Η σκληρή πραγματικότητα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022

Η σκληρή πραγματικότητα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022

3.099 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2022)

Το ότι πριν χρόνια είχε ανακηρυχθεί πολλάκις σαν ο κορυφαίος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ οφείλονταν και στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, στις ακραίες συνθήκες που επέβαλε σε όλους όσους τολμούσαν να το αντιμετωπίσουν. Ο φετινός αγώνας θυμίζει σε όλους ότι τα «καλά κόποις κτώνται» και με μεγάλο τίμημα.

Πραγματικός αγώνας «με τα όλα του»

Ανατρέχοντας στην ιστορία του ράλλυ Ακρόπολις όχι μόνο οι παλιότεροι που το έζησαν αλλά και οι νέοι θα δούμε όλοι ότι ανέκαθεν ο αγώνας αυτός ήταν σκληρός και τιμωρός και όσους τον έπαιρναν αψήφιστα.

Οι πολλές Ειδικές Διαδρομές, η μεγάλη διάρκεια, η διαβόητη σκληρότητα των διαδρομών του και (εκείνες τις εποχές, μέχρι πριν 30 χρόνια περίπου) τα πολύ «σφιχτά» ωράρια κάλυψης των τμημάτων των διαδρομών μαζί βεβαίως με την εξαιρετική οργάνωση και την ελληνική φύση, την υποστήριξη του ΕΟΤ και της Πολιτείας ήταν οι παράγοντες που το είχαν αναδείξει πολλές φορές ως τον κορυφαίο αγώνα του θεσμού.

Το να τερματίζει το 20% από όσους έπαιρναν εκκίνηση δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο. Η πανωλεθρία εργοστασιακών συμμετοχών επίσης δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο. Ο μέγας Μπιόρν Βάλντεγκαρντ γεύτηκε την πίκρα εγκαταλείψεων επί σειρά πολλών ετών οδηγώντας εργοστασιακά αυτοκίνητα κορυφαία, όπως Porsche 911 και BMW 2002 και Lancia Stratos πριν το κατακτήσει για πρώτη φορά το 1977 με Ford Escort, αν θέλουμε να φέρουμε στο νου μας ένα παράδειγμα.  
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 δικαιώνει με πανηγυρικά σκληρό τρόπο τη φήμη του, γνήσιος διάδοχος των παλιών καταστάσεων.

Μπορεί τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να είναι ένα κλάσμα μικρό των παλαιών, οι Ειδικές Διαδρομές να είναι όσες αποτελούσαν ένα και μόνο σκέλος στα παλαιά Ακρόπολις, τα ωράρια κάλυψης των διαδρομών να είναι πλέον απολύτως ανθρώπινα, μπορεί τα service park να ξανακάνουν τα αυτοκίνητα καινούρια, μπορεί τα αυτοκίνητα να έχουν εξελιχθεί όμως αρκεί μια μέρα σαν την 2η ημέρα του φετινού αγώνα (Σάββατο, 10η Σεπτεμβρίου 2022) με τρείς επαναλαμβανόμενες δύο φορές η κάθε μια Ειδικές Διαδρομές να ανατρέψουν τις ελπίδες πολλών φερέλπιδων ομάδων και οδηγών.

Τα δύσκολα χώματα – που δεν έχουν καμιά σχέση με τα χώματα των παλιότερων Ακρόπολις στα οποία αναφερθήκαμε παραπάνω – και οι ψηλές θερμοκρασίες επέβαλαν «διόδια» με μεγάλο τίμημα σε πολλούς συμμετέχοντες ανθρώπους και μηχανές και συστήματα όπως ο ηλεκτροκινητήρας σε πολλά από τα κορυφαία αυτοκίνητα.

Ο κορυφαίος της Toyota, ο περσινός νικητής Κάλε Ροβάνπερα προσπαθώντας σκληρά να καλύψει την …χασούρα της πρώτης ημέρας που η σειρά εκκίνησης του επέβαλε να καθαρίζει πρώτος τον δρόμο δεν απέφυγε το λάθος. Το ομολόγησε ειλικρινά ο ίδιος παραδεχόμενος ότι δύσκολα θα δρέψει έστω και λίγους βαθμούς στην τελευταία ημέρα του αγώνα. Τη στιγμή μάλιστα που ήλπιζε ότι θα εξασφάλιζε το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έχοντας καλή επίδοση εδώ στην Ελλάδα.
Από το στόλο της Toyota απομένει ο Έβανς να ελπίζει να ανέβει στην πρώτη τριάδα όντας τέταρτος.
Από την πλευρά της η Ford προς μεγάλη απογοήτευση ΚΑΙ όλων των Ελλήνων θεατών έχασε τον Λεμπ λίγο πριν τη μέση της σημερινής μέρας (Σάββατο, 10η Σεπτεμβρίου) και τον Γκρήνσμιθ.
Αλώβητη έμεινε η τριάδα της Hyundai με κορυφαίο τον Νεβίλ (και όχι Νωβίλ όπως συνήθιζα να τον λέω… με διόρθωσαν με τάκτ δικοί του άνθρωποι) που εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των αντιπάλων του αλλά και κατάφερε να διαχειριστεί τα ελαστικά του με τον καλύτερο τρόπο. Για πρώτη φορά η κορεάτικη εταιρεία έχει τρία αυτοκίνητά της στην πρώτη τριάδα ελπίζοντας να τα κρατήσει εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
test center