• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τέλος τα ντίζελ σε Αθήνα, Θεσ/νίκη & άλλες πόλεις

Διαβάστηκε από 16829 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/11/2018
 

Χαριστική βολή ετοιμάζει η Κυβέρνηση για όλα τα ντίζελ αυτοκίνητα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τι δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος; Έρχεται παράλληλο πακέτο με κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Έχει μαλλιάσει η γλώσα μας να γράφουμε για τον ερχομό του τέλους της πετρελαιοκίνησης στα επιβατικά αυτοκίνητα ως επακόλουθο και του γενικότερου κλίματος αποστροφής των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς το ντίζελ. Από τον Σεπτέμβρη του 2016 έως και σήμερα, μάλιστα, έχουν παρθεί αποφάσεις σε διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου προς την κατεύθυνση αυτή με απώτερο σκοπό τη βελτίωση του αέρα που αναπνέουν οι Ευρωπαίοι πολίτες.

Σε αυτό το κλίμα, λοιπόν, έρχονται και οι εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργου Σταθάκη, στην εφημερίδα «Έθνος» για ένα σχέδιο που θα δώσει τη χαριστική βολή στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες (ντίζελ και βενζίνης) και πρόκειται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Αυτό το νέο σχέδιο, όμως, κάνει την εμφάνισή του επτά χρόνια μετά την ελεύθερη κυκλοφορία των ντίζελ Euro5 και Euro6 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και βρίσκει χιλιάδες συμπολίτες μας να χρωστούν ακόμα δόσεις του καινούργιου τους ντίζελ αυτοκινήτου.
 
Αναλυτικότερα, ο υπουργός δήλωσε «Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων». Επίσης σημειώνουμε πως σε παλαιότερη σύνοδο κορυφής των δημάρχων, τη C40 Mayors Summit, ο δήμαρχος της Αθήνας, κ. Γιώργος Καμίνης, υπέγραψε την απαγόρευση των ντίζελ αυτοκινήτων και φορτηγών στο Δήμο Αθηναίων από το 2025.
 
Από εκεί και πέρα υπενθυμίζουμε μερικά εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία και εξελίξεις που έχουν συμβεί μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια γύρω από το ντίζελ.
  • Πρόσφατη έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης αναφέρει πως αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.
  • Η Αθήνα το 2017 ήταν στην 3η θέση στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα για το νέφος, ενώ υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες.
  • Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν εξαιτίας του μολυσμένου αέρα των πόλεων, με το καρκινογόνο NOx που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες, να θεωρείται ότι έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης.
  • Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας στην Ευρώπη ακόμα και τα Euro6 ντίζελ είναι πολύ παραπάνω από τα όρια σε εκπομπές NOx με το ποσοστό να αγγίζει έως και το 1.600%, ήτοι σε 1.280 γρ. καρκινογόνων NOx αντί των 80 γρ./ 1.000 χλμ..
Παράλληλα με την εκδίωξη των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας αναμένεται και ένα πακέτο κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα πλαίσια ενός ευρύτερου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας. Ειδικότερα, σε αυτό το πακέτο θα συμπεριλαμβάνονται:
  • Η 10ετής προσαρμογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
  • Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευματοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων)
  • Η συνεργασία με τις εταιρείες ηλεκτρισμού για την τοποθέτηση ρευματοδοτών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
Από εκεί και πέρα όμως οφείλουμε να σταθούμε στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους η οποία υπολογίζεται στα 13,5 έτη, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. στις αρχές του 2018, αριθμός που επηρεάζεται κατά βάση από τα παλιάς τεχνολογίας επαγγελματικά οχήματα (π.χ. ταξί, φορτηγά) αλλά και το στόλο των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται για τις αστικές μετακινήσεις σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Από τα 5.104.908 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3.537.525 από αυτά είναι άνω της 10ετίας ενώ τα σχετικά καινούρια με περίπου 6 χρόνια στην πλάτη τους είναι μόνο 530.000 αυτοκίνητα.

Εσείς πως βλέπετε τα επερχόμενα νέα μέτρα που θέλει να λάβει η Κυβέρνηση ενάντια στα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης; Συμφωνείτε με το σχέδιο για τη βελτίωση του αέρα που αναπνέουμε και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης; Τι λέτε;
 

 
Σχολιάστε την είδηση 7 σχόλια

Hyundai i10 vs Kia Picanto vs Toyota Aygo

Δοκιμή: Υβριδικό Honda CR-V

Νέο DS 7 και σε Coupe;

Τι T-Cross, τι T-Roc: Που διαφέρουν;

Η κίνηση στους δρόμους

Citroen C5 Aircross VS Audi Q3 VS VW Tiguan

Nissan GT-R Vs Aprilia RSV4 στα Μέγαρα

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes EQA

«Έχουμε κρίση, δεν πειράζει που ρυπαίνει το αμάξι μου»

«Μάνα» είναι μόνο μία!

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

95 ή 100 οκτάνια;

Φρεσκάρισμα για το Honda Civic

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

MERCEDES: Γνώρισε τη νέα CLA Coupe. Η ζωή σου, οι κανόνες σου.

περισσότερα »