ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σκληρό «bras de fer» στην Πορτογαλία!

 Σχολιάστε 
2.879 Επισκέψεις στο άρθρο (18/5/2025)
Σκληρό «bras de fer» στην Πορτογαλία!

Το φετινό ράλλυ Πορτογαλίας εξελίχθηκε τελικά σε έναν σκληρό αγώνα για όλους τους οδηγούς. Η πρώτη μέρα χαρακτηρίσθηκε εφιαλτική με πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα και με remote service σε σημείο μάλιστα που ξεσήκωσε τη διαμαρτυρία των οδηγών, καθολικά, μετά τον αγώνα.


Η δεύτερη ημέρα ήταν όμως η πλέον καθοριστική και εκεί κρίθηκε ουσιαστικά ο αγώνας. Ο Οτ Τάνακ ήταν αυτός που οδήγησε σχεδόν από την πρώτη ημέρα τον αγώνα και βρισκόταν στην κορυφή μέχρι το απόγευμα αργά της δεύτερης μέρας. Πίσω του βρισκόταν ο Οζιέ και το bras de fer είχε ανάψει για τα καλά προς τέρψη θεατών και φίλων του WRC.  Απογειώνοντας επί δύο συνεχείς ημέρες ο Τάνακ το αυτοκίνητο βρισκόταν περίπου 14 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Οζιέ με τον Ροβάνπερα στην τρίτη θέση γενικής κατάταξης μέχρι και δύο Ειδικές Διαδρομές πρίν το τέλος της ημέρας. Εκεί σημειώθηκε βλάβη στο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και ο Εσθονός ξεκίνησε τιτάνιο αγώνα για να μπορέσει να διατηρήσει τον ρυθμό του. Τα video μέσα από το αυτοκίνητο δείχνουν τον συνοδηγό να αλλάζει ταχύτητες (!) για να μπορεί οδηγός να ελέγχει το τιμόνι του…  Αποτέλεσμα: στο τέλος της ημέρας να πέσει ο Τάνακ στην 3η θέση, 36 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, τον Οζιέ.

Στωϊκά αντιμετωπίσθηκε το συμβάν από την τεχνική ηγεσία της Hyundai με τον επικεφαλής της, τον ΝτεΜαιζόν να δηλώνει ότι «σε τέτοιο δύσκολο αγώνα φυσιολογικό είναι να χαλάσει κάποιο εξάρτημα» υπενθυμίζοντας ότι κάτι παρόμοιο είχε υποστεί πέρσι η Toyota στο σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις…
Την Κυριακή ο Τάνακ ξεκίνησε άλλον ένα ηρωϊκό αγώνα για να ανέβει, πέρασε τον Ροβάνπερα και τερμάτισε τελικά 2ος γενικής κατάταξης μόλις 8,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Οζιέ ο οποίος δεν είχε κανένα πρόβλημα να ελέγχει (απλώς) το παιγνίδι με μαεστρία στο δρόμο για την κατάκτηση της 7ης νίκης του στο Ράλλυ Πορτογαλίας!
Στην 4η θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε ο Τιερύ Νεβίλ, παραπονούμενος για όχι «σωστά στημένο» πίσω μέρος του αυτοκινήτου του.

Στην κατηγορία WRC-2 ο Όλιβερ Σόλμπεργκ τερμάτισε πρώτος με το Toyota Yaris, 10ος γενικής κατάταξης επικρατώντας του αντιπάλου του Γιοχάν Ροσέλ με Citroen C3.
Σε ότι αφορά στην κατάσταση με τις βαθμολογίες στο WRC, κυρίαρχος του παιγνιδιού μέχρι τώρα λοιπόν η Toyota η οποία προηγείται κατά 53 βαθμούς της Hyundai. Στην ηγεσία της ομάδας βρίσκεται εδώ και καιρό ο παλιός εξαιρετικός οδηγός της, ο Γιούχα Κάνκουνεν, 4 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής καθότι ο Λάτβαλα έχει ρίξει πολύ βάρος φέτος στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων στο οποίο συμμετέχει με μια Toyota Celica δεκαετίας 1990.

Η Hyundai δείχνει να συμβιβάζεται με την εξέλιξη του πρωταθλήματος σε ένα βαρύ γενικότερα κλίμα που επικρατεί στο WRC. Συγκεκριμένα δήλωσε καθαρά ότι σκέπτεται σοβαρά την αποχώρησή της από τον χώρο επικαλούμενη την αδυναμία της FIA  να ξεκαθαρίσει όσο το δυνατόν νωρίτερα το πλαίσιο των νέων κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2027. Βαρύ, βαρύτατο το κλίμα καθότι αν οι Κορεάτες αποχωρήσουν τότε θα μείνει η Toyota μόνη της με την M-Sport (Ford) να συνεχίζει την απελπισμένη της πορεία στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή της «μαμάς» εταιρείς…. Περισσότερα για την όλη, γενικότερα άσχημη, κατάσταση σε επόμενο σημείωμα.

Σε ό,τι αφορά στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ακόμη ο Έβανς κατά 30 βαθμούς του Ροβάνπερα για να ακολουθήσει ο Οζιέ μόλις δύο βαθμούς πίσω από τον Φινλανδό. Σημειωτέον ότι ο  Οζιέ δεν ακολουθεί πλήρες πρόγραμμα φέτος παρά συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες εκτός και αν η εξέλιξη του Πρωταθλήματος τον πείσει να συμμετάσχει σε περισσότερους… Ο στόχος των 9 Πρωταθλημάτων (το ρεκόρ του Λέμπ) είναι πιθανόν να επιτευχθεί με αυτόν τον Γάλλο των 41 ετών που είναι ικανός για όλα…

Στην 4η θέση της βαθμολογίας βρίσκεται ο Τάνακ, δύο βαθμούς πίσω από τον Οζιέ και ο περσινός Πρωταθλητής, ο Νεβίλ, βρίσκεται στην 5η θέση, 40 βαθμούς πίσω από τον προπορευόμενο Έβανς.
Επόμενος αγώνας είναι το ράλλυ Ιταλίας (5-8 Ιουνίου), 20 μέρες μόλις πριν το δικό μας ράλλυ Ακρόπολις (26-29 Ιουνίου)!!
 
 Σταύρος Γ. Τσογκανής
 

Σελίδα 1WRC Rally Πορτογαλίας: Ξανά νικητής ο Ogier
Σελίδα 2Σκληρό «bras de fer» στην Πορτογαλία!
ford
ford
KGM