Όλοι ζητάμε αξιοπιστία σε ένα αυτοκίνητο, όμως πως ξέρουμε αν το αυτοκίνητο που θα πάρουμε θα μας βγει αξιόπιστο;
Υπάρχει τέχνη, επιστήμη, τρόπος, κόπος ή μαντική ικανότητα στην επιλογή αυτοκινήτου με βάση την αξιοπιστία; Όλοι την θέλουμε σε ένα αυτοκίνητο, όμως πως ξέρουμε ποιό αυτοκίνητο να πάρουμε για να βγει αξιόπιστο;
Σε κάθε συζήτηση για αυτοκίνητο, η λέξη που πάντα ξεχωρίζει, πάνω από τις επιδόσεις, την οικονομία και την τιμή είναι η αξιοπιστία. Με τα αυτοκίνητα σήμερα να τα «παντρευόμαστε» για τουλάχιστον 15 χρόνια, η εγγύηση είναι σταγόνα στον ωκεανό, και έτσι η ελπίδα μας είναι να μην βγάλει πρόβλημα μετά.
Πως όμως ξέρεις ποιό αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο και ποιό όχι; Ξέρεις; Ή μαντεύεις;
Για να ξέρεις, σημαίνει πως έχεις βρει κάποια πηγή με στατιστικά στοιχεία που να καταδεικνύει ποιές μάρκες ή μοντέλα είναι αξιόπιστα. Στην Ελλάδα τέτοια πληροφορία παρέχουν έρευνες όπως το Autocheck του AutoΤρίτη που βασίζεται σε μαρτυρίες οδηγών. Εκτός συνόρων υπάρχουν μελέτες που γίνονται από εταιρείες όπως η J.D. Power, που με συγκεκριμένες μεθόδους αναδεικνύει κάθε χρόνο τις «καλύτερες» μάρκες, και πάλι όμως βασίζεται σε στοιχεία οδηγών.
Καλύτερη πηγή πιθανώς να είναι τα στοιχεία εταιρειών που παρέχουν επέκταση εγγυήσεων, όμως αυτά είναι σπάνια διαθέσιμα στο κοινό. Οπότε τι μένει; Μένει η κουβέντα με φίλους και γνωστούς, οι εντυπώσεις τρίτων στον κύκλο σου, η ιδέα που έχουν οι πωλητές (αν και προφανώς έχουν συμφέρον) και γενικά μια πηγή πληροφόρησης που πάσχει από αυτό που ψάχνεις εξ αρχής: από αξιοπιστία.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι πως ακόμη και να ξέρεις το πόσο αξιόπιστη ήταν μια μάρκα στο παρελθόν, δεν μπορείς να μαντέψεις πόσο θα είναι και στο μέλλον. Είναι πιθανώς ένα κάποιο δείγμα, αλλά δεν είναι και σίγουρο, ειδικά δεδομένου ότι και η πληροφόρηση για την αξιοπιστία του παρελθόντος είναι μάλλον αβέβαιη.
Εσείς όμως τι κάνετε; Από που μαθαίνετε για την αξιοπιστία των κατασκευαστών; Ποιόν εμπιστεύεστε; Και τελικά πόσο ξέρετε, πόσο νομίζετε ότι ξέρετε και με ποιό κριτήριο αποκτάτε γνώμη για την αξιοπιστία μιας μάρκας;
Υπάρχει ένας χρυσός κανόνας που λέει ότι ΠΟΤΕ δεν αγοράζεις αμάξι που μόλις έχει κυκλοφορήσει. Η καλύτερη εποχή για να αγοράσεις ένα μοντέλο είναι 3 χρόνια μετά τη κυκλοφορία του, ειδικά μετά το πρώτο facelift του μοντέλου. Από εκεί και πέρα το internet βοηθάει αρκετά, μπες στα forum, δες τι λένε ιδιοκτήτες που το έχουν ήδη και θα καταλάβεις αν το αμάξι βγάζει προβλήματα και τι προβλήματα, τι ρόλο βαράει η αντιπροσωπεία κτλ.
Αν θέλεις αξιόπιστο αυτοκίνητο αγοράζεις : 1η επιλογή: ιαπωνικό made in Japan
2η επιλογή: ιαπωνικό made in άλλη χώρα
3η επιλογή: κορεάτικο
Όλα τα άλλα κάνουν κακό στην τσέπη σου και στην ψυχική σου υγεία...
Σε κάθε εταιρεία παραγωγής βιομηχανικών προίόντων, αναμένεται ένα ποσοστό των παραγόμενων προίόντων να είναι προβληματικό. Όσο μικρότερο είναι αυτό το ποσοστό τόσο πιό αξιόπιστη θεωρείται η εταιρεία. Στην αυτοκινητοβιομηχανία για παράδειγμα στις πιό αξιόπιστες εταιρείες το ποσοστό αυτό είναι 2-3% που μπορεί να φθάσει εως 6-7% για τις υπόλοιπες. Συνεπώς από όπου κι αν ψωνήσεις πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο να σου τύχει ένα προβληματικό αυτοκίνητο. Το σημαντικό είναι πως αντιμετωπίζουν και πόσο σέβονται οι επίσημες αντιπροσωπείες τους ¨άτυχους¨κατόχους.
Πάντα μπορεί να σου τύχει μάπα αμάξι ακόμα και Toyota για την ακρίβεια θείος μου είχε αγοράσει τη προηγούμενη γενιά Rav 4 (μόλις είχε κυκλοφορήσει) το αμάξι είχε πρόβλημα με το διαφορικό το οποίο η Toyota ποτέ δεν έλυσε, κάθε λίγο το αμάξι ήταν συνεργείο για 2-3 μέρες, από τον πρώτο μήνα αγοράς του. Τελικά το αμάξι το πούλησε άρον άρον μετά από 3 χρόνια.
Συμφωνώ με τον kernel στο σκέλος του ότι το αυτοκίνητο μετά από 3 χρόνια έχει βγάλει τις παιδικές ασθένειες,όμως χάνει το αυτοκίνητο και πιο σύντομα την αξία του.
Πιστεύω ότι στην εποχή όμως του internet, μπορεί ο οποιοσδήποτε να βρει εύκολα πληροφορίες για την γενικότερη αξιοπιστία κάθε μάρκας. Σε αυτό τον τομέα έχει κάνει καλή δουλειά και το autotriti. Έπειτα υπάρχει πάντα και η ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΎΗΣΗ. Όχι η έξτρα εγγύηση της ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία μετά το πέρας της εργοστασιακής, καλύπτει συνήθως μόνο τον κινητήρα και όχι τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά μέρη. Σε ένα αυτοκίνητο με 6 η 7 χρόνια εγγύηση έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Βέβαια ακόμα και η κορυφαία στον κόσμο Toyota, έχει κάνει ανακλήσεις μοντέλων κατά καιρούς. Αυτό όμως δείχνει ότι σέβεται τον πελάτη της, και για αυτό έχει το κορυφαίο after sales service στον κόσμο.
Δεν αγοράζει κανείς μόνο όμως ένα αυτοκίνητο μόνο για την αξιοπιστία του. Υπάρχει και το συναίσθημα. Παίρνουμε ένα αμάξι για να μας καλύπτει και σε θέματα εμφάνισης, ποιότητας εσωτερικού, χώρων, κτλπ.
Εν κατακλείδι, αν θες αξιοπιστία, πας σε καθαρό Ιαπωνικό η Κορεάτικο, όπως Toyota, Mazda, Daihatsu, Hyundai, Kia. Και 100% αποφεύγεις Volkswagen, Renault, Nissan, Skoda,Seat.
Στο σωστό σχόλιο με τον χρυσό κανόνα του συσχολιαστή, να συμπληρώσω ότι μετά από το πρώτο διάστημα 2-3 χρόνια που θα έχει βγάλει τις "παιδικές ασθένειες" που λέμε, θα έχει πέσει κατά τι και η τιμή του, καθώς θα ετοιμάζεται ο αντικαταστάτης του, ενώ οι αντιπροσωπείες θα κάνουν καλύτερες προσφορές. Ιδανικά αγοράζεις όταν ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης του αυτοκινήτου που θέλεις και ο χρόνος που αναμένεται στην Ελλάδα.
Υπάρχει ένας χρυσός κανόνας που λέει ότι ΠΟΤΕ δεν αγοράζεις αμάξι που μόλις έχει κυκλοφορήσει. Η καλύτερη εποχή για να αγοράσεις ένα μοντέλο είναι 3 χρόνια μετά τη κυκλοφορία του, ειδικά μετά το πρώτο facelift του μοντέλου. Από εκεί και πέρα το internet βοηθάει αρκετά, μπες στα forum, δες τι λένε ιδιοκτήτες που το έχουν ήδη και θα καταλάβεις αν το αμάξι βγάζει προβλήματα και τι προβλήματα, τι ρόλο βαράει η αντιπροσωπεία κτλ.
Αν θέλεις αξιόπιστο αυτοκίνητο αγοράζεις : 1η επιλογή: ιαπωνικό made in Japan 2η επιλογή: ιαπωνικό made in άλλη χώρα 3η επιλογή: κορεάτικο Όλα τα άλλα κάνουν κακό στην τσέπη σου και στην ψυχική σου υγεία...
Υπάρχει και ένας άλλος χρυσός κανόνας που λέει ότι πάντα επιλέγεις Toyota και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Ευχαριστώ
Σε κάθε εταιρεία παραγωγής βιομηχανικών προίόντων, αναμένεται ένα ποσοστό των παραγόμενων προίόντων να είναι προβληματικό. Όσο μικρότερο είναι αυτό το ποσοστό τόσο πιό αξιόπιστη θεωρείται η εταιρεία. Στην αυτοκινητοβιομηχανία για παράδειγμα στις πιό αξιόπιστες εταιρείες το ποσοστό αυτό είναι 2-3% που μπορεί να φθάσει εως 6-7% για τις υπόλοιπες. Συνεπώς από όπου κι αν ψωνήσεις πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο να σου τύχει ένα προβληματικό αυτοκίνητο. Το σημαντικό είναι πως αντιμετωπίζουν και πόσο σέβονται οι επίσημες αντιπροσωπείες τους ¨άτυχους¨κατόχους.
Πάντα μπορεί να σου τύχει μάπα αμάξι ακόμα και Toyota για την ακρίβεια θείος μου είχε αγοράσει τη προηγούμενη γενιά Rav 4 (μόλις είχε κυκλοφορήσει) το αμάξι είχε πρόβλημα με το διαφορικό το οποίο η Toyota ποτέ δεν έλυσε, κάθε λίγο το αμάξι ήταν συνεργείο για 2-3 μέρες, από τον πρώτο μήνα αγοράς του. Τελικά το αμάξι το πούλησε άρον άρον μετά από 3 χρόνια.
Συμφωνώ με τον kernel στο σκέλος του ότι το αυτοκίνητο μετά από 3 χρόνια έχει βγάλει τις παιδικές ασθένειες,όμως χάνει το αυτοκίνητο και πιο σύντομα την αξία του. Πιστεύω ότι στην εποχή όμως του internet, μπορεί ο οποιοσδήποτε να βρει εύκολα πληροφορίες για την γενικότερη αξιοπιστία κάθε μάρκας. Σε αυτό τον τομέα έχει κάνει καλή δουλειά και το autotriti. Έπειτα υπάρχει πάντα και η ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΎΗΣΗ. Όχι η έξτρα εγγύηση της ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία μετά το πέρας της εργοστασιακής, καλύπτει συνήθως μόνο τον κινητήρα και όχι τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά μέρη. Σε ένα αυτοκίνητο με 6 η 7 χρόνια εγγύηση έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Βέβαια ακόμα και η κορυφαία στον κόσμο Toyota, έχει κάνει ανακλήσεις μοντέλων κατά καιρούς. Αυτό όμως δείχνει ότι σέβεται τον πελάτη της, και για αυτό έχει το κορυφαίο after sales service στον κόσμο. Δεν αγοράζει κανείς μόνο όμως ένα αυτοκίνητο μόνο για την αξιοπιστία του. Υπάρχει και το συναίσθημα. Παίρνουμε ένα αμάξι για να μας καλύπτει και σε θέματα εμφάνισης, ποιότητας εσωτερικού, χώρων, κτλπ. Εν κατακλείδι, αν θες αξιοπιστία, πας σε καθαρό Ιαπωνικό η Κορεάτικο, όπως Toyota, Mazda, Daihatsu, Hyundai, Kia. Και 100% αποφεύγεις Volkswagen, Renault, Nissan, Skoda,Seat.
Στο σωστό σχόλιο με τον χρυσό κανόνα του συσχολιαστή, να συμπληρώσω ότι μετά από το πρώτο διάστημα 2-3 χρόνια που θα έχει βγάλει τις "παιδικές ασθένειες" που λέμε, θα έχει πέσει κατά τι και η τιμή του, καθώς θα ετοιμάζεται ο αντικαταστάτης του, ενώ οι αντιπροσωπείες θα κάνουν καλύτερες προσφορές. Ιδανικά αγοράζεις όταν ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης του αυτοκινήτου που θέλεις και ο χρόνος που αναμένεται στην Ελλάδα.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑΣ ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ. ΟΤΙ ΑΜΑΞΙ ΑΓΟΡΑΖΕΙ Ο ΓΥΦΤΟΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.