
Η Tesla παλεύει να κρατήσει τις πωλήσεις της που πέφτουν σε όλο τον κόσμο.
Δύο νέες εκδόσεις Tesla θέλουν να φέρουν χαμηλότερες τιμές στη γκάμα.
Απογυμνωμένα από τον προηγούμενο στάνταρ εξοπλισμό και καλυμμένη ηλιοροφή.
Στόχος της Tesla είναι να πιέσει τους αγοραστές να αγοράσουν τις ακριβότερες εκδόσεις.
Η Tesla παλεύει να κρατήσει τις πωλήσεις της που πέφτουν σε όλο τον κόσμο
Το «χρυσό» παιδί της ηλεκτροκίνησης έχει πρόβλημα. Ενώ η αγορά ηλεκτρικών ξεκίνησε να ανεβαίνει πάλι στην Ευρώπη και την Αμερική μετά το καλοκαίρι, η Tesla έχει βρεθεί στριμωγμένη σε πωλήσεις που κάθε μήνα είναι πεσμένες σε σχέση με πέρυσι. Για μεγάλη μερίδα της αγοράς το πρόβλημα της Tesla είναι ο ανταγωνισμός, αφού πλέον υπάρχουν δεκάδες μοντέλα από όλους τους κατασκευαστές που απλά είναι καλύτερα από τα αμερικανικά αυτοκίνητα, χώρια οι Κινέζοι με τα δικά τους μοντέλα. Πολλοί έχουν βαρεθεί τα ίδια αυτοκίνητα από την Tesla εδώ και τόσα χρόνια χωρίς τίποτα νέο. Και είναι και αυτοί που απλά έκλεισαν την πόρτα στην Tesla λόγω της αντιπάθειάς τους στον Ήλον Μασκ.
Δύο νέες εκδόσεις Tesla θέλουν να φέρουν χαμηλότερες τιμές στη γκάμα
Η απάντηση της Tesla στις πιέσεις της αγοράς ήρθε με δύο νέες εκδόσεις των δύο μοντέλων της γκάμας, του 3 και του Y. Η Tesla έκανε ολόκληρο πανηγύρι γύρω από την ανακοίνωση, για να «γειώσει» τους πάντες λανσάροντας δύο «ξεβράκωτες» εκδόσεις, με το όνομα Standard, που απλά έχουν λιγότερο απ’όλα. Στόχος είναι οι βασικές εκδόσεις να είναι ακόμη πιο φθηνές ώστε κόσμος που πριν δεν είχε πρόσβαση στη μάρκα, τώρα να αποκτήσει. Η λογική αυτή βέβαια θεωρεί πως η Tesla είναι (ακόμη) κάτι σαν την Apple, και ο κόσμος (ακόμη) θα αγοράσει ότι νά’ναι αρκεί να είναι Tesla. Πέντε χρόνια πριν, ίσως να είχε δίκιο. Σήμερα όμως;
Απογυμνωμένα από τον προηγούμενο στάνταρ εξοπλισμό και καλυμμένη ηλιοροφή
Η λογική της Tesla στις εκδόσεις εξοπλισμού ήταν απλή. Δύο εκδόσεις και τέλος. Η τρίτη νέα έκδοση σπάει λίγο τον κανόνα, όμως είναι και αυτή που διαφέρει περισσότερο. Γιατί για να είναι φθηνότερη, η Tesla πάλι καλά που δεν πέταξε έξω τα καθίσματα και το τιμόνι. Πέταξε όμως σχεδόν όλα τα άλλα. Δέρματα, θερμαινόμενα, φωτομπάρες εμπρός-πίσω, την ηλεκτρική αναδίπλωση στους καθρέφτες και ρύθμιση στο τιμόνι, τα μισά ηχεία, την πίσω οθόνη και το ραδιόφωνο. Άλλαξε την μπαταρία με μικρότερη, τον κινητήρα με πιο ασθενικό, κράτησε όμως την γυάλινη πανοραμική οροφή. Δύσκολο να αλλάξει αυτή, αφού θα πρέπει να αλλάξει τα τμήματα του σασί που παράγει. Οπότε απλά την έκρυψε. Δηλαδή η οροφή είναι γυάλινη, αλλά δεν βλέπεις ουρανό γιατί είναι καλυμμένη με ύφασμα. Αν είναι δυνατόν!
Στόχος της Tesla είναι να πιέσει τους αγοραστές να αγοράσουν τις ακριβότερες εκδόσεις
Υπάρχει πελάτης που θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο «πετσοκομμένο» όπως η Standard έκδοση του Model 3 και του Model Y; Ίσως, όμως η απόσταση στις τιμές που έχουν ανακοινωθεί δεν είναι τόσο σημαντική για να δικαιολογεί τόσες ελλείψεις και τεράστιες διαφορές. Ένα τέτοιο «σπαρτιάτικο» μοντέλο δεν έχει στόχο να πετύχει εμπορικά. Εξάλλου είπαμε πως η Tesla το θέλει για να φέρει νέο κόσμο στις εκθέσεις. Νέο κόσμο που όταν δει την έκδοση Standard δίπλα στις άλλες, κανονικές εκδόσεις, απλά θα «τεντώσει» την τσέπη του και θα πάρει μία από αυτές. Η τακτική λέγεται «upsale» δηλαδή να πουλήσεις το ακριβότερο, φέρνοντας αρχικά τον πελάτη για το φθηνότερο.
Εσύ τι λες; Θεωρείς πως ένα «γυμνό» Model 3 και Model Y είναι καλή περίπτωση αγοράς; Και αν όντως η Tesla απλά θέλει να πιέσει τους πελάτες της να πάνε στο μεγαλύτερο, είναι αυτός ο καλύτερος τρόπος;