμενων οχημάτων
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οι εξηγήσεις του ΣΕΑΑ για τη νομοθετική αλλαγή
Ο ΣΕΑΑ αναφέρει ότι η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.
Πλέον, το περιβαλλοντικό τέλος των 1.000 ευρώ το οποίο ίσχυε για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα Εuro 5a, επεκτείνεται και για τα οχήματα προδιαγραφών ρύπων Εuro 5b. Μάλιστα το νέο «χαράτσι» δεν αφορά αποκλειστικά τα ΙΧ, αλλά περιλαμβάνει και τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους. Η υφιστάμενη νομοθεσία προέβλεπε την επιβολή έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους που έφτανε τις 3.000 ευρώ για τα οχήματα Εuro 4 (ΙΧ και φορτηγά) και όπως προαναφέραμε τα 1.000 ευρώ, για τα οχήματα Euro 5a (ΙΧ και φορτηγά).
Ως αποτέλεσμα της αλλαγής αυτής, η εισαγωγή και των οχημάτων Εuro 5b γίνεται ακόμα πιο δύσκολη και ασύμφορη για τα ελληνικά δεδομένα, αποτελώντας κατ' ουσίαν ένα σημαντικό αντικίνητρο για την αγορά παλαιότερων και πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων, κίνηση που προστίθεται στις ενέργειες της κυβέρνησης για την ανανέωση του γερασμένου στόλου οχημάτων στη χώρα μας.
Ξεκαθαρίζει τα πράγματα ο ΣΕΑΑ
- Το τέλος είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν δύο χρόνια
- Λόγω του τέλους, μειώθηκε η ηλικία των εισαγόμενων κατά 4 χρόνια
- Μπήκε τέλος και στα Εuro 5B γιατί η αντιρρυπαντική τεχνολογία αυτή «πάλιωσε»
Είναι σωστό να μπαίνει τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή απλά είναι ένα μέτρο για να παίρνει το κράτος χρήματα;