Έπρεπε να φτάσουμε στα τέλη της δεκαετίας του Ά90 για να εξαφανιστούν οι επιρροές των 80Άs στα αυτοκίνητα. Και το πρώτο Focus έκανε ακριβώς αυτό.

Ο κόσμος κάπνιζε παντού στα 90Άs και οι εταιρείες δεν έλεγαν «όχι». Το εσωτερικό του Focus έχει μείνει αξέχαστο, μεταξύ άλλων και για το κορυφαίας εργονομίας σταχτοδοχείο. Ακριβώς δίπλα στο τιμόνι…

Ψηλά τοποθετημένα και αιχμηρά φωτιστικά σώματα: κλασσική επιταγή του ντιζάιν των 90Άs.

1998: Η εποχή του New Edge Design

7.556 Επισκέψεις στο άρθρο

Μόνο προς τα τέλη της δεκαετίας του 1990 άρχισε η αυτοκινητοβιομηχανία να δείχνει σημάδια ότι καταλαβαίνει την αλλαγή του αιώνα. Μοντέλα όπως το VW Golf και το Opel Astra αλλάζουν το στιλ τους και γίνονται πιο σύγχρονα, σε βάθος όμως και όχι μόνο επιδερμικά. Το Ford Focus όμως είναι εκείνο που τραβάει τις πιο βαθιές τομές και κάνει ένα άλμα εμπρός με το μοντέλο της πρώτης γενιάς. 

Είναι η φιλοσοφία New Edge Design που έχει ήδη λανσάρει η Ford με το Ka και το Cougar (στην Αμερική το δεύτερο). Στο Focus η αισθητική αυτή είναι στο απόγειό της και αποτελεί την κατάλληλη αισθητική γέφυρα ανάμεσα στο 1990 και το 2000 που έρχεται. 

Η αισιοδοξία, η φρεσκάδα των late 90`s αντανακλάται πάνω στις τολμηρές γραμμές του Focus με τα αιχμηρά φώτα εμπρός και πίσω. Αντίστοιχα και το εσωτερικό: είναι από τα πρώτα που θα στήσουν στην κεντρική κονσόλα μια σχετικά μεγάλη οθόνη. Είμαστε πια στην εποχή του CD (γιατί όχι και του πολύδισκου player;) 

Είναι σαφές ότι τα μικρομεσαία της εποχής εκείνης, ορίζουν τη φόρμα του segment C μέχρι σήμερα. Αυτό που κάνει κάποια εντύπωση πάντως, είναι ότι εκείνο το Focus δεν είχε κάμπριο έκδοση (ενώ είχε 3d, 4d, 5d και SW αμάξωμα). Αλλά αυτό θα εξηγηθεί πιο κάτω.  

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
test center