Ανατροπές; Mόνο στα live αποτελέσματα…

    227.034 Επισκέψεις στο άρθρο (25/9/2018)

    Είχαμε γράψει και στην αντίστοιχη δοκιμή των μικρών crossover πως καμιά 20αριά χρόνια πριν δε θα ήταν και δύσκολο σε μια τέτοια δοκιμασία να είχαμε ανατροπές. Ξέρετε, αυτές τις δυσάρεστες με τον ουρανό του αυτοκινήτου κάτω και το πάτωμα… πάνω. Ειδικά με μοντέλα σαν τα μικρομεσαία crossover. Κάτι το ψηλό κέντρο βάρους, κάτι οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και το κακό θα μπορούσε να γίνει μια χαρά. Βέβαια τότε τα μικρομεσαία crossover δεν ήταν και τόσο πολλά. Σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, τόσο από ποσοτικής πλευράς (μετά από το πρωτοπόρο Nissan Qashqai τo 1996 σχεδόν όλοι οι mainstream κατασκευαστές προσφέρουν σήμερα και μία πρόταση), όσο και… ποιοτικής. Τα μικρομεσαία crossover είναι τόσο ασφαλή, που στη διάρκεια της δοκιμής ασχοληθήκαμε μόνο με ανατροπές που είχαν να κάνουν μόνο με τη live διαδικασία της δοκιμής και της real time κατάταξης βάσει των αποτελεσμάτων.

    Σήμερα οι εταιρείες έχουν περισσότερα μέσα για την εξέλιξη και το σχεδιασμό ενός μοντέλου και κυρίως έχουν στη διάθεσή τους και το ESP, που είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα. Αρκετά μάλιστα crossover διαθέτουν ειδικό λογισμικό στο ESP, που σε περίπτωση έντονης κλίσης φρενάρει κατάλληλα τους τροχούς για την αποτροπή πιθανής ανατροπής. 

    Ποιο είναι όμως το όριο; Με πόσα μπορεί ένα φορτωμένο ήδη βαρύ και ψηλό όχημα να εκτελέσει με ασφάλεια έναν απότομο ελιγμό αποφυγής κινδύνου; Και μιλάμε για μοντέλα που είναι κατΆ εξοχήν οικογενειακά, οπότε η ασφάλεια είναι παράγοντας SOS.

    Τελικά ξεκινήσαμε στα 68.  Mε δεδομένες τις επιδόσεις των μικρότερων, ελαφρύτερων και χαμηλότερων μικρών crossover περιμέναμε τον νικητή λίγο χαμηλότερα από τα 76 χλμ./ώρα, που σημείωσε το Peugeot 2008. Και πέσαμε διάνα με την κορυφή να ορίζεται στα 75 χλμ./ώρα. Φυσικά η ατμόσφαιρα του LIVΕ είχε και πάλι την αγωνία των δοκιμαστικών ενός αγώνα F1 με τα δεδομένα να αλλάζουν από πέρασμα σε πέρασμα. Αυτές είναι (ευτυχώς) και οι μόνες ανατροπές που είδαμε.

    Karoq και Tiguan στην κορυφή
    Βασισμένα στο άκρως αποτελεσματικό τους ESP τα ομογάλακτα Skoda Karoq και VW Tiguan κατάφεραν την κορυφαία «καθαρή» επίδοση με 75 χλμ./ώρα. Και τα δύο κατάφεραν να περάσουν και με 76 χλμ./ώρα, αλλά οι προσπάθειές τους «κόπηκαν» ως πολύ οριακές. Η Mercedes GLA 200 με το αρχοντικό και στιβαρό της «πάτημα» κατάφερε να περάσει τη δοκιμασία με 76 χλμ./ώρα, αλλά ένεκα χρήσης μεγαλύτερων τροχών βρέθηκε με ποινή στην 3η θέση της κατάταξης.  Ίδια «ποινή» και για την BMW X1, που είχε τις πιο άμεσες αντιδράσεις, το καλύτερο τιμόνι και φυσικά μια πολύ καλή επίδοση. Στο club των 73 χλμ./ώρα βρέθηκαν 3 μοντέλα, το Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 και το Toyota C-HR. Όλες οι βελτιώσεις σε τιμόνι και ανάρτηση έπιασαν τόπο στο Nissan Qashqai, που ουσιαστικά άνοιξε και το δρόμο της κατηγορίας.  Μαζί και το εντυπωσιακό Peugeot 3008, που θα μπορούσε το κάτι παραπάνω αν είχε λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση. Μετά θα έχανε σε άνεση. Η γραμμή ισορροπίας είναι λεπτή. Το φουτουριστικό σε σχεδίαση Toyota C-HR ξέρει να την ισορροπεί. Το Mitsubishi Eclipse Cross εκτός από τις εντυπώσεις κερδίζει και την ουσία, τουλάχιστον στο μοντέλο, που είχαμε στη διάθεσή μας. Η έμφαση στην άνεση που δίνουν τα Audi Q3 και  Οpel Grandland X τα κράτησε στα 72 χλμ./ώρα. Το ίδιο και το Ford Kuga με την απλή ανάρτηση, από το οποίο περιμέναμε ομολογούμε κάτι παραπάνω. Μας κακοέμαθαν βλέπετε οι κορυφαίες οι επιδόσεις των Fiesta και ΕcoSport στις αντίστοιχες δοκιμές της κατηγορίας τους. Είχαμε και μοντέλα διαφορετικών προδιαγραφών, το πανίσχυρο Volvo XC40 Τ5 και το πετρελαιοκίνητο Renault Kadjar 4Χ4 για τα οποία διαβάσατε ήδη τις εντυπώσεις μας.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    ELASTIKA 2024
    OPEL