Γιατί εξαφανίζονται τα τρίπορτα αυτοκίνητα; Δεν πουλάνε, δεν βολεύουν; Τι φταίει;
Τρίπορτα τέλος, αλλά γιατί;
11.273 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2018)
Γιατί εξαφανίζονται τα τρίπορτα αυτοκίνητα; Δεν πουλάνε, δεν βολεύουν; Τι φταίει και οι εταιρείες σταματούν και τα τελευταία 3θυρα μοντέλα τους;
autotriti team
Έχεις τρίπορτο μικρό ή μικρομεσαίο; Είσαι ο τελευταίος των Μοϊκανών. Οι τρίπορτες εκδόσεις που κάποτε ήταν απαραίτητες στη γκάμα κάθε μικρού ή μικρομεσαίου έχουν εξαφανιστεί. Γιατί όμως δεν πουλάνε όσο κάποτε; Είναι θέμα γούστου ή θέμα ανάγκης;
Η Seat μόλις ανακοίνωσε ότι κόβει από τη γκάμα της τις τρίθυρες εκδόσεις των Leon και Mii. Η ανακοίνωση δεν δημιουργεί έκπληξη αφού ο όμιλος VW έχει ήδη καταργήσει πολλά τρίθυρα μοντέλα, οπότε και η Seat απλά ακολουθεί.
Για την Seat το Leon SC, όπως ονομαζόταν η τρίθυρη έκδοση, ήταν και το πρώτο μικρομεσαίο της μάρκας που κυκλοφόρησε με πέντε ή και τρεις πόρτες. Όλα τα προηγούμενα Leon ήταν αποκλειστικά πεντάθυρα. Οπότε το όλο «μπρος-πίσω» της μάρκας δημιουργεί ερωτήματα, όμως η απάντηση είναι απλή.
Το τρίθυρο Leon αποτελεί μόλις το 6% των πωλήσεων του μοντέλου, ποσοστό τόσο χαμηλό που δεν μπορεί να στηρίξει το κόστος παραγωγής μιας τόσο διαφορετικής έκδοσης. Στην περίπτωση του Mii, του μίνι μοντέλου της μάρκας, η τρίθυρη έκδοση έπεσε κάτω από το 14% του συνόλου πωλήσεων, και παρότι ως ποσοστό αυτό δεν είναι τόσο τραγικό, το Mii έχει ακόμη ένα πρόβλημα ως προς τις τρίθυρες εκδόσεις: Τα δύο άλλα μοντέλα με το οποία μοιράζεται το μεγαλύτερο μέρος των μηχανικών του μερών, το VW Up και το Skoda Citigo έχουν ήδη διακόψει τις τρίθυρες εκδόσεις, άρα και το τέλος του τρίθυρου Mii ήταν αναμενόμενo.
Ο όμιλος έχει ανακοινώσει ή ήδη διακόψει τρίθυρα μοντέλα όπως το Beetle, το Polo και το Scirocco, αλλά και το Audi A3, ενώ και το Α1 όπως και το επόμενο Golf θα χάσουν τις τρίθυρες εκδόσεις τους. Και δεν είναι μόνο ο όμιλος VW. Μοντέλα όπως το Opel Astra (GTC) ή το Kia ProceeΆd που ήταν τρίθυρες εκδόσεις μικρομεσαίων, έχουν κοπεί, στην περίπτωση του πρώτου ή μεταμορφωθεί (σε στέισον) στην περίπτωση του δεύτερου. Ακόμη και το Range Rover Evoque με τις τρεις πόρτες σταμάτησε να παράγεται.
Φυσικά η τάση έχει να κάνει με την χαμηλή ζήτηση, που με τη σειρά της έχει να κάνει με το ότι οι τρίθυρες εκδόσεις έχουν σημαντικά μειωμένη χρηστικότητα, ενώ η εικόνα του περισσότερο σπορ μοντέλου μάλλον έχει χαθεί, αφού η αγορά έχει στραφεί στα SUV και έτσι συμβατικά τρίθυρα αυτοκίνητα δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά για να προσελκύσουν κόσμο.
Εσείς όμως τι λέτε; Αν έχετε τρίθυρο αυτοκίνητο, πως σας φαίνεται; Θα ξαναγοράζατε τρίθυρο ή θα πηγαίνατε σε πέντε πόρτες; Και τελικά θα λείψουν σε κανένα τα τρίθυρα;
Νομίζω το καμπανάκι χτύπησε το rx8 που αν και δίθυρο σπορ κουπέ είχε και ανοιγομενες πίσω θύρες.Στην πραγματικότητα είναι ένα καθημερινό δράμα από πλευράς πρακτικότητας να πρέπει να μπαινοβγαίνουν οι εμπρός επιβάτες προκειμένου να επι/αποβιβαστουν οι πίσω.Ασε που οι πίσω πρέπει να είναι κάτω των 30 με ευλυγισία αιλουροειδους.Και αν κάποιος έχει κλειστοφοβία ... βραστά.Και όλα αυτά για 300-400 € διαφορά από την 4θυρη έκδοση.
Παλιά, τα δίπορτα, πέρα από το πιο sport look θεωρούνταν και ασφαλέστερα στην περίπτωση μεταφοράς παιδιών. Σήμερα κανένα από τα παραπάνω δεν ισχύει, αντίθετα, από πλευράς ασφάλειας ακόμα και με μικρά παιδιά, τα τετράπορτα υπερέχουν κατά πολύ.
...ο κόσμος μεγαλώνει... η φυσική ροή των πραγμάτων... όταν όμως "ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ" και η σκέψη, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. ε τότε βέβαια φταίει το κατέβα να μπει κάποιος πίσω, το πως θα το φορτώσω πίσω, κ.τ.λ. τα τρίθυρα ως σχεδίαση είναι πολύ πιο όμορφα από τα 5θυρα... επίσης πιο δεμένα ως γεωμετρία σασί, κ.τ.λ. τώρα όποιος βλέπει το 3θυρο golf gti κακάσχημο... και το 5θυρο κούκλα, ΑΣ ΠΑΡΕΙ SKODA RS ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΠΕΘΕΡΑ ΤΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΒΟΛΤΕΣ.-
ΚΑΛΥΤΕΡΑ DATSUN ΤΟΥ 1972 ME MOTEΡ GTR ΝΑ ΠΟΥΛΑΩ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΥΖΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.-
Νομίζω το καμπανάκι χτύπησε το rx8 που αν και δίθυρο σπορ κουπέ είχε και ανοιγομενες πίσω θύρες.Στην πραγματικότητα είναι ένα καθημερινό δράμα από πλευράς πρακτικότητας να πρέπει να μπαινοβγαίνουν οι εμπρός επιβάτες προκειμένου να επι/αποβιβαστουν οι πίσω.Ασε που οι πίσω πρέπει να είναι κάτω των 30 με ευλυγισία αιλουροειδους.Και αν κάποιος έχει κλειστοφοβία ... βραστά.Και όλα αυτά για 300-400 € διαφορά από την 4θυρη έκδοση.
Παλιά, τα δίπορτα, πέρα από το πιο sport look θεωρούνταν και ασφαλέστερα στην περίπτωση μεταφοράς παιδιών. Σήμερα κανένα από τα παραπάνω δεν ισχύει, αντίθετα, από πλευράς ασφάλειας ακόμα και με μικρά παιδιά, τα τετράπορτα υπερέχουν κατά πολύ.
Πάντα 4θυρο γιατί θέλω οι πίσω επιβάτες να έχουν έναν ευκολότερο δρόμο διαφυγής. Εκτός φυσικά αν είναι το SMART.
...ο κόσμος μεγαλώνει... η φυσική ροή των πραγμάτων... όταν όμως "ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ" και η σκέψη, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. ε τότε βέβαια φταίει το κατέβα να μπει κάποιος πίσω, το πως θα το φορτώσω πίσω, κ.τ.λ. τα τρίθυρα ως σχεδίαση είναι πολύ πιο όμορφα από τα 5θυρα... επίσης πιο δεμένα ως γεωμετρία σασί, κ.τ.λ. τώρα όποιος βλέπει το 3θυρο golf gti κακάσχημο... και το 5θυρο κούκλα, ΑΣ ΠΑΡΕΙ SKODA RS ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΠΕΘΕΡΑ ΤΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΒΟΛΤΕΣ.- ΚΑΛΥΤΕΡΑ DATSUN ΤΟΥ 1972 ME MOTEΡ GTR ΝΑ ΠΟΥΛΑΩ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΥΖΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.-