Εταιρική ταυτότητα ή εταιρική σχεδίαση; Να έχουν δηλαδή όλα τα μοντέλα κοινά χαρακτηριστικά ή κοινή εμφάνιση; Γιατί αν κάποιες μάρκες επιμένουν να λανσάρουν μοντέλα που μοιάζουν το ένα με το άλλο σαν δίδυμα, μάλλον κάποιο λόγο έχουν. Εσένα όμως, σου αρέσει;
Αν μοιάζουν, τότε ποιος θα ξέρει ότι πήρες το φθηνότερο & όχι το μεγάλο & ακριβό;
Η μάρκα με την περισσότερο εταιρική σχεδίαση είναι φυσικά η Audi. Ανά πάσα χρονική στιγμή, το Α6 με το Α8 ίσα που ξεχωρίζουν ενώ η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη στα SUV της μάρκας. Το A3 από το Α4 διαφέρουν φυσικά στο σχήμα, εκτός και αν μιλάμε για το σεντάν Α3, ενώ το Α5, το Α6 και το Α4 θέλουν μάτι για να διαχωρίσεις. Τουλάχιστον αν δεν έχεις δίπλα το ένα στο άλλο για να το καταλάβεις.
Εταιρική σχεδίαση έχουν κατά διαστήματα και άλλες μάρκες. Η Mercedes περνάει αυτή τη φάση τώρα, πάλι, αφού την είχε εγκαταλείψει για τουλάχιστον μια δεκαετία. Η BMW είναι σε ένα μονοπάτι σχεδίασης που κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι είναι, αν και υπάρχουν πολλές ομοιότητες σε κάποια μοντέλα της. Από κει και πέρα όμως, γενικά η εταιρική σχεδίαση δίνει τη θέση της στην εταιρική ταυτότητα.
Εδώ τα μοντέλα μιας γκάμας έχουν κοινά στοιχεία, αλλά ξεχωρίζουν αμέσως. Δες το Yaris και την Corolla. Καμία σχέση. Δες τώρα το Polo και το Golf. Είναι αρκετά κοινά μοντέλα για να τα μπερδέψεις, όμως στο μάτι του «απροπόνητου» το Polo και το Golf δείχνουν το ίδιο. Τουλάχιστον όταν δεν είναι δίπλα δίπλα.
Είναι περίεργο άραγε που η εταιρική σχεδίαση είναι βασικά ιδίωμα των μαρκών που πουλάνε ακριβά αυτοκίνητα; Δες για παράδειγμα το Volvo S60 και το S80. Δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχωρίσεις τα δύο μοντέλα αν δεν έχεις μελετήσει τις διαφορές. Γιατί το κάνει η Volvo; Γιατί πιθανότατα κανείς δεν θα ξέρει πως αν αγοράσεις το S60, ότι δεν έχεις πραγματικά αγοράσει το «μεγάλο» Volvo, αλλά το μικρότερο, φθηνότερο μοντέλο.
Και εδώ είναι το κλειδί. Γιατί φαίνεται πως αν αυτό που προέχει είναι το σήμα στη μάσκα, η εταιρική σχεδίαση, το όλα ίδια δίνει στον αγοραστή τη δυνατότητα να πάρει αυτό που αντέχει η τσέπη του, χωρίς να «χάνει» αλλά και χωρίς να το «φωνάζει» ότι δεν πήρε το μεγάλο, το σωστό, το «ορθόδοξο» μοντέλο. Και σε κάποιες premium μάρκες (ή και wannabe premium) αυτή η στρατηγική ταιριάζει, ειδικά με δεδομένες τις εταιρικές πωλήσεις που βάζουν το σήμα πάνω από την ουσία.
Εσύ όμως τι λες; Σου αρέσει τελικά η εταιρική σχεδίαση; Θες το αμάξι σου να μην ξεχωρίζει (πολύ) από την υπόλοιπη γκάμα της μάρκας; Ή το προτιμάς ξεχωριστό, ένα και μόνο, ανάμεσα σε άλλα;