Τρίτη γενιά (A70): H ανεξαρτητοποίηση

48.316 Επισκέψεις στο άρθρο
Τρίτη γενιά (A70): H ανεξαρτητοποίηση
2 Φωτογραφίες »

Ήταν το σωτήριο έτος 1986 όταν η Toyota αποφάσισε πως η Celica και η Supra έπρεπε να τραβήξουν χωριστούς δρόμους. Έτσι και έγινε, αφού η Celica βασίστηκε πάνω σε μια εμπροσθιοκίνητη πλατφόρμα και προσφέρθηκε μόνο με τετρακύλινδρα σύνολα, ενώ η Supra παρέμεινε πισωκίνητη και είχε πλέον ως ξεκάθαρο στόχο να τεθεί αντιμέτωπη με τα υπόλοιπα σπορ GT μοντέλα εκείνης της εποχής, ιαπωνικά ή μη.


Κάτω από το καπό της Α70 Supra βρισκόταν ένας DOHC 7M-GE 6κύλινδρος κινητήρας 3,0 λίτρων απόδοσης 200 ίππων που συνδυαζόταν με 5άρι μηχανικό ή 4άρι αυτόματο κιβώτιο. Χάρη στη νέα του πλατφόρμα και τη νέα του ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω, το μοντέλο ξεχώρισε αμέσως για την άνεση και τα κρατήματα που προσέφερε ενώ έγινε η πρώτη Supra που προσφέρθηκε με ABS σύστημα. Πάρα ταύτα, η Α70 Supra έμεινε στην ιστορία το 1987 ως η πρώτη Supra με turbo μοτέρ (7M-GTE), το οποίο απέδιδε 230 άλογα και έδινε τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κάνει τα 0-100χλμ./ώρα σε περίπου 6 δεύτερα.

Η Τoyota ανέπτυξε και μια Τurbo A έκδοση για την Supra, έτσι ώστε να συμμετάσχει στα πρωταθλήματα Group A σε όλο τον κόσμο. Συνολικά κατασκευάστηκαν 500 αυτοκίνητα, όλα σε μαύρο χρώμα, που είχαν κάτω από το καπό τον 7M-GTEU κινητήρα με ισχύ 290 άλογα. Το αυτοκίνητο πάντως δεν πέτυχε τις νίκες που η Toyota ήλπιζε και βρέθηκε στην σκιά του R32 Skyline GT-R.
 

Σελίδα 1Toyota Supra: Η Celica, ο «άσπαστος» 2JZ και η σύγχρονη 5η γενιά
Σελίδα 2Πρώτη γενιά (A40): Η πρώτη Supra
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Α60): H Supra βγαίνει στο προσκήνιο
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (A70): H ανεξαρτητοποίηση
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Α80): H Supra γίνεται θρύλος
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (A90): Η μεγάλη επιστροφή
peugeot
test center