Toyota GR-4: Από την Celica GT-4 στο GR Yaris GR-FOUR των 280 PS

53.478 Επισκέψεις στο άρθρο (7/3/2024)
Toyota GR-4: Από την Celica GT-4 στο GR Yaris GR-FOUR των 280 PS

- Η πρώτη Celica GT-4 ήρθε το 1986 και κέρδισε το πρωτάθλημα WRC του 1990
- Η 2ης γενιάς Celica GT-4 είχε pop-up φώτα και έκδοση Carlos Sainz που έγινε περιζήτητη
- Τελευταία Celica GT-4: Έγινε ανάρπαστη γιατί ήρθαν στην Ευρώπη μόνο 300 αυτοκίνητα
- GR Yaris: Το πρώτο τετρακίνητο Toyota sportscar μετά από 20 χρόνια

Η πρώτη Celica GT-4 ήρθε το 1986 και κέρδισε το πρωτάθλημα WRC του 1990

GT-4. Ένα όνομα συνώνυμο με τις επιδόσεις και ένα ίνδαλμα των αγώνων ράλι τις δεκαετίες 1980 και 1990 – μία κατηγορία που απαιτεί δύναμη, ακρίβεια και αυτοπεποίθηση. Στο τώρα, πάνω από 20 χρόνια από την τελευταία αγωνιστική συμμετοχή της Celica GT-4, η παράδοση συνεχίζεται. Αυτή τη φορά μέσω του GR-4, ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης στο GR Yaris (διαβάστε εδώ την τεχνική ανάλυση του GR Yaris).

Ήταν το 1986 όταν η Toyota φόρεσε πάνω σε ένα μοντέλο της, την Celica (εδώ ένα αναλυτικό αφιέρωμα του μοντέλου), ένα ικανότατο μοτέρ βενζίνης και σύστημα τετρακίνησης GT-4. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η Celica ST165 GT-4 που συνοδευόταν με «επιθετικό» εμπρός προφυλακτήρα, πλευρικά spoilers και αυτοκόλλητα με το λογότυπο «GT-FOUR» στις πόρτες. Αυτή η τετρακίνητη Celica ST165 απέδειξε τις ικανότητές της στο WRC μαζεύοντας 13 νίκες και δίνοντας το πρωτάθλημα του 1990 στην Toyota.

Η 2ης γενιάς Celica GT-4 είχε pop-up φώτα και έκδοση Carlos Sainz που έγινε περιζήτητη

Η δεύτερης γενιάς Celica GT-4 άφησε το στίγμα της στην ιστορία της αυτοκίνησης με τα εμβληματικά pop-up μπροστινά φανάρια, τον τεράστιο αεραγωγό στο καπό, το πίσω διαφορικό τύπου Torsen (δες εδώ τι είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) αλλά και χάρη στο πλούσιο αγωνιστικό παλμαρέ που την έχει φέρει στην κορυφή ανάμεσα στα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά μοντέλα της Toyota με 16 νίκες συνολικά και 5 τίτλους στο WRC. Σε αυτή την γενιά ήρθε επίσης η πιο σημαντική έκδοση στην ιστορία της Toyota Celica GT-4, η «Carlos Sainz» που παράχθηκε σε μόλις 5.000 αντίτυπα. 

Τελευταία Celica GT-4: Έγινε ανάρπαστη γιατί ήρθαν στην Ευρώπη μόνο 300 αυτοκίνητα

Στις αρχές του 1994, παρουσιάστηκε η τρίτη και ισχυρότερη γενιά της Celica GT-4, ένα αυτοκίνητο που ξεχώριζε από τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα και την μεγάλη πίσω αεροτομή. Από τα 2.500 αντίτυπα, μόλις τα 300 έφτασαν στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι από τις πλέον σπάνιες εκδόσεις. Παρά όμως τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της και τις μεγάλες προσδοκίες που είχε φίρμα, η τρίτης γενιάς Celica GT-4 δεν συνδυάστηκε με επιτυχίες στο WRC. 

GR Yaris: Το πρώτο τετρακίνητο Toyota sportscar μετά από 20 χρόνια

Περίπου 20 χρόνια μετά το τέλος της Celica GT-4, η Toyota λανσάρει ένα νέο «επιβατικό-αγωνιστικό» με τετρακίνηση GR-FOUR, το GR Yaris. Όπως και η Celica GT-4, έτσι και το GR Yaris έχει αγωνιστικές αναφορές, αφού από το 2022 μέχρι και σήμερα, το μοντέλο συμμετέχει στο WRC, κατακτώντας μάλιστα και τους 4 τίτλους τους οποίους διεκδίκησε. Πρόσφατα, το hot-hatch της Toyota ανανεώθηκε και έφτασε τους 280 ίππους (διαβάστε εδώ τις οδηγικές μας εντυπώσεις), γίνεται πλέον διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο και έρχεται με νέο ταμπλό που βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού στις στροφές. 

Στις επόμενες σελίδες θα βρείτε αναλυτικές πληροφορίες και κρυφές ιστορίες για τις γενιές των μοντέλων που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Σελίδα 2Toyota Celica ST165 GT-4: Για τον δρόμο αλλά και τα rally
Σελίδα 3Toyota Celica ST185 GT-4: Απογείωσε το μύθο και έφερε την Carlos Sainz έκδοση
Σελίδα 4Toyota Celica ST205: Η ισχυρότερη Celica GT-4
Σελίδα 5Toyota GR Yaris: Τετρακίνητο πυραυλάκι τσέπης με 280 άλογα
ford
NISSAN