mono-sto-autotriti
Τιμές καυσίμων στα ύψη! Γιατί δεν μειώνεται ο φόρος;

Τιμές καυσίμων στα ύψη! Γιατί δεν μειώνεται ο φόρος;

4.194 Επισκέψεις στο άρθρο (16/1/2023)

Μπορεί η κυβέρνηση να μη μπορεί να κάνει κάτι για την τιμή του φυσικού αερίου και του ρεύματος. Είναι σίγουρο όμως πως μπορεί να κάνει κάτι για τα καύσιμα μειώνοντας τους φόρους

Μείωση φόρου στα καύσιμα

Για κάθε λίτρο βενζίνης στα 1,90 ευρώ, το 1,20 είναι φόρος. Με μία μικρή προσωρινή μείωση του φόρου στο 1 ευρώ, ανακουφίζονται όλοι, χωρίς να χάνει το δημόσιο. Γιατί δεν γίνεται;
 
Κοινωνική πολιτική στα καύσιμα; Εννοείται. Σε μία χώρα που η συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεων γίνεται με Ι.Χ. αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, η τιμή των καυσίμων έχει άμεσο αντίκτυπο στο κόστος ζωής, και άρα στην ποιότητα ζωής.
 
Το πρόβλημα των υψηλών τιμών των καυσίμων δεν είναι μόνο ελληνικό. Είναι παγκόσμιο. Το πρόβλημα στην Ελλάδα όμως είναι οι πολύ ψηλοί φόροι καυσίμων, οι τέταρτοι στην Ευρώπη και πάνω από διπλοί από τον ελάχιστο καθορισμένο φόρο (στη βενζίνη) από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
 
Και μπορεί να πει κανείς πως για μία χώρα που έχει τόση φορο-αποφυγή και έλλειψη εσόδων από τους τακτικούς φόρους, το χαράτσι στα καύσιμα είναι αναμενόμενο. Όμως όταν η αγορά υποφέρει, υποφέρουν και τα έσοδα.
 
Φυσικό είναι όταν τα καύσιμα είναι ακριβότερα να είναι χαμηλότερη η κατανάλωση του. Η λογική του «20 ευρώ έβαζα, 20 ευρώ θα βάζω» δεν μεταφράζεται σε σταθερά έσοδα, καθότι όταν το εικοσάρικο αυτό τώρα πρέπει να το βάζεις κάθε δύο μέρες αντί για κάθε πέντε, είναι βέβαιο πως κάποιες μέρες απλά δεν θα το βάλεις.
 
Με δεδομένο ότι ο φόρος στα καύσιμα μπορεί να μειωθεί χωρίς να πέσει κάτω από το όριο της Ε.Ε., το κράτος έχει δύο επιλογές. Είτε να συνεχίσει αυτό που κάνει τώρα, δηλαδή να επιβάλλει ένα φορολογικό καθεστώς στα καύσιμα που δεν ανταποκρίνεται στα εισοδήματα εκατομμυρίων πολιτών, ή αλλιώς να αναγνωρίσει ότι σε ένα δύσκολο χειμώνα, μετά από μακροχρόνια ύφεση και δύο χρόνια καραντίνας, μια μείωση του φόρου θα ήταν μια ανάσα, μια κοινωνική πολιτική.
 
Πέρα από αυτό, με απλά μαθηματικά όσο πιο μειωμένη η κατανάλωση, τόσο θα χάνει έσοδα. Όσο ακριβότερη η βενζίνη, τόσο λιγότερα τα έσοδα του δημοσίου. Μόνο ο ΦΠΑ είναι ποσοστό επί της αξίας του καυσίμου (και άρα φέρνει περισσότερα έσοδα με ακριβότερα καύσιμα). Ο άλλος (περισσότερος) φόρος είναι σταθερός στα 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Είτε η βενζίνη είναι 1,5 ευρώ είτε είναι 2 ευρώ το λίτρο, το ίδιο εισπράττει σε κάθε λίτρο. Άρα, όταν τα λίτρα είναι λιγότερα, μπαίνουν και λιγότερα στα κρατικά ταμεία.
 
Και αυτό κάνει μέχρι στιγμής. Αφού με τις τιμές των υγρών καυσίμων στα ύψη, το πιθανότερο είναι να συγκεντρώνει λιγότερα έσοδα. Την ίδια στιγμή που με μία προσωρινή μείωση από τα 700 ευρώ στα 500 ευρώ ανά 1.000 λίτρα, θα έπεφτε η τιμή του λίτρου σημαντικά ώστε και ο κόσμος να ανακουφιστεί, και να φέρει στα ταμεία έσοδα από την αυξημένη κατανάλωση.

Εσείς γιατί πιστεύετε ότι δεν γίνεται μια τέτοια κίνηση; Τι κρατάει το οικονομικό επιτελείο από το να ρίξει για λίγο τους φόρους και να μπει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία από την αυξημένη κατανάλωση;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
TOP 3 MINI
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel