• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του.

Ο παππούς των σύγχρονων πλαισίων αποτελεί αυτό του Citroen Traction Avant του 1934.

Ο θρυλικός Σκαραβαίος της VW είχε πάτωμα με ξεχωριστό αμάξωμα.

Τι είναι τελικά η πλατφόρμα;

Διαβάστηκε από 20069 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/1/2019
 

Κάποιοι το λένε πλαίσιο, οι παλιότεροι «σασί» και άλλοι «πάτωμα». Τι είναι τελικά η πλατφόρμα;

Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του. Οι αρχικές προδιαγραφές αυτού ορίζουν και τις μετέπειτα μηχανολογικές επιλογές των μηχανικών, όπως την κατηγορία του αυτοκινήτου, τους διατιθέμενους κινητήρες, τις αναρτήσεις, το σχήμα και οτιδήποτε άλλο απαρτίζει ένα αυτοκίνητο.

Ο κύριος λόγος που στο παρελθόν τα αυτοκίνητα δεν αφορούσαν μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού όπως σήμερα, ήταν φυσικά το κόστος. Αυτό το υψηλό κόστος οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι ήταν πολύ δύσκολο για τους κατασκευαστές να επιτύχουν οικονομίες κλίμακος. Οικονομία κλίμακος επιτυγχάνεται όταν ένα εξάρτημα χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα. Αυτό ήταν εν πολλοίς εφικτό σε πολλά εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου όπως κινητήρες, κιβώτια κ.ο.κ, αλλά όχι εύκολα επιτεύξιμο σε πλαίσια-πλατφόρμες...

Τι συνέβαινε μέχρι πρόσφατα;
Τα πράγματα είχαν λίγο-πολύ ως εξής: Ένας κατασκευαστής που διέθετε αυτοκίνητα σε πολλές κατηγορίες, θα έπρεπε να έχει και τον αντίστοιχο αριθμό πλατφορμών. Αυτό φυσικά, αναπόφευκτα, ήταν για τον κατασκευαστή αναγκαίο κακό για μια σειρά από λόγους. Από λογιστικούς μέχρι και χωροταξικούς και οργάνωσης παραγωγής. Πέρα από αυτό, ήταν και το θέμα της επιλογής υλικών. Και εδώ τα πράγματα ήταν «μετρημένα κουκιά».

Η μεταλλουργική τεχνολογία, οι τεχνολογίες κατεργασιών καθώς και οι αντίστοιχες των συγκολλήσεων του παρελθόντος, δεν επέτρεπαν μείγματα υλικών, υψηλές ακαμψίες και ζώνες μεταβλητής παραμόρφωσης όπως διαθέτει η μεγάλη πλειοψηφία των σημερινών οχημάτων. Το βασικό συστατικό ήταν το ατσάλι και σε ορισμένες περιορισμένες περιπτώσεις το αλουμίνιο, ενώ τα συνθετικά υλικά υπήρχαν σε ελάχιστες εφαρμογές. Ως εκ τούτου η ακαμψία, το βάρος και η αντοχή στον χρόνο των πλαισίων του παρελθόντος δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Νέο Opel Corsa: Όλα όσα ξέρουμε πριν την αποκάλυψη

Nέα Toyota Corolla VS Hyundai i30 VS Opel Astra

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N

Νέο Micra με 117 άλογα vs ανταγωνισμός

Η κίνηση στους δρόμους

Παλικάρι τα βάζει με δύο κλέφτες!

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Οδηγήσαμε το Dacia Duster Pick-Up

Video: Nέο Opel Corsa GSi

Η Ford ο μεγάλος χορηγός της TRIMORE-XTERRA Greece

Μάρκες που δεν φτιάχνουν αυτοκίνητα: Γίνεται;

Τα 5 μικρομεσαία με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

6 σημεία ελέγχου του πέλματος

Βάλε αγωνιστικό κάθισμα!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »