• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του.

Ο παππούς των σύγχρονων πλαισίων αποτελεί αυτό του Citroen Traction Avant του 1934.

Ο θρυλικός Σκαραβαίος της VW είχε πάτωμα με ξεχωριστό αμάξωμα.

Τι είναι τελικά η πλατφόρμα;

Διαβάστηκε από 19537 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/1/2019
 

Κάποιοι το λένε πλαίσιο, οι παλιότεροι «σασί» και άλλοι «πάτωμα». Τι είναι τελικά η πλατφόρμα;

Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του. Οι αρχικές προδιαγραφές αυτού ορίζουν και τις μετέπειτα μηχανολογικές επιλογές των μηχανικών, όπως την κατηγορία του αυτοκινήτου, τους διατιθέμενους κινητήρες, τις αναρτήσεις, το σχήμα και οτιδήποτε άλλο απαρτίζει ένα αυτοκίνητο.

Ο κύριος λόγος που στο παρελθόν τα αυτοκίνητα δεν αφορούσαν μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού όπως σήμερα, ήταν φυσικά το κόστος. Αυτό το υψηλό κόστος οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι ήταν πολύ δύσκολο για τους κατασκευαστές να επιτύχουν οικονομίες κλίμακος. Οικονομία κλίμακος επιτυγχάνεται όταν ένα εξάρτημα χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα. Αυτό ήταν εν πολλοίς εφικτό σε πολλά εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου όπως κινητήρες, κιβώτια κ.ο.κ, αλλά όχι εύκολα επιτεύξιμο σε πλαίσια-πλατφόρμες...

Τι συνέβαινε μέχρι πρόσφατα;
Τα πράγματα είχαν λίγο-πολύ ως εξής: Ένας κατασκευαστής που διέθετε αυτοκίνητα σε πολλές κατηγορίες, θα έπρεπε να έχει και τον αντίστοιχο αριθμό πλατφορμών. Αυτό φυσικά, αναπόφευκτα, ήταν για τον κατασκευαστή αναγκαίο κακό για μια σειρά από λόγους. Από λογιστικούς μέχρι και χωροταξικούς και οργάνωσης παραγωγής. Πέρα από αυτό, ήταν και το θέμα της επιλογής υλικών. Και εδώ τα πράγματα ήταν «μετρημένα κουκιά».

Η μεταλλουργική τεχνολογία, οι τεχνολογίες κατεργασιών καθώς και οι αντίστοιχες των συγκολλήσεων του παρελθόντος, δεν επέτρεπαν μείγματα υλικών, υψηλές ακαμψίες και ζώνες μεταβλητής παραμόρφωσης όπως διαθέτει η μεγάλη πλειοψηφία των σημερινών οχημάτων. Το βασικό συστατικό ήταν το ατσάλι και σε ορισμένες περιορισμένες περιπτώσεις το αλουμίνιο, ενώ τα συνθετικά υλικά υπήρχαν σε ελάχιστες εφαρμογές. Ως εκ τούτου η ακαμψία, το βάρος και η αντοχή στον χρόνο των πλαισίων του παρελθόντος δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Alfa Romeo Giulia Veloce Vs VW Arteon

Δοκιμή: Νέο Kia Rio 1,0 λτ. με 120 PS

Έρχεται νέο Volvo C60;

Γεμίσαμε premium και ξεμείναμε από φθηνά αμάξια;

Η κίνηση στους δρόμους

Παραπάνω λεφτά για άλογα, ή αυτόματο;

Στρες στο τιμόνι: Πως το καταπολεμώ;

Ξέρεις να οδηγάς turbo;

95άρα ή 100άρα βενζίνη;

Ακούς θόρυβο όταν έχεις νεκρά;

Μπορείς να οδηγήσεις turbo;

Coupe SUV αντικαθιστά το Volvo V40

Πρώτες εικόνες της ανανεωμένης Skoda Superb

Νέο Audi A1 Allroad σε δοκιμές εξέλιξης (+video)

Δοκιμές για VW T-Roc R

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

PEUGEOT: Eπιλεγμένα μεταχειρισμένα σαν καινούρια έως 2/2

περισσότερα »