ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H ξεχωριστή σχεδίαση αντικαταστάθηκε από λεπτομέρειες & στολίδια

H ξεχωριστή σχεδίαση αντικαταστάθηκε από λεπτομέρειες & στολίδια

3.139 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2023)

- Τα αυτοκίνητα παλιά ήταν πιο ξεχωριστά & όμορφα, παρότι πιο λιτά από τα καινούργια
- Σήμερα τα βασικά σχήματα είναι όλα ίδια & τα μοντέλα ξεχωρίζουν από μικρές λεπτομέρειες, όπως η μάσκα, τα φώτα ή ένα σπόιλερ
- Η αεροδυναμική & τα crash test έχουν καθορίσει τη βασική σχεδίαση, όπως το ύψος και το σχήμα του καπό
- Έχουμε ξεχάσει πως είναι τα όμορφα αυτοκίνητα & πλέον θαμπωνόμαστε από «μπιχλιμπίδια»

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τα παλιά αυτοκίνητα ήταν πιο ξεχωριστά & όμορφα, παρότι πιο λιτά από τα καινούργια

Πως γίνεται και τα παλιά αυτοκίνητα ήταν πιο όμορφα αλλά και πιο λιτά από τα καινούργια; Πως έγινε και χάθηκε η έμφαση στη σχεδίαση, στο σχήμα, τις γραμμές και την απλότητα, και πλέον όλα τα αμάξια είναι ίδια, και διαφέρουν απλά στα στολίδια, όπως τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα;
 

Σήμερα τα βασικά σχήματα είναι ίδια & τα μοντέλα ξεχωρίζουν από μικρές λεπτομέρειες, όπως η μάσκα, τα φώτα ή ένα σπόιλερ

Η σχεδίαση είναι το πρώτο πράγμα που πουλάει αυτοκίνητα. Θα περίμενε κανείς όσο ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο λυσαλαίος, η σχεδίαση να βελτιώνεται, όχι να χειροτερεύει. Αν και τα ηλεκτρικά έχουν δώσει μερικά καινούργια σχήματα και αρκετά όμορφα, πρωτότυπα σχέδια, το βασικό που πουλάει πλέον δεν είναι η βασική σχεδίαση αλλά τα στολίδια, οι λεπτομέρειες που πιάνει μεν ο φακός, όμως χάνονται σε ένα βαρετό, και ίδιο κατά τα άλλα σχήμα.

Είναι σαν οι κατασκευαστές να συμφώνησαν πως όλα τα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας θα είναι βασικά τα ίδια, και οι διαφορές τους θα εστιάζονται σε στολίδια και φτιασίδια. Μια γρίλια έτσι, ένα σπόιλερ αλλιώς, λίγο έτσι τα εμπρός φώτα, λίγο αλλιώς τα πίσω, και πάει λέγοντας. Και αυτά είναι τα μόνα που ξεχωρίζουν και βασικά διαφοροποιούν. Σαφώς οι μάρκες ακόμη διαφέρουν, αλλά που είναι οι σημερινές Alfa 156 και τα Peugeot 406 Coupe;
 

Η αεροδυναμική & η ασφάλεια στα crash test έχει καθορίσει τη βασική σχεδίαση, όπως το ύψος και το σχήμα του καπό

Αλήθεια είναι πως η παθητική ασφάλεια έχει καθορίσει βασικά στοιχεία της σχεδίασης. Το ύψος του εμπρός μέρος του καπό από το έδαφος, για προστασία των πεζών, για παράδειγμα, απαγορεύει πλέον τα όμορφα μυτερά ρύγχη. Τα πτυσσόμενα φώτα το ίδιο. Και μετά είναι η αεροδυναμική. Δες για παράδειγμα τα kammback σχήματα, όπως καθιερώθηκαν από το Toyota Prius. Ένα τεχνολογικό διαμάντι, αλλά όχι και μνημείο σχεδίασης.
 

Έχουμε ξεχάσει πως είναι τα όμορφα αυτοκίνητα & πλέον θαμπωνόμαστε από «μπιχλιμπίδια»

Η απόσταση που χωρίζει σχεδιαστικά τα σημερινά αυτοκίνητα από αυτά του παρελθόντος είναι τεράστια. Αν κάτι έχει πραγματικά καινούργιο, όμορφο σχήμα, το λέμε ρετρό, και ας μην προέρχεται από κάποιο παλιό μοντέλο. Τόσο πολύ ξεχάσαμε τι θα πει ομορφιά, και θαμπώνουμε πια από τα φτιασίδια, όπως οι ιθαγενείς με τις χάντρες και τα καθρεφτάκια.

Εσύ βλέπεις τη διαφορά; Ποιο μοντέλο κάνει μπαμ με τα στολίδια του και ποιο με τη σχεδίασή του; Και τελικά τι προτιμάς και γιατί;

Toyota
Autotriti.gr