
Κίνηση στους δρόμους: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα; - 2 μέρες υποχρεωτική τηλεργασία & νέοι δρόμοι η πρόταση της ΟΔΟΜΕΛ
Τεράστιο το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική των 5+ εκατομμυρίων κατοίκων.
Ο Πρόεδρος της ΟΔΟΜΕΛ (Οδική Ομοσπονδία της Ελλάδος), κ. Ευάγγελος Ματσούκης προτείνει:
- Υποχρεωτική τηλεργασία 2 ημερών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
- Κατασκευή του δρόμου Θήβα-Ελευσίνα που θα βγάλει το 80% των φορτηγών από τον Κηφισό.
- Να συγκεντρώσει τις αρμοδιότητες το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών από όλους τους άλλους συναρμόδιους φορείς (π.χ. Περιφέρεια Αττικής).
Πώς θα αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική
Το πρόβλημα με την κίνηση στους δρόμους του λεκανοπεδίου έχει εξελιχθεί σε μαρτύριο για δεκάδες χιλιάδες οδηγούς, καθώς τις ώρες αιχμής σπαταλούν πολύτιμο χρόνο στους μποτιλιαρισμένους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής. Η συζήτηση γύρω από το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αττική με περισσότερους από 5 εκατομμύρια κατοίκους βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και γι΄ αυτό ο Πρόεδρος της Οδικής Ομοσπονδίας της Ελλάδος, κ. Ευάγγελος Ματσούκης (Δρ. Συγκοινωνιολόγος) προχώρησε σε συγκεκριμένες -επιθετικές- προτάσεις για την άμεση ανακούφιση των οδηγών. Σύμφωνα με τον κ. Ματσούκη το τεράστιο πρόβλημα του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο αποτελεί τον «ελέφαντα στο δωμάτιο»: οι αρμόδιοι κάνουν πλέον ότι δεν το βλέπουν και σηκώνουν τα χέρια, έχοντας εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια για την αντιμετώπισή του.
Υποχρεωτική τηλεργασία 2 ημερών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Αυτό που αναγνωρίζουν όλοι, μαζί με τον Πρόεδρο της ΟΔΟΜΕΛ, είναι πως η κατάσταση είναι πλέον τόσο δραματική, που η περιγραφή των προβλημάτων, οι διαπιστώσεις και οι εξαγγελίες των αρμοδίων για έργα μέχρι το 2035 ή και μέχρι το 2050 (!) δεν ικανοποιούν κανέναν. Πολύ περισσότερο, ακούγονται με αγανάκτηση από τους 5 περίπου εκατομμύρια κατοίκους του Λεκανοπεδίου, που καθημερινά βασανίζονται και υποφέρουν κυκλοφορώντας για να πάνε στη δουλειά τους ή στα σπίτια τους. Ζητούνται λοιπόν λύσεις, και μάλιστα άμεσες.
Μία από τις επιθετικές προτάσεις του κ. Ματσούκη είναι η υποχρεωτική καθιέρωση τηλεργασίας δύο ημερών σε όλο τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, οι λεπτομέρειες αυτού του εγχειρήματος θα καθοριστούν μετά από σειρά συσκέψεων και διαβουλεύσεων, ενώ θα απαιτηθεί σχετική νομοθέτηση. Οι συνέπειες θα είναι άμεσες και καταλυτικές για τις μετακινήσεις σε όλο το Λεκανοπέδιο.
Κατασκευή του δρόμου Θήβα-Ελευσίνα που θα βγάλει το 80% των φορτηγών από τον Κηφισό
Παράλληλα με αυτό, ο Πρόεδρος της ΟΔΟΜΕΛ προτείνει την άμεση κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Θήβα - Ελευσίνα, που πρόσφατα μετονομάστηκε σε «Οινόφυτα - Ελευσίνα». Όπως, όμως, και να τον ονομάσει κανείς, πρόκειται για έναν δρόμο 40 περίπου χλμ., που και σήμερα υπάρχει. Δηλαδή δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις.
Η κατασκευή του θα εκτρέψει τα βαρέα οχήματα, που σήμερα μπαίνουν στον Κηφισό, στο νέο δρόμο. Υπολογίζεται ότι περίπου 80% της κίνησης των βαρέων φορτηγών θα αφαιρεθεί από τον Κηφισό, με άμεσο όφελος στη ροή των αυτοκινήτων. Η κατασκευή του θα έχει ακόμα καθοριστική επίδραση και στις εμπορευματικές ροές, αφού τα φορτία που προέρχονται από το λιμάνι της Ελευσίνας θα μπορούν να κατευθύνονται πολύ ταχύτερα προς τη Βόρεια Ελλάδα, χωρίς να διέρχονται από το Λεκανοπέδιο, αποσυμφορώντας έτσι το Θριάσιο Πεδίο και τη Δυτική Αττική.
Συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών
Επιπρόσθετα, ο Πρόεδρος της ΟΔΟΜΕΛ στέκεται στο ότι αρμόδιο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι και θα πρέπει να είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο είναι απαραίτητο να συγκεντρώσει τις αρμοδιότητες και από όλους τους άλλους συναρμόδιους φορείς (π.χ. Περιφέρεια Αττικής, Δήμους κ.λπ.).
Αφότου πάρει τα ηνία το υπουργείο, τότε η πρόταση του συγκοινωνιολόγου κ. Ματσούκη περιλαμβάνει τη συγκρότηση μια ολιγομελούς ομάδας ειδικών, οι οποίοι θα αναλάβουν υπεύθυνα, εντατικά και σε full time απασχόληση τον υπεραπαραίτητο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για όλο το Λεκανοπέδιο. Μια ομάδα εργασίας, δηλαδή, που θα διαμορφώσει τον σχεδιασμό αυτό και όχι όπως ίσχυε στο παρελθόν, να καταλήξει να ζητά να ανατεθούν νέες μελέτες σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, πολυτεχνεία κ.λπ.
