Το ήπια υβριδικό Ford Puma των 125 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο πετυχαίνει τη «χρυσή τομή» ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση, προσφέροντας έξτρα άνεση στις μετακινήσεις και διατηρώντας τον πάντα fun to drive χαρακτήρα του.
Κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ με 456 λτ. χωρητικότητας συν 80 λτ. MegaBox
Ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη
Το αυτόματο ήπια υβριδικό Ford Puma των 125 ίππων πετυχαίνει τη «χρυσή τομή» ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση, προσφέροντας έξτρα άνεση στις μετακινήσεις και διατηρώντας τον πάντα fun to drive χαρακτήρα του.
Υπάρχει καλύτερο μικρό SUV από αυτό;
Το Ford Puma σαρώνει στις πωλήσεις, φιγουράροντας στο TOP3 των πωλήσεων λιανικής και σίγουρα ένας από τους πολλούς λόγους για αυτό είναι οι πολλαπλές εκδόσεις που προσφέρεται. Κινητήρες βενζίνης, diesel και mild hybrid σε διάφορες αποδόσεις συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με αυτόματο δημιουργώντας μια πληθώρα επιλογών, από τις οποίες εύκολα θα βρεις αυτήν που καλύπτει τις ανάγκες σου. Στις σελίδες του AutoΤρίτη κατά καιρούς έχετε διαβάσει δοκιμές όλων των εκδόσεων, πλην αυτής με το ήπια υβριδικό σύνολο των 125 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift. Καλά καταλάβατε λοιπόν, με αυτήν ακριβώς την έκδοση θα ασχοληθούμε πιο κάτω.
Από 26.221 ευρώ, με φουλ εξοπλισμό και χαμηλό επιτόκιο
Το αυτόματο ήπια υβριδικό Puma των 125 ίππων είναι διαθέσιμο από 26.221 ευρώ στην σπορτίφ έκδοση ST-Line, η οποία συνοδεύεται από ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, με υπερπλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης και όλες τις σημαντικές ηλεκτρικές ανέσεις και ευκολίες. Ανάμεσα σε αυτές θα συναντήσουμε στοιχεία όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3`` με πλοήγηση και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone, ασύρματη φόρτιση κινητού και προβολείς ομίχλης. Με λίγα λόγια, μπορεί τα 26 χιλιόμετρα να φαίνονται πολλά για αρχική τιμή, όμως αν βάλεις κάτω εξοπλισμό και κιβώτιο, τότε εμμέσως έχεις κερδίσει και 3 χιλιάρικα.
Σχεδίαση: Ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση
Το Puma πλέον διατίθεται αποκλειστικά στις εκδόσεις SΤ-Line, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την σχεδιαστική φιλοσοφία του. Έτσι το ήδη ελκυστικό αμάξωμα που προκύπτει από τις δυναμικές αναλογίες που διαμορφώνουν οι εξωτερικές διαστάσεις και τα φαρδιά μετατρόχια, γίνεται ακόμα πιο σπορτίφ χάρη στις ST-Line λεπτομέρειες. Τα φιμέ τζάμια οι στάνταρ τροχοί αλουμινίου 17 ιντσών, οι τονισμένοι αεραγωγοί στους αγριεμένους προφυλακτήρες, οι οποίοι έρχονται στο χρώμα του αμαξώματος, τα πλαϊνά μαρσπιέ και η μειωμένη απόσταση από το έδαφος, λόγω της πιο σπορ ανάρτησης, δίνουν ακόμα πιο επιθετικό τόνο ενισχύοντας το ήδη δυναμικό προφίλ του Puma.
Καλό ποιοτικά και με hi-tech διάκοσμο είναι το ταμπλό του Ford Puma.
Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνο, με μπόλικη τεχνολογία και κορυφαίο σε αποσκευές
Το εσωτερικό και αυτής της έκδοσης του Puma χαρακτηρίζεται από το hi-tech περιβάλλον που διαμορφώνουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3ΆΆ και η στάνταρ οθόνη αφής 8ΆΆ, δημιουργώντας έτσι ένα καλαίσθητο και πλούσιο διάκοσμο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Πίσω από το τιμόνι θα συναντήσουμε τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων, ενώ οι σπορτίφ λεπτομέρειες της έκδοσης, όπως το flat-bottom τιμόνι και οι αλουμινένιες λεπτομέρειες δίνουν τον τόνο της ST-Line έκδοσης.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3ΆΆ είναι διαμορφώσιμος και προβάλλει πολύ ζωντανά τους χρωματισμούς.
Στον τομέα των χώρων 4 επιβάτες θα χωρέσουν με αρκετή άνεση, ενώ κορυφαίος είναι ο χώρος των αποσκευών με 456 λτ. χωρητικότητας συν το καινοτόμο σύστημα MegaBox που προσθέτει 80 επιπλέον λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το δάπεδο.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Με πολύ καλές επιδόσεις και οικονομικός
Ο 1,0 Ecoboost των 125 ίππων από μόνος του καταφέρνει και έχει εύρωστη λειτουργία σε μεγάλο φάσμα περιστροφής, ωστόσο το σημαντικότερο είναι πως τραβάει γερά από χαμηλά. Χαρακτηριστικό που ενισχύεται σε μεγάλο βαθμό από την εμπλοκή του ήπια υβριδικού συστήματος μίζας-γεννήτριας 48V και το bonus των 50 Nm που δίνουν έξτρα boost στις χαμηλές στροφές. Η επιτάχυνση γίνεται προοδευτικά, σχετικά ήσυχα και συγκριτικά με την χειροκίνητη έκδοση παρουσιάζει σημαντικά καλύτερες ρεπρίζ κατά 2-3 δλ. ελέω kickdown. Συγκεκριμένα θέλει 5,4 δλ. για το 60-100 και 7,0 για το 80-120 χλμ./ώρα αντίστοιχα, νούμερα πάρα πολύ καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το κιβώτιο δεν είναι ξυραφένιο στις αλλαγές, ωστόσο τις κάνει με απαλό τρόπο και φροντίζοντας να ρυθμίζει τις στροφές του κινητήρα εκεί που θα έχει τα περισσότερα αποθέματα ροπής και χωρίς να αμφιταλαντεύεται αν θα αλλάξει σχέση ή όχι και χωρίς να φέρνει αντιρρήσεις στο χειροκίνητο κατέβασμα, όπως έχουμε δει σε άλλες εφαρμογές.. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει και καλές τιμές κατανάλωσης, η οποία μετρήθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ. (στα 7,8 το αυτόματο μη υβριδικό Puma και στα 6,2 λτ./100 χλμ. το χειροκίνητο υβριδικό αντίστοιχα). Από εκεί και πέρα ανάλογα τις ορέξεις του οδηγού, υπάρχει και το κατάλληλο οδηγικό πρόγραμμα οδήγησης (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail), τα οποίο επεμβαίνει είτε στην απόκριση του κινητήρα και στις στροφές που αλλάζει η σχέση για τα ECO και Sport είτε στη λειτουργία του ESP για τα Slippery και Trail.
Το Puma είναι αναμφίβολα το πιο απολαυστικό μικρό SUV στο δρόμο και από τα λίγα που μπορούν να συγκριθούν στο fun to drive με χάτσμπακ κατασκευές.
Στο δρόμο: Πάντα απολαυστικό
Η πιο σφιχτή ανάρτηση προσφέρει κορυφαία αποτελεσματικότητα, χάρη στο εξαιρετικό κράτημα και τη συγκρατημένη κλίση, τη στιγμή που κάθε αντίδραση δεν έρχεται ποτέ απρόβλεπτα.
Το Puma είναι αναμφίβολα το πιο απολαυστικό μικρό SUV στο δρόμο και από τα λίγα που μπορούν να συγκριθούν στο fun to drive με χάτσμπακ κατασκευές. Το τιμόνι είναι τόσο κοφτερό και ακριβές, όσο χρειάζεται για να σε εμπνέει και να κάνει το μπροστινό μέρος υπάκουο σε κάθε εντολή. Συγχρόνως η πιο σφιχτή ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) της ST-Line έκδοσης, προσφέρει κορυφαία αποτελεσματικότητα, χάρη στο εξαιρετικό κράτημα και τη συγκρατημένη κλίση, τη στιγμή που κάθε αντίδραση δεν έρχεται ποτέ απρόβλεπτα ή απότομα. Μάλιστα χωρίς αυτό να επηρεάζει την άνεση του μοντέλου στο δρόμο, που παίρνει καλό βαθμό στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στη λειτουργία Sport θα κρατήσει ψηλά τις στροφές για να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την ισχύ του συνόλου, ενώ τέλος, η επιλογή Trail από το σύστημα παραμετροποίησης, δίνει τη δυνατότητα στο Puma να πατήσει και σε πιο κακοτράχαλες διαδρομές, με τους όποιους περιορισμούς να έρχονται από τη σχετικά χαμηλά -για SUV- απόσταση από το έδαφος.
Η γνώμη μας
+ Εμφάνιση, επιδόσεις, κινητήρας-κιβώτιο, οδική συμπεριφορά, χώρος αποσκευών, προγράμματα λειτουργίας οδήγησης, τεχνολογία, εξοπλισμός, 8 χρόνια εγγύηση - Φάρδος πίσω καθίσματος
Η ήπια υβριδική έκδοση με τους 125 ίππους, προσφέρει ένα ισορροπημένο προφίλ ανάμεσα σε επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, με το αυτόματο κιβώτιο να δίνει έξτρα πόντους στην ευκολία χρήσης, ειδικά εντός πόλης. Ο υπερπλήρης εξοπλισμός και η 8ετής εγγύησης διαμορφώνουν ένα VFM πακέτο συγκριτικά με την τιμή του.