Μηχανή μπροστά, πίσω, στο κέντρο και κίνηση μπροστά, πίσω ή 4χ4. Πόσο μαγκιά είναι μια μάρκα να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε είδους;
autotriti team
Πόσες μάρκες σήμερα φτιάχνουν κάτι διαφορετικό εκτός από διάφορα αμαξώματα στην ίδια πλατφόρμα; Και τελικά είναι κακό αυτό; Μήπως όμως υπάρχουν κάποιες που φτιάχνουν ότι τους αρέσει και δεν περιορίζονται σε ένα ή δύο είδη αυτοκινήτων; Είναι καλύτερα έτσι;
Για βάλε όλες τις μάρκες στη σειρά να δεις. Πόσες μάρκες απλά φτιάχνουν το ίδιο αυτοκίνητο σε διάφορα μεγέθη και ύψη; Μίνι, μικρό, μικρομεσαίο, μεσαίο, δύο-τρία SUV, όλα (βασικά) προσθιοκίνητα, με την ίδια βασικά ανάρτηση, πιθανώς στην ίδια ακριβώς πλατφόρμα.
Φυσικά δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτό, ίσα ίσα, έτσι μπορούμε να έχουμε ποικιλία και προσιτές τιμές. Ούτε είναι αυτό κακό αφού με τα ίδια μηχανικά σε πολλά μοντέλα η ποιότητα επεκτείνεται από τις πάνω προς τις κάτω κατηγορίες, ενώ η αξιοπιστία είναι καλύτερη από ποτέ.
Υπάρχουν όμως και μερικές μάρκες που έχουν τον δικό τους τρόπο. Μερικές μάρκες που έχουν στη γκάμα τους ότι τους αρέσει, όπως τους αρέσει. Που δεν διστάζουν να παράγουν μοντέλα σε κάθε σουλούπι και σε κάθε καλούπι.
Αν δει κανείς ας πούμε τον όμιλο VW, περιλαμβάνει μάρκες που φτιάχνουν προσθιοκίνητα (VW, Skoda, Seat, Audi), πισωκίνητα κεντρομήχανα (Porsche 714), πισωκίνητα πισωμήχανα (911), πισωκίνητα εμπροσθομήχανα (Panamera) και φυσικά τετρακίνητα (Audi, Porsche). Αν και εδώ που τα λέμε η «μαγκιά» ανήκει στην Porsche που παράγει τα πάντα, εκτός από ότι παράγουν όλοι οι άλλοι.
Μεταξύ Mini, ΒΜW και Rolls Royce, και αυτό ο όμιλος διαθέτει τα πάντα, με την i8 να μοστράρει στα κεντρομήχανα πισωκίνητα, την i3 στα πισωμήχανα πισωκίνητα, την 3άρα ένα παράδειγμα μπροστομήχανης πισωκίνητης, την Χ5 τετρακίνητη και φυσικά τα Mini και τα «μικρά» μοντέλα της BMW με κίνηση και μοτέρ εμπρός.
Η Mercedes έχει και αυτή ποικιλία στα μηχανικά, όμως δεν έχει κανένα κεντρομήχανο μοντέλο (πισωμήχανο πισωκίνητο είναι το Smart). Αντίθετα η Renault με τη Nissan διαθέτουν τα πάντα. Κινητήρα εμπρός και κίνηση εμπρός (Megane, Micra) ή κίνηση πίσω (370Z), κίνηση πίσω και κινητήρα στο κέντρο (Alpine) ή πίσω (Twingo) και φυσικά τετρακίνητα κάθε είδους και για τις δύο μάρκες.
Υπάρχει ακόμη ένας όμιλος που κλείνει το γκρουπ των τεσσάρων ομίλων που διαθέτουν και τους πέντε συνδυασμούς. Η Tata. Πρόκειται για την μητρική της Jaguar και Land Rover που σε συνδυασμό με τα πιο ειδικά οχήματα της ομώνυμης μάρκας στην Ινδία προσφέρει κίνηση εμπρός, πίσω και στους τέσσερις με μοτέρ εμπρός, πίσω και στο κέντρο.
Σημαίνει όμως κάτι αυτό; Κάνει έναν κατασκευαστή καλύτερο από έναν άλλον; Μεράκι; Όρεξη; Παράδοση; Είναι μαγκιά ή απλά σπατάλη πόρων; Και τελικά εσείς εντυπωσιάζεστε;
...το πιο δύσκολο κατασκευαστικά και όχι μόνο είναι το πισωκίνητο κεντρομήχανο... βέβαια η mercedes ΜΟΝΟ ΤΥΧΑΙΑ... δεν ασχολείται με τέτοιου είδους κατασκευές... τώρα προσωπικά λέω ότι μπορούσε να πετύχει όμως προτιμάει τα σίγουρα... τα μοντέλα της σε οδήγηση είναι τα πιο ασφαλή... βάση της κατασκευής που έχουν και μιλάω για ατυχήματα λόγω κατασκευής σασί-οδηγοκεντρικότητας...
...το πιο δύσκολο κατασκευαστικά και όχι μόνο είναι το πισωκίνητο κεντρομήχανο... βέβαια η mercedes ΜΟΝΟ ΤΥΧΑΙΑ... δεν ασχολείται με τέτοιου είδους κατασκευές... τώρα προσωπικά λέω ότι μπορούσε να πετύχει όμως προτιμάει τα σίγουρα... τα μοντέλα της σε οδήγηση είναι τα πιο ασφαλή... βάση της κατασκευής που έχουν και μιλάω για ατυχήματα λόγω κατασκευής σασί-οδηγοκεντρικότητας...