4κύλινδρος turbo σε μοντέλο της Porsche;;; Και όμως γίνεται! Με απόλυτη επιτυχία αφού ο ήχος είναι γνήσιος Porsche, ενώ οι επιδόσεις κορυφαίες όπως προστάζουν τα στάνταρ του Τσούφενχάουζεν.

Πλαίσιο γρανίτης για την μικρή ανοικτή Porsche. Φαίνεται ξεκάθαρα πως μπορεί να αντέξει πολλά περισσότερα από τα 300 άλογα αυτής της έκδοσης.

Ο ορισμός της τελειότητας. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK είναι αστραπιαίο στις εναλλαγές των ταχυτήτων αφού νιώθεις τις σχέσεις να αλλάζουν σαν πυροβολητά…

Ανάφλεξη!

34.266 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2018)

Γυρνάμε το κλειδί, ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία και υποκλινόμαστε στη δουλειά που έχει κάνει ο Υπεύθυνος Ακουστικής, «Dr. Schallmeister». Ο τετρακύλινδρος, boxer τούρμπο των 1.988 κυβικών εκατοστών θυμίζει αρκετά τη μελωδία ενός flat-six, είναι περισσότερο μεταλλικός -στα πρότυπα της Porsche- και λιγότερο μπάσος, ενώ όταν επιλέξεις τα sport προγράμματα λειτουργίας (Sport & Sport+) και πατήσεις γερά το γκάζι τον αισθάνεσαι ακόμη πιο άγριο, ξερό, τραχύ και μεταλλικό για να δέσει αρμονικά ηχητικά με τον παραγόμενο ήχο των εξατμίσεων. Και μάλιστα, όλα τα παραπάνω χωρίς να χρειάζεται να ανοίξεις το παράθυρο ή να κατεβάσεις την οροφή, όπως δηλαδή μας είχε εξηγήσει 15 χρόνια πιο πριν στην παρουσίαση της 911.

Αφήνοντας τώρα το ηχητικό και περνώντας στο τεχνικό κομμάτι, στο πεδίο του «Dr. Motormeister», να πούμε πως πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα ο 2λιτρος κινητήρας της Boxster έχει όλα τα τεχνολογικά καλούδια της σύγχρονης εποχής. Είναι άμεσου ψεκασμού, διαθέτει VarioCam Plus με μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και βυθίσματος βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ το turbo δουλεύει στο 1,4 bar. Σχετικά ψηλά δηλαδή, όμως στην πράξη ο κινητήρας στροφάρει με λύσσα από τις 2.200 έως και τις 7.500 σ.α.λ.., σαν να ήταν ατμοσφαιρικός και πολύ πιο πάνω από το φάσμα περιστροφής της μέγιστης ισχύς (300 PS @ 6.500 σ.α.λ.). Στις χαμηλές στροφές από την άλλη υπάρχει ένα πολύ μικρό lag όμως στο κάτω κάτω αυτό καθόλου δεν σε ενοχλεί αφού σε αυτήν την περίπτωση κινείσαι σε καθημερινούς ρυθμούς. Και τότε τα 380 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.950 έως τις 4.500 σ.α.λ. σε καλύπτουν και με το παραπάνω.

Όσο τέλος για την κατανάλωση; Δεν θα γράψουμε το κλισέ πως «αυτόν που θα την αγοράσει, δεν τον ενδιαφέρει», γιατί διαφορετικά ποιος ο λόγος η ίδια η Porsche να μπει στη σφαίρα του τούρμπο και να ρίξει τα κυβικά στα 2 λίτρα; Για την ακρίβεια, λοιπόν, η Porsche ανακοινώνει 6,9 λτ./100 χλμ. με το PDK, στην πράξη όμως υπολογίστε σε οικονομικό ρυθμό οδήγησης γύρω στα 9,5 λτ. (αυτοκινητόδρομος με λίγα χλμ./ώρα), γύρω στα 12 λτ./100 χλμ. σε normal καθημερινούς ρυθμούς και πολλά παραπάνω (20+ λτ./100 χλμ.) εφόσον επιλέξετε κάποιο από τα Sport προγράμματα και έχετε βαρύ πόδι.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ELASTIKA 2024
NISSAN