Ford: 7 σημεία στην ιστορία της που λίγοι ξέρουν

Ford: 7 σημεία στην ιστορία της που λίγοι ξέρουν

2.255 Επισκέψεις στο άρθρο

- Ήξερες ότι ο πρώτος κινητήρας της Ford φτιάχτηκε στη κουζίνα του ιδρυτή της;
- Το Fiesta ήταν το πρώτο μικρό με diesel κινητήρα και το πρώτο που είχε σύστημα ABS
- Χάρη στο Model T, το αυτοκίνητο σταμάτησε να απευθύνεται μόνο στους πλούσιους
- Έφτασε το 1 εκατ. πωλήσεις το 1915 όταν άλλες μάρκες έκαναν τα πρώτα τους βήματα

Ήξερες ότι ο πρώτος κινητήρας της Ford φτιάχτηκε στη κουζίνα του ιδρυτή της;

Η ιστορία της μάρκας Ford είναι γεμάτη από μεγάλες στιγμές και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένας από τους κατασκευαστές που έχει συμβάλει τα μέγιστα στο να γίνει το αυτοκίνητο αυτό που ξέρουμε σήμερα. Θα μπορούσαμε να επισημάνουμε αμέτρητες στιγμές-κλειδιά που σημάδεψαν την ιστορία της όπως την προσπάθεια εξαγοράς της Ferrari τη δεκαετία του 1960 που οδήγησε στη γέννηση του θρυλικού Ford GT40, όμως επιλέξαμε 7 άλλες στιγμές κλειδιά που καθόρισαν με τον τρόπο τους τον κόσμο της αυτοκίνησης.

Επισήμως, η μάρκα Ford γεννήθηκε το 1903, αλλά ο πρώτος κινητήρας της μάρκας κατασκευάστηκε από τον Henry Ford 10 χρόνια νωρίτερα, το 1893 στην κουζίνα του σπιτιού του. Γεννημένος σε μια φτωχή οικογένεια σε μια φάρμα δυτικά του Ντιτρόιτ, ο Henry Ford άρχισε να εργάζεται ως μαθητευόμενος μηχανικός το 1879. Το 1891, βρήκε μια θέση μηχανικού στην εταιρεία Edison και δύο χρόνια αργότερα έγινε αρχιμηχανικός. Αυτό του έδωσε αρκετό χρόνο και χρήματα για να πειραματιστεί με βενζινοκινητήρες. Το 1893, στο τραπέζι της κουζίνας του νοικιασμένου σπιτιού του στη λεωφόρο Bagley, κατασκεύασε τον πρώτο του βενζινοκινητήρα.

Το Fiesta ήταν το πρώτο μικρό με diesel κινητήρα και το πρώτο που είχε σύστημα ABS

Το Ford Fiesta λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1976 και κατέχει μια πολύ σημαντική θέση στις καρδιές πολλών οικογενειών στην Βαλένθια της Ισπανίας, καθώς το μοντέλο αυτό οδήγησε στην κατασκευή του τοπικού εργοστασίου Almussafes. Το Fiesta ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο Ford, καθώς και το πρώτο που προσφέρθηκε ως τρίθυρο hatchback. Το 1983 έφτασε η δεύτερη γενιά του μοντέλου με μια σημαντική καινοτομία, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που συνδυάστηκε με κινητήρα diesel. Ένα νέο ορόσημο επετεύχθη στην τρίτη του γενιά, όταν έγινε το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του που εξοπλίστηκε με σύστημα ABS. 

Χάρη στο Model T, το αυτοκίνητο σταμάτησε να απευθύνεται μόνο στους πλούσιους

Μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της Ford συνέβη το 1908, όταν βγήκε από τις γραμμές παραγωγή το πρώτο Model Τ από το εργοστάσιο του Μίσιγκαν. Ήταν ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, εύκολο στην οδήγηση και, πάνω απ όλα, προσιτό για την ανερχόμενη τότε μεσαία τάξη της Βόρειας Αμερικής. Κόστιζε 260 δολάρια (περίπου 8.000 ευρώ σήμερα), μια λογική τιμή για την εποχή εκείνη. Έκτοτε, το αυτοκίνητο έπαψε να είναι ένα προϊόν αποκλειστικά για πλούσιους και έγινε μέρος της καθημερινής ζωής των ανθρώπων.

Έφτασε το 1 εκατ. πωλήσεις το 1915 όταν άλλες μάρκες έκαναν τα πρώτα τους βήματα

Η Ford λάνσαρε τη γραμμή συναρμολόγησης το 1913 και αυτό της επέτρεψε να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση που είχαν τα αυτοκίνητά της. Δύο χρόνια αργότερα, το 1915, ενώ η Ευρώπη βρισκόταν στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, το εκατομμυριοστό Ford Model T βγήκε από το εργοστάσιο του Μίσιγκαν, γεγονός που αποτελούσε άθλο για την εποχή, αφού πολλές από τις τωρινές διάσημες μάρκες δεν είχαν καν ακόμη ιδρυθεί ή έκαναν τα πρώτα τους βήματα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
LINGLONG STOXOS TOP 5
test center