ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τελειώνει ο «τσίγκος», ξεμένουμε από πινακίδες. Είναι κατάσταση αυτή;

(8/10/2025)
Τελειώνει ο «τσίγκος», ξεμένουμε από πινακίδες. Είναι κατάσταση αυτή;

Το ελληνικό δημόσιο θέλει να έχει πλήρη έλεγχο των πινακίδων.
Υπάρχουν και άλλα υλικά εκτός από τον τσίγκο.
Η αποσύνδεση της πινακίδας από το υπουργείο λύνει πολλά προβλήματα.
Το αυτοκόλλητο του ΚΤΕΟ καιρός είναι να φύγει.

autotriti team

Το ελληνικό δημόσιο θέλει να έχει πλήρη έλεγχο των πινακίδων

Πόσο συχνά συμβαίνει να τελειώνει ο «τσίγκος» και να μένουμε χωρίς πινακίδες; Κάθε τόσο το υπουργείο αρχίζει τις καθυστερήσεις με αποτέλεσμα η ταλαιπωρία στις νέες ταξινομήσεις να πηγαίνει «σύννεφο». Ο λόγος; Το δημόσιο θέλει πλήρη έλεγχο των πινακίδων και τις διαχειρίζεται ως δημόσια έγγραφα. Ακόμη και σφραγίδα με εθνόσημο έχουν. Αυτό ισχύει και σε άλλες χώρες, όμως υπάρχει και καλύτερος τρόπος ώστε να απελευθερωθούμε και από το υπουργείο και από τον τσίγκο.

Υπάρχουν και άλλα υλικά εκτός από τον τσίγκο

Η χρήση μεταλλικών πινακίδων είναι φυσικά το πρόβλημα, ειδικά όταν κατασκευάζονται από συγκεκριμένο κράμα ώστε να είναι ελαφριές, ανθεκτικές αλλά και εύκολο να τυπωθούν. Όμως υπάρχουν κι άλλα υλικά. Οι πλαστικές πινακίδες, για παράδειγμα, είναι πολύ πιο εύκολες, ενώ είναι σαφώς πιο ανακλαστικές, φθηνές, και δεν ξεμένουμε από την πρώτη ύλη. Ακόμη πιο σημαντικό όμως δεν είναι η απεξάρτηση από τον τσίγκο, αλλά η απεξάρτηση από το υπουργείο. Μπορούν τις πινακίδες να τις «τυπώνουμε» μόνοι μας.

Η αποσύνδεση της πινακίδας από το υπουργείο λύνει πολλά προβλήματα

Σε πολλές χώρες τις πινακίδες μπορεί να τις τυπώσει ο οποιοσδήποτε. Οι έμποροι, για παράδειγμα, με μόνη υποχρέωση να αναφέρεται ποιος τις έχει τυπώσει. Αυτό σημαίνει πως αν μια πινακίδα καταστραφεί, απλά τυπώνεις μια νέα αντί να πρέπει να βγάλεις νέα άδεια, νέο αριθμό και νέους «τσίγκους». Στην Ελλάδα βέβαια έχουμε την πρωτότυπη «τιμωρία» της αφαίρεσης πινακίδων, που από τη στιγμή που είναι μονοπώλιο του υπουργείου, αν δεν πληρώσεις τη «λυπητερή» δεν μπορείς να τις πάρεις πίσω. Αν μπορείς να τις τυπώνεις οπουδήποτε, φυσικά αυτό το είδος «ποινής» δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Καιρός όμως είναι να τελειώνουμε και με αυτό.

Το αυτοκόλλητο του ΚΤΕΟ καιρός είναι να φύγει

Υπάρχει όμως και το ζήτημα του ΚΤΕΟ, αφού στην πινακίδα μπαίνει το αυτοκόλλητο που δείχνει πότε πέρασε ένα αυτοκίνητο έλεγχο. Είναι ενδιαφέρον το ότι ανάμεσα στα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλιση και το ΚΤΕΟ, ως τα υποχρεωτικά που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο, μόνο το ΚΤΕΟ πρέπει να έχει τόσο περίοπτη θέση. Η ασφάλιση θα ήταν μάλλον πιο σημαντική. Όμως όπως έφυγε το αυτοκόλλητο των τελών από το παρμπρίζ καιρός είναι να φύγει και το ΚΤΕΟ από την πινακίδα και οι έλεγχοι της τροχαίας να γίνονται ηλεκτρονικά. Χωρίς ανάγκη για το αυτοκόλλητο, μπορεί το δημόσιο να μας απαλλάξει από το βραχνά του τσίγκου και των πινακίδων, όπως τουλάχιστον τις χειρίζεται σήμερα.

Δεν θα είναι καλύτερα να τυπώνουμε τις πινακίδες «έξω»; Υπάρχει ακόμη λόγος να περιμένουμε να μας τις «χορηγήσει» το υπουργείο; Τι λες; Δεν είναι καιρός να τελειώνουμε με τον τσίγκο;