• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποιος σκοτώνει τελικά το diesel;

Τέλος στα diesel μοτέρ

Διαβάστηκε από 18483 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/4/2017

Εσείς θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο με μοτέρ 10ετίας που σε πέντε χρόνια δεν θα μπορέσετε να το πουλήσετε και σύντομα θα πληρώνει πολλά τέλη ή και διόδια για να μπει στις πόλεις; Αξίζει ή όχι;

 
Εσείς θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο με ένα μοτέρ λανσαρισμένο πριν 10 ή δώδεκα χρόνια; Θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο που ξέρετε πως σε πέντε χρόνια δεν θα μπορέσετε να το πουλήσετε ποτέ; Θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο που ξέρετε πως σύντομα θα πληρώνει πολλά τέλη ή και διόδια για να μπει στις πόλεις;

Το ντίζελ πεθαίνει. Όχι γιατί μας αρέσει, ίσα ίσα, αλλά γιατί απέτυχε να πείσει τις κυβερνήσεις για τις καλές του προθέσεις. Όταν στις αρχές του 2000 τόσες χώρες, και αργότερα και η Ελλάδα, προέτρεψαν τον κόσμο να αγοράσει ντίζελ για να γλιτώσουν από το διοξείδιο του άνθρακα, υπήρχε μία βασική προϋπόθεση που θεωρούσαν δεδομένη:

Οι κατασκευαστές θα συμμορφώνονταν με τις νόρμες Euro5 και Euro6 που, στα χαρτιά, έκαναν τους ντίζελ παραδεισένιους. Όμως οι κατασκευαστές δεν τήρησαν τις υποσχέσεις τους. Πιεσμένοι από τον ανταγωνισμό και τα νέα όρια, βρήκαν πιο εύκολο να εξαπατούν τις μετρήσεις βάζοντας τους κινητήρες να λειτουργούν, με ή χωρίς κάποιο σύστημα, ειδικά για αυτές. Η VW ήταν ο μεγάλος ένοχος, όμως όλοι οι κατασκευαστές ήταν μέχρι και 10 φορές πάνω από τα όρια.

Αυτό δεν μπορούσε να περάσει έτσι. Με τους νέους τρόπους μετρήσεων από του χρόνου, τα ντίζελ θα μετρούνται σε συνθήκες δρόμου. Δεν έχουν καμία ελπίδα, και αυτό το ξέρουν οι κατασκευαστές.

Δεν υπάρχει ούτε χρόνος, ούτε χρήμα, αλλά ούτε και αγορά πλέον που να κάνει την επένδυση σε εξέλιξη νέων κινητήρων ντίζελ λογική κίνηση. Αυτή τη στιγμή ούτε ένας κατασκευαστής δεν εξελίσσει ή έχει σχέδια να εξελίξει πετρελαιοκινητήρα.

Η ζήτηση έχει ήδη πέσει και θα πέσει κι άλλο αφού οι εταιρείες λίζινγκ της Ευρώπης που προπωλούν τα αυτοκίνητα σε δεύτερο χέρι, δεν θέλουν ντίζελ, καθότι σε τρία-τέσσερα χρόνια, δεν θα τα θέλει κανείς.

Με το πιο φρέσκο ντίζελ μοτέρ, το 1.600άρι της Honda να έχει ήδη αποσυρθεί από την εταιρεία, είναι ενδεικτικό πόσο λίγα ντίζελ μοντέλα θα προσφέρονται μέχρι το 2020.

Το ντίζελ πέθανε γιατί μας έπεισε πως είναι καθαρό και δεν ήταν. Πέθανε γιατί οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να πληρώνουν το κόστος υγείας σε ανθρώπους και χρήμα και θα το βγάλουν από τις πόλεις των χωρών. Πέθανε γιατί οι κατασκευαστές δεν επενδύουν αφού έχουν καλύτερες νέες τεχνολογίες χωρίς το στίγμα της «απάτης» που άφησε το dieselgate.

Εσείς όμως τι λέτε; Επιμένετε ακόμη στο ντίζελ; Θεωρείτε πως έχει μέλλον παρότι έχει εγκαταλειφθεί από τους κατασκευαστές; Και τελικά νομίζετε πως είναι αναντικατάστατο; Τι λέτε; 

 
  • Kia Motors

    Σας δηλώνουμε επισήμως πως η εταιρεία μας εξελίσσει 3 νέες οικογένειες πετρελαιοκινητήρων που θα μπουν στην παραγωγή μέσα στα επόμενα έτη, και αναμένεται να πληρούν όλες τις προδιαγραφές ρύπων τουλάχιστον μέχρι το 2028 αυτόνομα, και αρκετά παραπάνω σε συνδυασμό με τα υβριδικά μας συστήματα.

      54
    • autotriti

      Απάντηση: Αν μιλάτε για μικρά αυτοκίνητα και βρήκε τρόπο η ΚΙΑ να φτιάξει πετρελαιοκινητήρες που να μπορούν να πιάσουν τα νέα αυστηρά όρια σε πραγματικές συνθήκες, τότε αυτό ειναι μεγάλη είδηση. Περιμένουμε λεπτομέρειες για να το δημοσιεύσουμε.

        8
  • Ευάγγελος Γέραλης

    Δυστυχώς το μόνο μέσο που μπορεί να κινηθεί οικονομικά ο μέσος και φτωχός πλέον Έλληνας τείνει να γίνει παρελθόν. Το μέλλον ανήκει άμεσα στα υβριδικά και σύντομα στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά για την χώρα μας που δεν παράγει ούτε οδοντογλυφίδες θα δεχτούμε και πάλι να γίνουμε η χωματερή των diesel αυτοκινήτων που θα εγκαταλείψουν οι προηγμένοι εταίροι μας στην Ευρώπη, εις βάρος της υγείας μας.

      43
  • deadiesel

    Πράγματι οι εταιρίες σταμάτησαν να εξελίσσουν τα diesel. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΑ από 1-4-18 δεν θα παράγονται ντιζελομηχανές για φορτηγά, λεωφορεία, τραίνα, πλοία και φυσικά αυτοκίνητα. Ολα τα παραπάνω θα το γυρίσουν σε αιολική ενέργεια, βλέπε πανιά...

      26
  • t@kis

    Αγαπητό autotriti, με όλη τη συμπάθεια που τρέφω για την δουλειά που κάνετε στον τομέα του αυτοκινήτου, θα προέτρεπα, ανεξαρτήτως συμφερόντων, να σταματήσετε τον επηρεασμό της κοινής γνώμης σχετικά με την αγορά diesel αυτοκινήτων αφού ουλτως ή άλλως ο κόσμος θα τα αγοράζει γιατί και οικονομικά είναι και μεταπωλητική αξία έχουν και σύγχρονους κινητήρες turbo και δεν ρυπαίνουν! Γι αυτό είναι και ακριβότερα! Σας λέω ότι κατέχω και τα 2! Κακά τα ψέματα δεν συμφέρει η βενζίνη! Και τα ατμοσφαιρικά βενζίνης καίνε τα άντερά τους τα turbo βενζίνη θέλουν εξέλιξη Σήμερα top ειναι τα turbo diesel, ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΧΑΛΑΤΕ ΤΗ ΦΗΜΗ ΤΟΥ site

      19
    • autotriti

      Απάντηση: Το πρόβλημα είναι ότι τελικά τα περισσότερα ντίζελ μοτέρ είναι πολύ πάνω από τα όρια των ρύπων. Αυτός είναι και ο λόγος που επιβάλλονται απαγορεύσεις σιγά σιγά, με αποτέλεσμα με το πέρασμα του χρόνου να χάνουν την μεταπωλητική τους αξία. Κατά τα άλλα η οικονομία αυτών των κινητήρων είναι δεδομένη, αλλά και τα νέα μοτέρ βενζίνης τα τελευταία χρόνια έχουν καταφέρει να ρίξουν την κατανάλωση κατά πολύ και συνεχίζουν να εξελίσσονται.

        2
  • t@kis

    Οι εταιρείες δεν εξελίσουν πλέον κινητήρες diesel, απλά γιατί...πουλάνε! Ότι δεν πουλάει αρκετά (ηλεκτροκίνητα βενζίνα υβριδικά) πρέπει να εξελιχθούν! Τώρα τι θα επικρατήσει σε 30 χρόνια δεν το γνωρίζουμε! Αλλά αν τα πετρελαιοκίνητα είναι.. Χάλια σε όλα γιατί τα ΔΧ και επαγγελματικά όσο ζω τα θυμάμαι diesel! Εσείς λέτε πέθανε το diesel εγώ λέω τα πάει μια χαρά και συνεχίζουν οι εταιρείες να βγάζουν diesel ακριβά! Τα βενζίνης δίνουν σε προσφορά TO DIESEL Ζεί για πολλά χρόνια μετά μόνο ο θεός ξέρει!

      17
  • Δημήτρης

    Αγαπητό Autotri, αποφασίστε επιτέλους για τα diesel. Από τη μία αυτό το άρθρο (και άλλα παρόμοια) και από την άλλη σπρώχνετε τον κόσμο να αγοράσει diesel με τα συγκριτικά σας (http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Peugeot-2008-1,6-100-PS-SsangYong-Tivoli-1,6-115-Suzuki-Vitara-1,6-120-PS_146541.asp) "Στις επόμενες σελίδες έχουμε επιλέξει τρία μοντέλα που πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές και μάλιστα στις diesel εκδοχές τους, για όσους δηλαδή κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως το χρόνο." Kαι στα αρνητικά του κάθε αυτοκινήτου κουβέντα για το μέλλον των diesel κλπ.

      15
    • autotriti

      Απάντηση: Αρχικά, σαν AutoΤρίτη, δεν κάνουμε διαχωρισμό στα μοντέλα που θα δοκιμάσουμε. Από εκεί και πέρα, μιλάμε για 3 πετρελαιοκινητήρες 1,6 κυβικών (ούτε 1000άρια ούτε 1,1 κλπ), ενώ τονίζουμε ότι αυτή τη στιγμή το ντίζελ το προτείνουμε σε όσους οδηγούς κάνουν πολλά χιλιόμετρα το χρόνο και κυρίως εκτός μεγάλων πόλεων, καθώς εκεί εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα με την ατμοσφαιρική ρύπανση.

        1
  • Χρήστος S

    Εξαρτάται πόσο θα το πληρώσει κάποιος. Τα περισσότερα από αυτά, δεν ξεπερνανε τα 5-6 χιλιάρικα, πράγμα που σημαίνει πως το πολύ σε 6 χρόνια (δεν παίζει να εφαρμοστεί κάτι νωρίτερα στην Ελλάδα), έχεις πάρει τα λεφτά σου πίσω από την οικονομία στα καύσιμα και μετά αν δεν μπορείς να το κρατήσεις άλλο, το πετάς και στην ουσία δεν έχεις χάσει τίποτα. Μιλάμε πάντα για μεταχειρισμενα δεκαετίας, που δεν ξεπερνάνε το τετραψηφιο νούμερο. Τώρα αν πάει κανένας και το πληρώσει δέκα και δεκαπέντε χιλιάρικα ή παραπάνω.....Ας το ψάξει λίγο καλύτερα......

      7
    • autotriti

      Απάντηση: Σε αυτό που λέτε όμως, θεωρείτε δεδομένο ότι το αυτοκίνητο θα κάνει πάνω από 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Επίσης μην ξεχνάμε ότι πετρελαιοκίνητα 10ετίας που λέτε, είναι τύπου euro 4 και πίσω, πολύ επιβλαβή για την ατμόσφαιρα.

        7
  • d

    βαρεθηκαμε να λετε το τι να κανουμε. εαν δεν γουσταρετε ντιζελ,μην αγοραστε ντιζελ. αληθεια, που κουβεντα για τον κορινθου πατρων και την ιονια...πριν μια βδομαδα μας πρηξατε με τα ματα φοβερα ΕΡΓΑ του @@λου. Τωρα,γιατι τετοια μουγκα;;;;;

      13
  • TZONIS

    ΕΝΑ ΕΧΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ,ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΣΑ ΤΟ SUV,ΤΗΣ ΤΟΓΙΟΤΑ, ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙ ΒΓΑΛΕΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

      12
  • Alekan

    Φιλε Δήμήτρη 12:19 έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο στο σχόλιο σου. Αρκεί κάποιος να δει συγκριτικά η/και μεμονομένες παρουσιάσεις του Autotriti τις τελευταίες 10 μέρες: C4/MEGANE/308, Kuga st-line, Tiguan, Micra/Yaris, Kia Sportage κλπ κλπ ΟΛΑ μα ΟΛΑ σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Σε παλαιότερο σχολιό μου, ο ιστότοπος μου απάντησε "ε δεν είπαμε ότι δε θα δοκιμάζουμε diesel αφου διατίθενται στην ελληνική αγορά". Η ουσία αγαπητοί συναναγνώστες είναι η εξής: Αν όντως "πεθάνουν" τα diesel, χαρές και πανηγύρια στους έχοντες ένα αφού η αξία τους θα ΑΝΕΒΕΙ. Και μη μου πείτε ότι θα απαγορευτούν στο κεντρο κλπ κλπ διότι όλοι ξέρουμε ότι πριν τη μόδα των diesel υπήρχαν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ diesel SUV που κυκλοφορόυσαν στην Αθήνα "παράνομα". Πλεον τα περισσότερα ΙΧ βγαίνουν τόσο σε εκδόσεις βενζίνης όσο και πετρελαίου - που θα ξεχωρίζει ο δυστυχος "τροχαίος" ότι το Smart μου είναι diesel και οχι βενζίνης (αφου θα βγάλω το cdi από πίσω), αρα θα απαγορεύεται να κυκλοφορεί? Τίποτα από αυτα δε θα μπορεί να είναι εφαρμόσιμο. Οποιος θέλει "στεγνές" επιδόσεις και κάνει λίγα χλμ το χρόνο, ναι ας πάρει βενζίνη. Οποιος θέλει ροπές και οικονομία ας πάρει diesel. Σε 10 χρόνια (καλά να είμαστε) εδώ θα είμαστε να συζητάμε πάλι ανάλογα. Μην τρομάζετε τον κόσμο ρε παιδιά....μη χαλάτε τη φήμη σας. Δεν υπάρχει άσπρο η μάυρο μόνο...

      12
  • Κωνσταντίνος

    Αγαπητό αυτό Τρίτη θα σου το γράψω για πολλοστή φορά, δεν σας βλέπω να κάνετε κάποια έρευνα για ολα τα ταξί που δεν έχουν βαλβίδες, για ολα τα φορτηγά που καπνίζουν σαν τον μουτζούρη, για ολουσ Εκείνους που πήραν euro 3 & euro 4 και κυκλοφορούν μεσα στην Αθήνα και η αστυνομία κάνει τα στραβά μάτια, για ολα τα ΙΧ βενζίνης που δεν έχουν καταλυτη, για ολα εκείνα τα ΚΤΕΟ που κάνουν έλεγχο με το κληρονομικό χάρισμα..!!! ας αφήσουμε τους ανθρώπους που πήραν ένα πετρέλαιο euro 5 & euro 6 στην ηρεμία τους... εξάλλου ένα τέτοιο αμαξι μέχρι να χαλάσει θέλει 300.000 χιλιόμετρα.. ε μετα ας πάρουν ένα ηλεκτροκίνητο!!!

      7
  • t@kis

    Αγαπητό autotriti ευχαριστώ για την απάντησή σας, αλλά θα επισημάνω ότι οι diesel σύγχρονοι κινητήρες δεν ρυπαίνουν το περιβάλον όπως γνωρίζετε, οι δε τυχόν περιορισμοί σε ελάχιστες πόλεις με αφορμή συγκεκριμένους ρύπους επιβάλονται για τον περιορισμό τους και τον περιορισμό της κατανάλωσης diesel για λόγους που ελχουν να κάνουν με τις εισαγωγές τα κέρδη των διυλιστηρίων τους κρατικούς φόρους κλπ Στην Ελλάδα μέχρι πριν λίγα χρόνια απαγορεύοταν η χρήση diesel σε μεγάλες πόλεις μόνο στα ΙΧ ενώ τα επαγγελματικά και αγροτικά κυκλοφορούσαν Δεν ήταν η ρύπανση ο λόγος αλλά οι εισπράξεις φόρου από το κράτος. Κάθε κράτος βρίσκει τρόπους να αυξήσει τα έσοδα από φρους. Ένας τρόπος είναι και η πρόφαση της ρύπανσης, ειδικά αν αναφέρεται σε συγκεκριμένο ρύπο και όχι στο σύνολο των εκπεμπόμενων καυσαερίων!

      6
    • autotriti

      Απάντηση: Όταν ξεκίνησε το diesel στην Ελλάδα όλος ο πλανήτης πίστευε ότι οι κατασκευαστές είχαν αναπτύξει τεχνολογία που εξουδετέρωνε τους καρκινογόνους ρύπους. Τώρα, μετά τα σκάνδαλα, ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι δεν μπορούν να πιάσουν τα όρια γιατί χρειάζονται πολλά χρήματα στην εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων, για αυτό και τα εγκαταλείπουν, ειδικά τα μοτέρ μικρού κυβισμού.

       
  • Χρήστος S

    Απάντηση προς Autotriti: Εννοείται πως παίρνει κάνεις ντιζελ γιατί κάνει πολλά χλμ και όχι χάριν γούστου. Όσο για τα euro4, όντως μιλάω γι αυτά, όπου οποίος μένει εκτός Αθηνών μπορεί να τα έχει νόμιμα. Τώρα για την μόλυνση της ατμόσφαιρας είναι μεγάλη κουβέντα και προσωπικά δεν θεωρώ πως το βενζολιο πχ, ειναι λιγότερο καρκινογονο από τα Nox. Σε κάθε περίπτωση εφόσων μιλάμε για ΜΕΚ, έχουμε βλαβερους ρύπους. Τώρα το λίγο ή το πολύ....

      4
  • France

    Μοιάζεται σαν το γαλλικό μου, αν και τα Χριστούγεννα έχει μισό χρόνο που πέρασαν αυτό συνεχίζει να αναβει λαμπάκια στο καντραν ότι κι όποτε του κατεβει,ετσι κι εδώ αν και η πρωταπριλια περασε το χαβά σας εσεις,ευτυχως ειμαι χοντροπετσος και δεν παιρνω σοβαρα ουτε το ένα ουτε το...άλλο

      3
    • autotriti

      Απάντηση: 6κύλινδροι κινητήρες diesel για μεγάλα και πολύ ακριβά αυτοκίνητα (όπως η 750 στην οποία αναφέρεται το άρθρο) θα συνεχίσουν να παράγονται. Οι κατασκευαστές σταμάτησαν να ασχολούνται με κινητήρες diesel μικρού κυβισμού για μικρά αυτοκίνητα, για αυτά δηλαδή που ενδιαφέρουν τους Έλληνες.

       
  • Ανδρέας

    Οι εγκαταστάσεις παραγωγής βενζίνης των μεγάλων πετρελαιοεταιριών,έχουν σταματήσει να δουλεύουν όπως δούλευαν,μέχρι και που έχουν αρχίσει να σκουριάζουν....

      2
  • Παναγιώτης

    Κυρία Λουκία προς Θεού και δεν είπατε για κατάργηση των πετρέλαιο κινητήρων, απλά έκανα παραπάνω πλάκα εκεί που είπατε ότι για σπάσιμο θα αγοράζατε Diesel.

     
  • loukia

    ...κύριε Παναγιώτη δεν διαφωνώ σε αυτά που γράφεται, τα κυβικά και η ιπποδύναμη όμως είναι ανυπέρβλητα... Δεν κρίνω, κ.τ.λ. ότι θα καταργηθεί το πετρέλαιο και τα οχήματα, όμως θα υπάρξει μια συρρίκνωση...

     
  • Παναγιώτης

    Κυρια Λουκια υπαρχει και αλλος συνδιασμος 1100 κυβικα οπως ειπα και euro 6 σε σασι kia pikanto και παει σαν καρο και χωνεται σαν πυγολαμπιδα.ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ.:D:DDDD.AUTOTRITI περα απο την πλακα αν απαγορευτει το πετρελαιο θα φαει πορτα πρωτα η βενζινη.

     
  • loukia

    ...εννοείται κύριε παναγιώτη ότι να έχει τουλάχιστον 500 άλογα!!! Είπαμε κάρο αγοράζουμε, όχι πυγολαμπίδα!!!

     
  • Παναγιώτης

    Γεια σας και παλι,το προβλημα ειναι μεγαλυτερο απο οσο νομιζαμε,οι εταιρειες καλα κανουν και πρεπει να ασχοληθουν απο 1500 κυβικα και ανω γιατι οι μικροτεροι ηταν μπουκωτηρες και ρυπογονοβλακεξ,οτι και να κανουμε Euro 5-6 ειναι πεντακαθαροι σαν κινητηρες σε σχεση με τους Euro 4.Ο.Φημες λενε οτι ο κυριος Καμινης υπεγραψε προγραμμα συμφορησης ωστε οι νεοι κινητηρες Euro 5-6-7 που ερχονται να μην μπαινουν στο κεντρο της αθηνας,γιατι δεν το καταλαβα?Ποιο ειναι αυτος?Τον κοσμο τον ρωτησε που πηγε και εσκασε τοσα λεφτα ?Και να τον περιοριζει και απο πανω?Οπως η Αγγλια απαγορευει πλεον ντιζελ συχρονης τεχνολογιας,Ας ξεκαθαριστει το τοπιο πλεον και να μαθει την αληθεια ο κοσμο ,πρεπει να κινηθει σε αγορα Diesel ?Θα εχει επιπλεον φορολογησεις και σε EUro 7 ?Πρεπει να γινει μαι ερευνα απο το Autotriti μηπως?Η και μια συνεντευξη?Οπως και να ειναι ο κοσμος πρεπει να μαθει την αληθεια τελος.

     
  • Nikos

    Βρε παιδια αμαν με το πετραιλεο αγορασα ενα Μερσεντες euro 5 Β 200cdi 1800cc καινουργιο και τωρα τι μου λετε οτι πρεπει να το πεταξω απο τα τεστ τα δικα σας το αποφάσισα ,εχω σταματηση να περνω το περιοδικο που το επερνα καθε εβδομαδα, να ονομασετε συγκεκριμένα πια μοδελα η πιες εταιριες ειναι εκτος οριων να ξερουμε τι να κανουμε συγνωμη για το υφος ,περιμενω απαντηση .Ευχαριστω Πολυ

     
  • loukia

    ...παρόλο που δεν είμαι υπέρ των πετρελαιοκίνητων οχημάτων για προσωπικούς λόγους, μόνο και μόνο γι'αυτά που διαβάζω, ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΕΝΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΕΤΣΙ ΓΙΑ 'ΣΠΑΣΙΜΟ...' ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΑ.-