Είναι το δικό σου τόσο μπροστά από την εποχή του που είναι ακόμη σαν καινούργιο;
Ο «Βάτραχος» βγήκε μία φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης, και είναι σίγουρο πως και τότε πολλοί απλά θα είπαν «τιναφτόρε» τότε και θα πήραν κάτι άλλο. Όμως ποιο αυτοκίνητο έχεις εσύ που θεωρείς πως παρά τα χρόνια του δεν δείχνει ούτε την ηλικία του, ούτε υστερεί σε σχέση με τα καινούργια;
Ποτέ πριν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν άλλαξε τόσο πολύ μεσα σε 20 χρόνια όσο από το 2003 και μετά. Μπορεί να λέμε σήμερα ότι θέλουμε για τους θρύλους της αυτοκίνησης, όπως ο «Βάτραχος» η DS της Citroen, όμως τα πράγματα ήταν μάλλον πιο εύκολα τότε.
Γιατί μπορεί η DS να βγήκε το 1955 και μέχρι και το 1975 που σταμάτησε, 20 χρόνια μετά, να ήταν ακόμη το πιο προχωρημένο αυτοκίνητο, όμως ο ανταγωνισμός πήγαινε με ρυθμούς χελώνας. Και μια και είπαμε χελώνα, σκέψου μόνο πως η VW είχε σχεδόν τον ίδιο «Σκαραβαίο» το 1955 που είχε και το 1975. Οπότε ναι, η DS τα βρήκε εύκολα.
Σήμερα όμως; Ποιο αμάξι από το 2003 και μέχρι τώρα μπορεί να πει κανείς πως «στέκεται» επάξια απέναντι στα καινούργια; Βάλε ότι το 2003 το τούρμπο ήταν ακόμη εξωτικό, ή καλύτερα η χρήση του ήταν για καλύτερες επιδόσεις, και είναι αρκετό να δεις πόσο «εκτός θέματος» είναι ένα τέτοιο αμάξι, και μόνο στον τομέα του κινητήρα.
Και ο κινητήρα είναι που άλλαξε πρώτος. Από το 2005 και μετά με τις πρώτες σμικρύνσεις, τα λιγότερα κυβικά, μέχρι σήμερα, την εποχή που πολυτελή SUV έχουν μοτέρ 1,2 και 1,3 λίτρα (τούρμπο) και δεν σηκώνεται φρύδι. Βάλε τι καίνε για τις ίδιες επιδόσεις σήμερα και τι τότε, βάλε και τους ρύπους. Και μετά είναι η καμπίνα, που από το 2015 και μετά έγινε αγνώριστη με τις οθόνες, τα νέα υλικά και σχεδίαση.
Αλλά ας πούμε πως αυτά είναι θέματα εκτός ανταγωνισμού, και πως μπορεί ένα παλιό αυτοκίνητο να είναι ακόμη σύγχρονο, και ας μην είναι 100% μέσα σε αυτά. Δεν θα μπορούσε άλλωστε; Υπάρχουν κι άλλοι τομείς. Η σχεδίαση είναι σίγουρα ένας. Γιατί αν το αμάξι δείχνει σύγχρονο, αν ήταν μπροστά από την εποχή του τότε, θα στέκεται μια χαρά στο δρόμο απέναντι στα καινούργια.
Ή μήπως δεν είναι ούτε αυτό; Εδώ που τα λέμε είναι δύσκολο. Αυτό που κάνει ένα αμάξι να σταθεί σχεδιαστικά δεν είναι μόνο η διαχρονική σχεδίαση, αλλά η ξεχωριστή ή και η ρετρό σχεδίαση. Ποιό αμάξι όμως της περασμένης 20ετίας έχει μια τόσο αξιόλογη και ξεχωριστή σχεδίαση ώστε να στέκεται σήμερα απέναντι στα καινούργια;
Τι λες; Έχεις εσύ κάποιο τέτοιο αμάξι στο μυαλό σου; Ή ακόμη στο πεζοδρόμιο μπροστά στο σπίτι σου; Και τι είναι αυτό που έχει και το κάνει να «στέκεται» απέναντι στα καινούργια; Η τεχνολογία, η σχεδίαση, ο χαρακτήρας; Τι;