Στην ανανέωση του 1995 το Escort γίνεται πιο σοβαρό και πιο 90Άs.

Δεν υπάρχει κάτι πιο 90Άs από ένα μικρομεσαίο κάμπριο με «χερούλι» από πάνω. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς σήμερα πόσο «in» ήσουν οδηγώντας ένα τέτοιο όχημα.

Όλα από κάπου ξεκίνησαν: οι μεγάλες αεροτομές σε μικρομεσαία μοντέλα (και όχι π.χ. σε Porsche) ξεκίνησαν μάλλον από εδώ, από το Escort Cosworth.

1993: Το Escort ανάμεσα σε δύο δεκαετίες

7.563 Επισκέψεις στο άρθρο

Ένας από τους λόγους για τους οποίους επιλέξαμε το μικρομεσαίο της Ford σε αυτήν την παρουσίαση είναι αφΆενός διότι υπάρχει ιστορία μεγάλη και πριν το 1993 με το Escort, ενώ και μετά, με την έλευση του Focus η εμφάνιση του μικρομεσαίου Ford είχε μεταβολές πολύ ανάγλυφες και χαρακτηριστικές. 

Το 1993 λοιπόν, τη χρονιά που ξεκινά την πορεία του το Auto Τρίτη, το Escort δίνει μια σαφή εικόνα για το ντιζάιν της εποχής. Τη συγκεκριμένη χρονιά μάλιστα έχει ήδη κυκλοφορήσει ήδη το λίφτινγκ της πέμπτης γενιάς και λίγο αργότερα (το 1995) θα κυκλοφορήσει η έκτη γενιά, επί της ουσίας ένα λίφτινγκ της προηγούμενης. 

Τα μέσα της δεκαετίας του Ά90 δεν είναι ένα ξεκάθαρο χρονικά σημείο για την αυτοκινητοβιομηχανία και το ντιζάιν της. Όπως δείχνει και το Escort της περιόδου, τα πλαστικά κυριαρχούν ως υλικό ενώ φαίνεται ότι υπάρχει ακόμη μια ποικιλία σε χρώματα και δεν έχει επικρατήσει πλήρως το ασημί του σήμερα. 

Στο εσωτερικό, είναι σαφές ότι είμαστε πιο κοντά στην αναλογική εποχή παρά στην ψηφιακή, ενώ, η καμπίνα του μικρομεσαίου Ford, όπως και οι περισσότερες της εποχής είναι αρκετά σκοτεινή, τόσο σχεδιαστικά όσο και από πλευράς φωτισμού. 

Τη μακρινή εκείνη εποχή, το συντηρητικό προφίλ που είχαν τα πιο οικογενειακά μοντέλα, το «έσπαγαν» οι ειδικές εκδόσεις. Κορύφωση για το Escort αποτελούσε η έκδοση RS Cosworth του 1992. Αυτό το αυτοκίνητο θα δώσει ένα στοιχείο σχεδιαστικό το οποίο θα ορίσει τη δεκαετία ολόκληρη. Θα αποτελέσει δε το έναυσμα και για άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν πριν φτάσουμε ακόμη στο 2000. Αυτό το στοιχείο είναι φυσικά η τεράστια πίσω αεροτομή, την οποία θα έρθουν λίγο αργότερα να καλλιεργήσουν περαιτέρω δύο συγκεκριμένες ιαπωνικές εταιρείες (λέγε με Mitsibishi και Subaru). 

Να σημειωθεί και κάτι ακόμη: ότι το 1993 είμαστε ακόμη σε μια εποχή όπου τα κάμπριο ασκούν ακόμη γοητεία και έχουν εμπορικό νόημα. Ειδικά αυτά με το «χερούλι» από πάνω όπως το Escort της εποχής. Αυτό δείχνει ότι η αισθητική στις αρχές και τα μέσα της δεκαετίας του Ά90 δεν έχει ξεφύγει ακόμη πλήρως από τα πρότυπα της δεκαετίας του Ά80. Αυτό θα γίνει προς τα τέλη. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda