3 φωτογραφίες »

Τα PHEV οχήματα έχουν πολλά διαφορετικά οδηγικά modes και κουμπάκια που τα ενεργοποιούν. Μη σας αγχώνει αυτό καθώς είναι αρκετά εύκολο να κατανοήσεις τη λειτουργία και τη χρησιμότητα του καθενός.

«Drive mode» & το κουμπάκι που γραφεί «ΕV»

12.932 Επισκέψεις στο άρθρο

3. Επιλογή drive mode 

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Στο πρακτικό κομμάτι τώρα τα PHEV οχήματα έχουν πολλά διαφορετικά οδηγικά modes και κουμπάκια που τα ενεργοποιούν. Μη σας αγχώνει αυτό καθώς είναι αρκετά εύκολο να κατανοήσεις τη λειτουργία και τη χρησιμότητα του καθενός. Ξεκινώντας από τα πιο εύκολα υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε Eco, Normal και Sport η οποία επί της ουσίας εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο όπως στα συμβατικά μοντέλα. Ανάλογα της επιλογής διαφοροποιείται η απόκριση στο γκάζι, η λειτουργία του κιβωτίου και σε ορισμένες περιπτώσεις της ανάρτησης και του τιμονιού.


Τα plug-in μοντέλα by-default λειτουργούν στο «hybrid» mode, χρησιμοποιώντας κυρίως τον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο.

Τα plug-in μοντέλα by-default λειτουργούν στο «hybrid» mode, χρησιμοποιώντας κυρίως τον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο.

Στη λειτουργία «Sport» ενεργοποιούνται συχνότερα και οι δύο κινητήρες και το κιβώτιο αλλάζει πιο ψηλά τις σχέσεις, με σκοπό καλύτερες επιδόσεις, μειώνοντας όμως έτσι αρκετά και γρήγορα το φορτίο της μπαταρίας. Αντιθέτως στην επιλογή «Eco», το κιβώτιο λειτουργεί με γνώμονα την οικονομία και η απόκριση στο γκάζι ατονεί με αποτέλεσμα να είναι και λιγότερες οι ανάγκες σε ενέργεια. Δεν σχετίζεται με το ποιος κινητήρας χρησιμοποιείται, ισχύει και για τους δύο, ωστόσο καταφέρνει να κάνει αρκετά μεγάλη εξοικονόμηση στην ηλεκτρική αυτονομία. Προφανώς η «Normal» αποτελεί τη μέση και πιο ισορροπημένη λύση. 

2. Αυτό το κουμπάκι που γραφεί «ΕV»
Ας περάσουμε σε λίγο πιο εξειδικευμένες συμβουλές. Τα plug-in μοντέλα είναι προγραμματισμένα, ώστε να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο, συνεπώς στην by-default λειτουργία τους, «hybrid», όπως θα τη δείτε γραμμένη, χρησιμοποιούν κυρίως τον ηλεκτροκινητήρα. Όμως σε ορισμένες συνθήκες, όπως σε μια οδό ταχείας κυκλοφορίας ακόμα και για λίγες εκατοντάδες μέτρα, θα ενεργοποιήσουν και το θερμικό μοτέρ για να «φυλάξουν» μπαταρία. Αν λοιπόν εσείς γνωρίζετε πως η μπαταρία σας επαρκεί για τη διαδρομή σας μπορείτε να επιλέξετε να κινηθείτε μόνο ηλεκτρικά πατώντας το αντίστοιχο μπουτόν. Συνήθως το γράφει «ΕV», σε άλλες περιπτώσεις σκέτο «e», «e-mode», ενώ σε αρκετά μοντέλα υπάρχει μέσα στο μενού του infotainment και όχι ως φυσικός διακόπτης. Έτσι όσο υπάρχει διαθέσιμη μπαταρία ακόμα και σε αυτοκινητόδρομο να είστε, θα πηγαίνετε ηλεκτρικά.

Τέλος σε πιο εξελιγμένα συστήματα μπορείτε απλά να βάλετε στον πλοηγό τη διαδρομή σας και το σύστημα να υπολογίσει, βάση απόστασης, κίνησης και άλλων παραμέτρων ποιον κινητήρα θα χρησιμοποιήσει και πότε.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

peugeot
skoda