12 φωτογραφίες »

To εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης με επιλογή για χιόνι και πάγο, ρυθμίζει ανάλογα την λειτουργία του ESP έτσι ώστε το Kuga να μπορέσει να κινηθεί απροβλημάτιστα σε αυτές τις απαιτητικές επιφάνειες.

Ford Kuga

529.842 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/2/2021

Απόλαυση παντός καιρού…
Το Ford Kuga απέδειξε με τον πλέον πειστικό τρόπο πως αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας ακόμα και εκεί που σταματάει ο δρόμος και ξεκινάει το χιόνι… Το μοντέλο που μας συντρόφευσε στο Mega Test των C-SUV, εφοδιαζόταν με κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρων απόδοσης 120 ίππων και αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, στην έκδοση ST-Line. Εκτός από το όμορφο αισθητικό προφίλ, αυτή η έκδοση ξεχωρίζει και σε οδηγικό επίπεδο ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα με πιο σφιχτή ανάρτηση και την κορυφαία οδηγική της αίσθηση. Στη διάρκεια του ταξιδιού μας αυτά τα δύο χαρακτηριστικά έκαναν ευχάριστη την μετακίνησή μας μαζί του, με την ανάρτηση να προσφέρει παράλληλα πολύ καλά επίπεδα άνεσης παρά τον αυξημένο θόρυβο κύλισης από τα Μud & Snow ελαστικά του. Αυτά επιπλέον δεν περιόρισαν καθόλου τη σπορ και αποτελεσματική συμπεριφορά του Kuga στα κλειστά «στριφτερά» κομμάτια μέχρι το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων. Εκεί, τόσο τα ελαστικά του όσο και το ικανό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που διαθέτει σε συνδυασμό με τον ροπάτο πετρελαιοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, το κατέστησαν ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της δοκιμής τόσο στις χιονισμένες επιφάνειες, όσο και ξεχωριστά στις δοκιμασίες που το υποβάλλαμε. Ας δούμε όμως πως τα πήγε σε κάθε μια από αυτές. 

Κορυφαίο σε αίσθηση και στα δύσκολα τερέν
Στις δοκιμασίες που υποβάλλαμε το κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά, το Ford Kuga δεν έδειξε να δυσκολεύεται παρά το χαμηλότερο ύψος του σε αυτή του την έκδοση και τη σχετικά σφιχτή ανάρτησή του. Στο φρενάρισμα από τα 50 χλμ./ώρα η διαδικασία ακινητοποίησης στο χιονισμένο τερέν ήταν εξαιρετική, με το αμάξωμα να παραμένει πιστό στην τροχιά του χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση της πορείας του από ολίσθηση.

Εξαιρετική ήταν και η συμπεριφορά του Kuga στο σλάλομ, με τα ελαστικά να μην χάνουν εύκολα την πρόσφυση, ενώ το σύστημα διεύθυνσης ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες μας εντυπωσίασε με την αμεσότητα και την αίσθησή του.

Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του και στην δοκιμασία ανάβασης και κατάβασης του διαδρόμου λάσπης-χιονιού. Εκεί το σύστημα Snow του συστήματος παραμετροποίησης διαχειριζόμενο το ESP το έβγαλε ασπροπρόσωπο στην ανηφόρα χωρίς να χάνεται η πρόσφυση, ενώ και πάλι η κατευθυντικότητά του ήταν κορυφαία από το σύστημα διεύθυνσης αν και οι κραδασμοί από το οδόστρωμα γίνονταν αρκετά αισθητοί σε αυτό μέσω και της σφιχτής ανάρτησης. Παράλληλα στην κατηφόρα το αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε αξιόπιστος σύμμαχός του περιορίζοντας την ταχύτητά του oμαλά, χωρίς έτσι να προκαλούνται ανεπιθύμητες απώλειες πρόσφυσης των τροχών.

Την ιδιαίτερα ικανή του εικόνα συμπλήρωσε και η συμπεριφορά του κατά την κίνηση στο πατημένο χιόνι, με το Kuga να αψηφά την ολισθηρότητα του δρόμου. Το τιμόνι είχε και εδώ σωστό βάρος και αίσθηση, αλλά και η αμεσότητά του ήταν εξαιρετική, ενώ ο συνδυασμός των ελαστικών Bridgestone Weather Control A005 και του εξελιγμένου συστήματος πρόσφυσης ξεπέρασαν κάθε δυσκολία που επέφεραν οι συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης της διαδρομής. Τέλος η απόσταση των 178 χλστ. του από το έδαφος (σ.σ. 191 στις εκδόσεις πλην ST-Line) στάθηκε ικανή να ξεπεράσει τα χιονισμένα εμπόδια και σπάνιες ήταν οι φορές που κυρίως ο μπροστινός του πρόβολος είχε επαφή με το χιόνι. 

Η γνώμη μας 
Με ελάχιστους περιορισμούς ως προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης και παρά τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line, το Ford Kuga ξεχωρίζει για την συμπεριφορά και την αίσθησή του ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει μειωμένη πρόσφυση οδοστρώματος.
 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

 
Σχολιάστε την είδηση 7 σχόλια