• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι κάνει ένα λάδι στον κινητήρα; Τον ψύχει και τον λιπαίνει.

Τι άλλαξε και αντέχουν τα λάδια 30.000 χλμ;

Διαβάστηκε από 30289 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/2/2019
 

Εσείς κατά πόσο πιστεύετε ότι τα λάδια σήμερα μπορεί να αντέξουν και για 30.000 χλμ. χωρίς αλλαγή; Πόσο ρισκάρετε τη ζωή του κινητήρα σας με βάση την εμπιστοσύνη σας σε αυτό τον ισχυρισμό;

Τι κάνει ένα λάδι στον κινητήρα; Τον ψύχει και τον λιπαίνει. Και οι δύο αυτές λειτουργίες είναι εξίσου σημαντικές και ας ξεχνάμε την πρώτη πιο συχνά από ότι πρέπει. Για να μπορεί να κάνει το λάδι τη δουλειά του πρέπει να μπορεί να μπει ανάμεσα σε μέταλλα που έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, πρέπει να είναι τόσο λεπτό όσο είναι η απόσταση των μετάλλων, αλλά όχι πιο χοντρό ώστε να τα σπρώχνει μακριά το ένα από το άλλο και να αυξάνει τις ανοχές, δημιουργώντας κενά.

Που σημαίνει πως το λάδι πρέπει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του να διατηρεί τα ίδια μηχανικά χαρακτηριστικά όπως την πρώτη μέρα, δηλαδή το ίδιο ιξώδες, το πόσο ρευστό είναι. Όμως το λάδι μέσα στον κινητήρα δεν περνάει καλά. Ζεσταίνεται και κρυώνει σε κάθε κύκλο λειτουργίας της μηχανής ενώ στην πορεία μαζεύει και όλα τα ρινίσματα και την καπνιά του κινητήρα, ουσίες που του αλλάζουν τη σύσταση και τα χαρακτηριστικά του.
Πόσο μπορεί να βασιστεί κανείς στο φίλτρο; Πόσο καιρό μπορεί το φίλτρο να αφαιρεί αυτά τα στοιχεία και να επαναφέρει το λάδι στην αρχική του κατάσταση;

Μέχρι πριν από 20 χρόνια τα λάδια των κινητήρων, ακόμη κι έτσι, άντεχαν σχετικά εύκολα. Με την προσθήκη του τούρμπο, τις υψηλές θερμοκρασίες του και τις ελάχιστες ανοχές, οι απαιτήσεις στα λάδια έγιναν ακόμη μεγαλύτερες.

Ακόμη πιο πολύπλοκη έγινε η δουλειά του λαδιού λόγω των νέων υλικών του μοτέρ. Εκεί που κάποτε υπήρχε μόνο χυτοσίδηρος, τώρα έχουμε αλουμινένια πιστόνια και κεφαλές, ελατήρια από χρώμιο και υδροχιτώνια, μπρούτζινες βάσεις βαλβίδων και βαλβίδες από νικέλιο. Ακόμη πιο εξωτικά υλικά όπως μαγνήσιο και άλλα κράματα υπάρχουν επίσης σε πολλά μοτέρ.
Πράγμα που σημαίνει πως εκτός από τα άλλα χαρακτηριστικά του λαδιού, πρέπει να είναι και ουδέτερο, σε όλη του τη ζωή, και να μην αντιδρά, το ίδιο ή ότι περιέχει μέσα του, με αυτά τα μέταλλα ώστε να μην διαβρώνονται.

Οι κατασκευαστές λαδιών ισχυρίζονται πως η εξέλιξη στα λιπαντικά της τελευταίας δεκαετίας είναι ραγδαία και πως σήμερα τα λάδια διατηρούν τα χαρακτηριστικά τους, αναλόγως του κινητήρα, μέχρι και 30.000 χλμ.

Εσείς το πιστεύετε; Και τελικά τι κάνετε; Τα αλλάζετε στην ώρα τους; Νωρίτερα; Ή όποτε νομίζετε εσείς;

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια

Tα πιο γρήγορα μικρομεσαία στα 19.000 ευρώ

Δοκιμή: Υβριδικό Hyundai Tucson

Αποκλειστικό: Νέο VW Tiguan

Αλκοόλ & οδήγηση: Μπορείς να οδηγήσεις την επόμενη μέρα;

Η κίνηση στους δρόμους

Γιατί το τρέχον Captur αξίζει προσοχής;

Citroen C3 Aircross vs Peugeot 2008 vs Renault Captur

Δοκιμή: Νέο Mazda 2

Αποκλειστικό: Νέο Audi eQ3

Πέθανε η «κούρσα» ή πέθανε μόνο η φθηνή «κούρσα»;

Είναι το πρώτο ΤΤ έτοιμο να γίνει κλασσικό;

Αυτόματο vs Μηχανικό κιβώτιο

Diesel ή βενζίνη;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

περισσότερα »