• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι κάνει ένα λάδι στον κινητήρα; Τον ψύχει και τον λιπαίνει.

Τι άλλαξε και αντέχουν τα λάδια 30.000 χλμ;

Διαβάστηκε από 23076 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/10/2018
 

Εσείς κατά πόσο πιστεύετε ότι τα λάδια σήμερα μπορεί να αντέξουν και για 30.000 χλμ. χωρίς αλλαγή; Πόσο ρισκάρετε τη ζωή του κινητήρα σας με βάση την εμπιστοσύνη σας σε αυτό τον ισχυρισμό;

Τι κάνει ένα λάδι στον κινητήρα; Τον ψύχει και τον λιπαίνει. Και οι δύο αυτές λειτουργίες είναι εξίσου σημαντικές και ας ξεχνάμε την πρώτη πιο συχνά από ότι πρέπει. Για να μπορεί να κάνει το λάδι τη δουλειά του πρέπει να μπορεί να μπει ανάμεσα σε μέταλλα που έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, πρέπει να είναι τόσο λεπτό όσο είναι η απόσταση των μετάλλων, αλλά όχι πιο χοντρό ώστε να τα σπρώχνει μακριά το ένα από το άλλο και να αυξάνει τις ανοχές, δημιουργώντας κενά.

Που σημαίνει πως το λάδι πρέπει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του να διατηρεί τα ίδια μηχανικά χαρακτηριστικά όπως την πρώτη μέρα, δηλαδή το ίδιο ιξώδες, το πόσο ρευστό είναι. Όμως το λάδι μέσα στον κινητήρα δεν περνάει καλά. Ζεσταίνεται και κρυώνει σε κάθε κύκλο λειτουργίας της μηχανής ενώ στην πορεία μαζεύει και όλα τα ρινίσματα και την καπνιά του κινητήρα, ουσίες που του αλλάζουν τη σύσταση και τα χαρακτηριστικά του.
Πόσο μπορεί να βασιστεί κανείς στο φίλτρο; Πόσο καιρό μπορεί το φίλτρο να αφαιρεί αυτά τα στοιχεία και να επαναφέρει το λάδι στην αρχική του κατάσταση;

Μέχρι πριν από 20 χρόνια τα λάδια των κινητήρων, ακόμη κι έτσι, άντεχαν σχετικά εύκολα. Με την προσθήκη του τούρμπο, τις υψηλές θερμοκρασίες του και τις ελάχιστες ανοχές, οι απαιτήσεις στα λάδια έγιναν ακόμη μεγαλύτερες.

Ακόμη πιο πολύπλοκη έγινε η δουλειά του λαδιού λόγω των νέων υλικών του μοτέρ. Εκεί που κάποτε υπήρχε μόνο χυτοσίδηρος, τώρα έχουμε αλουμινένια πιστόνια και κεφαλές, ελατήρια από χρώμιο και υδροχιτώνια, μπρούτζινες βάσεις βαλβίδων και βαλβίδες από νικέλιο. Ακόμη πιο εξωτικά υλικά όπως μαγνήσιο και άλλα κράματα υπάρχουν επίσης σε πολλά μοτέρ.
Πράγμα που σημαίνει πως εκτός από τα άλλα χαρακτηριστικά του λαδιού, πρέπει να είναι και ουδέτερο, σε όλη του τη ζωή, και να μην αντιδρά, το ίδιο ή ότι περιέχει μέσα του, με αυτά τα μέταλλα ώστε να μην διαβρώνονται.

Οι κατασκευαστές λαδιών ισχυρίζονται πως η εξέλιξη στα λιπαντικά της τελευταίας δεκαετίας είναι ραγδαία και πως σήμερα τα λάδια διατηρούν τα χαρακτηριστικά τους, αναλόγως του κινητήρα, μέχρι και 30.000 χλμ.

Εσείς το πιστεύετε; Και τελικά τι κάνετε; Τα αλλάζετε στην ώρα τους; Νωρίτερα; Ή όποτε νομίζετε εσείς;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • giorgos-ioannina

    Μας λένε να αλλάζουμε λάδια κάθε 30000 χλμ γιατί τα αυτοκίνητα πλέον δεν τα κάνουν με το σκεπτικό να αντέχουν 20 χρόνια όπως παλιότερα αλλά τα έχουν κάνει αναλώσιμα. Έχετε δει ποτέ λάδια έπειτα από 30000 χλμ? Η γνώμη μου είναι για ημισυνθετικά λάδια αλλαγή κάθε 5000 με 7000 χλμ ενώ για συνθετικά βια 15000. Άσε που τα περισσότερα προέρχονται από ανακύκλωση. Να προτιματε τα πρωτογενή.

      4
  • anestis

    Το καλύτερο για την τσέπη μας αλλά και για τον κινητήρα μας είναι να αλλάζουμε λάδια όσο συχνότερα γίνεται. Κάθε 10.000 χλμ για συνθετικά είναι μια χαρά.

      2
  • Στάθης

    Θα συμφωνήσω ότι θα μπορούσαμε να αλλάζουμε τα λάδια πιο συχνά, ας πούμε κάθε 15.000 χιλιόμετρα, ή μια φορά το χρόνο, αν είναι πολύ καλής ποιότητας, αλλά θα έλεγα ότι δεν θα ήταν κακό αν μπορούσαμε να αλλάζουμε το φίλτρο του λαδιού στα μισά χιλιόμετρα, ας πούμε στα 7.500. Αυτό συνήθως δεν γίνεται, αλλά θα ήταν μια καλή λύση, ώστε το λάδι τουλάχιστον να μπορεί να διατηρηθεί όσο γίνεται πιό καθαρό, από ρινίσματα και άλλες ακαθαρσίες, μέχρι την αλλαγή του.

     
  • Γιώργος Μεταξάς

    Αλλαγή κάθε χρόνο, είναι μία ασφαλής επιλογή. Δεν είναι όμως μόνο τα λάδια που έχουν βελτιωθεί αλλά και οι κινητήρες, που τα ρυπαίνουν λιγότερο.

     
  • Vaggelis

    Τα λάδια καλό είναι να τα αλλάζουμε κάθε 15000 χλμ ή μία φορά το χρόνο. Στα 30000 χλμ που λέει ο κατασκευαστής αναφέρεται όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτό δρόμο χωρίς πολλά σταμάτα ξεκίνα. Για αυτό και σε ορισμένα manual αναφέρουν ότι η αλλαγή πρέπει να γίνει στα μισά χιλιόμετρα ανάλογα το περιβάλλον που κινείται το αυτοκίνητο.