12 φωτογραφίες »

BMW X1 xDrive25e VS Mercedes GLA 250 e

32.610 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2021)

Tα premium που «πριζώνουν»: Οι Plug-In Hybrid εκδόσεις της νέας Mercedes GLA και της BMW X1 συνεχίζουν την σκληρή κόντρα των δύο μοντέλων και στις εξηλεκτρισμένες τους εκδόσεις. Ποιο είναι πιο ικανό να σε βάλει στην πρίζα;


Η αντιπαράθεση των δύο premium εταιρειών έχει ενταθεί τον τελευταίο καιρό αφού πέραν των μοντέλων που κοντράρονται μεταξύ τους, πλέον η μάχη τους μεταφέρεται και σε συγκεκριμένες εκδόσεις τους. Σαν να περιμένει η μία να δει τι θα «βγάλει» η άλλη για να απαντήσει αμέσως με τη δική της πρόταση… Στην παρούσα φάση θα ασχοληθούμε με τις Plug-In Hybrid εκδόσεις των μικρομεσαίων SUV. Της BMW X1 xDrive25e και της Mercedes GLA 250 e. Mε παραπλήσιο χαρακτήρα και τιμές ποιο από τα δύο «επαναφορτιζόμενα» premium μοντέλα είναι το καλύτερο και που; 

Εμφάνιση: Πιο SUV η GLA, πιο crossover η Χ1 
H αισθητική των δύο μοντέλων δεν διαφοροποιείται από τις «συμβατικές» τους εκδόσεις και μόνον οι παρατηρητικοί θα αντιληφθούν πως εφοδιάζονται με 2 τάπες ρεζερβουάρ. Πιο συγκεκριμένα η BMW έχει την υποδοχή φόρτισης στο εμπρός φτερό του οδηγού, ενώ η Mercedes στην αντίθετη πλευρά από την τάπα του ρεζερβουάρ βενζίνης. Κατά τα άλλα, η εικόνα των δύο μοντέλων προβάλλει έντονα την premium υπόστασή τους, με την BMW X1 να εκφράζει ένα πιο δυναμικό προφίλ και την Mercedes GLA να τονίζει τον SUV αλλά και πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα της. 

Εσωτερικό -Χώροι: Ξεχωρίζει η GLA για την εικόνα της και η BMW X1 για την ποιότητά της
To εσωτερικό και στα δύο μοντέλα, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο ακολουθώντας το καθένα την σχεδιαστική λογική της εταιρείας που εκπροσωπεί και που συναντούμε και στις «συμβατικές» εκδόσεις τους. O εσωτερικός κόσμος της BMW X1 είναι «σοβαρός» εκφράζοντας άμεσα τον premium χαρακτήρα του με τα κορυφαία σε ποιότητα υλικά να εμφανίζουν αντίστοιχα κορυφαία συναρμολόγηση και προσεγμένο φινίρισμα. Η Mercedes GLA ξεχωρίζει περισσότερο για τον high-tech διάκοσμό της με το σύστημα MBUX και τις δύο οθόνες αυτού να κερδίζει τις εντυπώσεις, ενώ σαφέστατα ικανοποιεί και με το παραπάνω σε ποιότητα και πρακτικότητα. Οι χώροι είναι καλύτεροι συγκριτικά για τους επιβάτες στην GLA, με τον χώρο αποσκευών να είναι μεγαλύτερος στην Χ1 (450 έναντι 385 λίτρων στην GLA), ενώ κοινό στοιχείο πρακτικότητας και στα 2 μοντέλα, είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα που μεταβάλλει ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις, τους χώρους επιβατών και αποσκευών. 

Κινητήρες: Ξεχωρίζει η GLA σε αυτονομία και οικονομία, χαρακτηριστικά 4κίνησης το αντίστοιχο PHEV στην Χ1.
To βασικότερο χαρακτηριστικό των δύο αυτοκινήτων είναι φυσικά οι κινητήρες τους, που ενσωματώνουν την Plug-In Hybrid τεχνολογία. Η BMW Χ1 χρησιμοποιεί ως βάση του συστήματος έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με απόδοση 125 ίππων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω άξονα δίνει σε αυτούς την ισχύ των 95 ίππων του χαρίζοντάς της πισωκίνητη μετάδοση όταν δουλεύει ως ηλεκτρικό και χαρακτηριστικά 4κίνησης όταν συνδυάζεται με τον θερμικό κινητήρα. Με συνολική ισχύ στα 220 άλογα και ροπή 385 Nm που περνούν στους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου Steptronic των 6 σχέσεων, η X1 xDrive25e πετυχαίνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 192 χλμ./ώρα. Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 10,0 kWh και προσφέρουν αυτονομία έως 52 χλμ., ενώ όσον αφορά την φόρτιση, με το wall box της BMW των 3,7 kW, το αυτοκίνητο γεμίζει πλήρως τις μπαταρίες του σε λιγότερο από 3,2 ώρες. 

Η Mercedes από την άλλη χρησιμοποιεί τον 1,33 λίτρων 4κύλινδρο κινητήρα των 160 ίππων της ως βάση, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων που βρίσκεται ανάμεσα στο 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ανέρχεται σε αυτή την περίπτωση στους 218 ίππους και στα 450 Nm ροπής και περνάει με εξαιρετικά πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας στους εμπρός τροχούς μέσω του 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, ενώ μέσω της μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταριών που χρησιμοποιεί (15,6 kWh) υπερτερεί της Χ1 σε αυτονομία με χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας που φτάνει τα 62 χλμ. σε κύκλο WLTP. Όσον αφορά στον χρόνο φόρτισης των μπαταριών της, η GLA 250e χρειάζεται 1 ώρα και 45 λεπτά από ένα wallbox των 7,4 kW. Οι επιδόσεις είναι και σε αυτή την περίπτωση εξαιρετικές με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ. ενώ η τελική της GLA 250 e ανέρχεται στα 220 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες σύμφωνα με τον κύκλο WLTP κυμαίνεται από τα 1,7-1,3 λτ./100 χλμ. (1,9 - 1,7 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα για την BMW X1 xDrive25e).

Η γνώμη μας
Τα δύο premium μοντέλα των BMW και Mercedes, συνδυάζουν τις αρετές της ηλεκτροκίνησης με αυτές της βενζίνης, μέσα από την δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Η GLA ξεχωρίζει για το πιο σύγχρονο και high-tech προφίλ της και τον πιο SUV χαρακτήρα της ενώ η X1 επειδή είναι 4κίνητη. Κατά τα άλλα και τα δύο επωφελούνται της τεχνολογίας και της τιμής τους προ φόρων και χαίρουν των ευνοικών ρυθμίσεων για αυτοκίνητα εταιρικής χρήσης. 

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center