- Η μια άποψη λέει service πριν τις καλοκαιρινές διακοπές
- Γιατί τότε τρώει ζόρια & κάνει πολλά χλμ., άρα το θες φρέσκο
- Η άλλη λέει μετα το καλοκαίρι που θα `χουν ζοριστεί όλα
- Τα αλλάζεις και είναι σένια όλο το χρόνο
Πρόσφατα αναρωτηθήκαμε πότε είναι η ιδανική εποχή για να αλλάξεις λάστιχα, με τις απόψεις σαν να διίστανται. Όπως λοιπόν και το θέμα την αλλαγής ελαστικών, έτσι και το ετήσιο service, απασχολεί συχνά τις συζητήσεις ανάμεσα σε οδηγούς. Πότε είναι λοιπόν η ιδανική περίοδος για να γίνει, πριν ή μετά τις καλοκαιρινές διακοπές;
Η πρώτη άποψη λέει ότι πριν το καλοκαίρι πρέπει να του `χεις κάνει την συντήρησή του. Το καλοκαίρι ζορίζεται, με τις ζέστες και τους καύσωνες αλλά και τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης. Με τη ζέστη το μοτέρ χρειάζεται φρέσκα λάδια για να το βοηθούν να αποβάλει τη ζέστη. Χρειάζεται περισσότερο από ποτέ το ψυκτικό υγρό να είναι επαρκές και η αλλαγή του να έχει γίνει πρόσφατα, όχι να είναι 10 χρόνια μέσα, γιατί τότε χάνει τις μισές του ιδιότητες και το σύστημα ψύξης ζορίζεται πολύ.
Το καλοκαίρι επίσης είναι που οι περισσότεροι οδηγοί γράφουν τα περισσότερα χλμ. σε αυτοκινητόδρομο. Τα συνεχή χιλιόμετρα σε συνδυασμό με τη ζέστη «ζορίζουν» το αυτοκίνητο και άρα θες να είναι σε φόρμα. Για να μην αναφερθούμε στα ζόρια που περνά κάθε καλοκαίρι για να σε πάει στις δύσβατες παραλίες που θες, χωματόδρομοι, λακκούβες, σκόνη και λάστιχα που… σπινιάρουν. Δεν θες να είναι παραμελημένο σε μια τέτοια περίσταση γιατί αν σε αφήσει σε καμιά ερημιά… κλάφτα Χαράλαμπε!
Η άλλη άποψη όμως, θέλει τα service να γίνονται ακριβώς μετά τις διακοπές του καλοκαιριού. Όπως αναφέραμε παραπάνω, τότε είναι που ζορίζεται και έτσι είναι ιδανικό να «φάει τα ζόρια» με τα παλιά λάδια, φίλτρα, ψυκτικό υγρό κλπ. και μετά, μαζί με ένα καλό πλύσιμο να του κάνεις και το σχετικό service. Aσε που το καλοκαίρι με τα κακοτράχαλα μπορεί να βγάλει καμια ζημιά στην ανάρτηση που αν δεν κάνει έλεγχο ο μάστορας κατά το σέρβις, μπορεί να κυκλοφορείς όλο το χρόνο έτσι!
Στην τελική, όλοι οι ειδικοί λένε πως η μεγαλύτερη φθορά στον κινητήρα γίνεται τα πρώτα λεπτά λειτουργίας ειδικά με χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος. Όταν έρθουν λοιπόν αυτές οι χαμηλές θερμοκρασίες το χειμώνα, δεν θες να έχεις λάδια κλπ. που έχουν στην πλάτη τους ολόκληρο ελληνικό καλοκαίρι.
Εσύ όμως ποιας άποψης οπαδός είσαι; Προτιμάς να το κάνεις «σαν καινούργιο» πριν φύγεις για διακοπές; Ή να φάει σκόνες, ζέστες και τα υπόλοιπα ζόρια του καλοκαιριού και μετά να το σενιάρεις για τον χειμώνα;