
H Toyota είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας, της σταθερής μεταπώλησης και της μακροχρόνιας αξίας.
Το Mirai παρουσιάστηκε το 2014 ως η πρόταση της Toyota για μηδενικούς ρύπους.
Το πρόβλημα είναι η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Παρά την εικόνα αυτή η Toyota από κοινού με τη BMW εξελίσει νέα υδρογονοκίνητα SUV.
H Toyota είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας, της σταθερής μεταπώλησης και της μακροχρόνιας αξίας
Στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, η Toyota είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας, της σταθερής μεταπώλησης και της μακροχρόνιας αξίας. Κι όμως, υπάρχει ένα μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που καταρρίπτει όλα αυτά τα στερεότυπα. Το Toyota Mirai, το πρώτο μαζικής παραγωγής υδρογονοκίνητο επιβατικό αυτοκίνητο, βλέπει την αξία του να καταρρέει με πρωτοφανή ρυθμό: σε κάποιες περιπτώσεις, μεταχειρισμένα ενός μόλις έτους πωλούνται έως και 65% κάτω από την αρχική τους τιμή.
Το Mirai παρουσιάστηκε το 2014 ως η πρόταση της Toyota για μηδενικούς ρύπους
Το Mirai, που σημαίνει “μέλλον” στα ιαπωνικά, παρουσιάστηκε το 2014 ως η πρόταση της Toyota για μηδενικούς ρύπους μέσω της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η δεύτερη γενιά του λανσαρίστηκε το 2021, με ανανεωμένο σχεδιασμό, βελτιωμένη αυτονομία και πιο εξελιγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο, παρά τις βελτιώσεις, η αξία του μοντέλου στην αγορά μεταχειρισμένων στις ΗΠΑ ( και όχι μόνο) – τη μοναδική αγορά όπου κυκλοφορεί σε αξιοσημείωτους αριθμούς – βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.

Το πρόβλημα δεν είναι το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου, που περιορίζει τη χρήση του.
Το πρόβλημα είναι η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου
Το πρόβλημα δεν είναι το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου, που περιορίζει τη χρήση του. Οι ελάχιστοι λειτουργικοί σταθμοί ανεφοδιασμού, οι οποίοι μάλιστα μειώνονται αντί να αυξάνονται. Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος εκτός της περιοχής που είναι στην ακτίνα αυτονομίας ουσιαστικά δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το Mirai, καθιστώντας το μεταχειρισμένο άχρηστο εκτός συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής.
Παράλληλα, το αυξημένο τεχνολογικό βάρος της κυψέλης καυσίμου και η εξειδικευμένη συντήρηση που είναι το λιγότερο δυσεύρετη δημιουργούν ανησυχίες για την χρήση και το κόστος στο δεύτερο κύκλο ζωής του οχήματος. Η αποστροφή του κοινού από το υδρογόνο και η καθολική στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (BEV) εντείνει την απαξίωση, την ίδια στιγμή που μοντέλα όπως το Tesla Model 3 ή το Hyundai Ioniq 5 διατηρούν υψηλό ποσοστό μεταπώλησης. Ακόμη και μοντέλα μόλις ενός έτους, με αρχική τιμή άνω των $50.000, εντοπίζονται πλέον σε αγγελίες στις ΗΠΑ με τιμές κάτω των $20.000, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις δεύτερης γενιάς Mirai που πωλούνται ακόμη και κάτω από τα $10.000. Και στην Ευρώπη όμως Για ένα Toyota, κάτι τέτοιο αποτελεί παγκόσμια εξαίρεση.
Παρά την εικόνα αυτή η Toyota από κοινού με τη BMW εξελίσει νέα υδρογονοκίνητα SUV
Παρά την εικόνα αυτή, η Toyota συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογία του υδρογόνου, έχοντας ιδρύσει κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στις ΗΠΑ, ενώ συμμετέχει από κοινού με τη BMW στην εξέλιξη νέων υδρογονοκίνητων SUV όπως το επερχόμενο BMW iX5 Hydrogen. Ωστόσο, ακόμη κι αν το υδρογόνο έχει θεωρητικά πλεονεκτήματα, στην πράξη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει σαφώς επιλέξει τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες. Το Toyota Mirai, παρά την τεχνολογική του αρτιότητα, αποδεικνύεται τελικά ένα «στοίχημα του μέλλοντος» που δεν έγινε ποτέ παρόν. Και το γεγονός ότι αποτελεί το μοναδικό Toyota που χάνει τόσο απότομα την αξία του, αποτελεί ηχηρή προειδοποίηση για το ρίσκο της υδρογονοκίνησης σε ένα κόσμο που ήδη φορτίζει σε πρίζες.