Ο 2λιτρος HSD της νέας Corolla με τα 180 άλογα, μας έκανε να αναφωνήσουμε wow. Τα Fiesta & Focus θα είναι επίσης και υβριδικά με 155 άλογα και ροπή 240 Nm.

Υβριδικό μόνο για οικονομία. Λάθος!

6.528 Επισκέψεις στο άρθρο (5/4/2019)

Τα υβριδικά οχήματα είναι συνώνυμο της οικονομίας. Ή μήπως όχι; Μήπως πρέπει να τα συνδέσουμε και με τις σβέλτες επιδόσεις;

Πριν ένα μήνα περίπου, ήμασταν καλεσμένοι στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Toyota Corolla στην Μαγιόρκα. Εκεί οδηγήσαμε όλους τους διαθέσιμους κινητήρες, όμως ένας ήταν αυτός που μας έκανε να αναφωνήσουμε wow. Ξέρετε ποιος; Ο 2λιτρος HSD με τα 180 άλογα. Να σας πούμε και γιατί; Σχεδόν σε όλη τη διαδρομή πηγαίναμε «τάπα», μετρήσαμε 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 8,0 δλ., στο ορεινό δίκτυο απολαύσαμε το τρίπτυχο τιμόνι-πλαίσιο-ανάρτηση, και στο τέλος, όταν φτάσαμε στο κέντρο της πόλης και παραδώσαμε στον υπεύθυνο τα κλειδιά, ο υπολογιστής ταξιδίου έγραφε 5,5 λτ./100 χλμ. Αν ήμασταν με κάποιο άλλο, μη υβριδικό, αυτοκίνητο 180 ίππων, το νούμερο θα ήταν μάλλον διψήφιο…
 
Χθες από την άλλη, ήμασταν προσκεκλημένοι στο μεγαλύτερο ετήσιο event της Ford, στην εκδήλωση «Go Further», όπου οι άνθρωποί της, μας παρουσίασαν ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 16 νέα ηλεκτρικά μοντέλα Ford, υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά, τα οποία θα κάνουν τις τεχνολογίες αυτές πιο προσιτές στο ευρύ κοινό.

Από αυτά όμως θα αναφερθούμε σε 3: Αρχικά στο Kuga που θα είναι διαθέσιμο σε Plug-in, σε Hybrid και σε mild-hybrid και το αναφέρουμε γιατί αποδεικνύει ότι η απολαυστική και fun to drive, μάρκα Ford μπαίνει με τα «μπούνια» στα υβριδικά. Τα άλλα δύο είναι το Fiesta & το Focus τα οποία αμφότερα θα είναι επίσης και υβριδικά. Συγκεκριμένα, ο 1,0 Ecoboost θα αποκτήσει ένα δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, μια extra μπαταρία λιθίου, ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερο τούρμπο. Έτσι, η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στα 155 άλογα και η ροπή στα 240 Nm.

«Γιατί το κάνατε αυτό, ποια η στρατηγική σας;» ρωτήσαμε τους ανθρώπους του μπλε οβάλ και η απάντηση που πήραμε ήταν εν συντομία: Γιατί η κατανάλωση θα είναι 4,7 λτ./100 χλμ. και στο δρόμο τα ήδη απολαυστικά μας μοντέλα θα γίνουν ακόμη πιο απολαυστικά. Θα έχουν περισσότερη δύναμη, θα είναι πιο γεμάτα από χαμηλά και κάθε φορά που θα χρειάζεσαι extra boost θα αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας.
 
Τα παραπάνω δύο παραδείγματα αποτελούν τρανή απόδειξη πως τα υβριδικά αυτοκίνητα εκτός από οικονομικά μπορούν να είναι σβέλτα και απολαυστικά στο δρόμο.
 
Και πάλι όμως, κακά τα ψέματα, οι κατασκευαστές δεν φτιάχνουν υβριδικά για να πουλάνε μόνο επιδόσεις και οδηγική απόλαυση. Τα υβριδικά φτιάχνονται για να πέφτουν  η κατανάλωση και οι ρύποι.

Και από την άλλη, οι αγοραστές δεν τα αγοράζουν για τις επιδόσεις, αλλά για την οικονομία. Την οποία για να την επιτύχεις μάλιστα, πρέπει να πηγαίνεις με το ρυθμό τους. Πρέπει δηλαδή να ξέρεις να οδηγείς υβριδικό, γιατί αυτό έχει συγκεκριμένο τρόπο οδηγησης, όπως θα διαβάσετε εδώ…  Αν πηγαίνεις «τάπα» παντού και πάντα με ένα υβριδικό, το όφελος είναι… μηδενικό. Αν όμως πας με τα νερά του, τότε θα δεις στο trip νούμερα ασύλληπτα χαμηλά. Εμείς στις μετρήσεις του AutoΤρίτη έχουμε σημειώσει με την νέα υβριδική Corolla μέση κατανάλωση ακόμη και 3,6 λτ./100 χλμ..
 
¶ρα η ερώτηση είναι απλή. Εσείς για ποιο λόγο θα αγοράζατε υβριδικό; Για το προφανές, δηλαδή την χαμηλή κατανάλωση, ή για το «αναπάντεχο», δηλαδή τις σβέλτες επιδόσεις χωρίς πάλι όμως να καις πολλά; Τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto